تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان درد به روش تزریقی / همه چیز درباره ی پی آر پی یا خون شفا بخش

همه چیز درباره ی پی آر پی یا خون شفا بخش

آنچه در این مطلب میخوانید

PRP ( خون شفابخش )

PRP روش تزریقی مهمی است که برای درمان انواع بیماری ها به کار می رود.
از جمله بیماری هایی که برای درمان آن ها از PRP استفاده میشود :
آرتروز زانو ، شانه ، کمر و ستون فقرات ، پارگی های عضلات شانه ، بورسیت مزمن کف پا ، صدمات لیگامان های صلیبی زانو ، دردهای لگنی ناشی از ناپایداری لگن ( درد مفصل ساکروایلیاک ) ، آسیب ها و صدمات کمر و گردن ، بیماری آرنج تنیس بازان ، پیچ خوردگی مچ پا ، التهاب تاندون ها ، کشیدگی لیگامان ها.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : ارتوکین تراپی بهتر است یا پی آر پی؟

PRP چگونه به بهبود بیماران کمک می کند ؟

اصولا اولین واکنش بدن ما به آسیب های بافتی، هجوم سلول های پلاکتی به همراه فاکتورهای ترمیم کننده و فاکتورهای رشدی به محل آسیب دیده است، که به دنبال آن سلول های آسیب دیده ترمیم می شوند.

اینستاگرام دکتر نقره کار

روش انجام PRP

برای انجام PRP در ابتدا مقدار کمی از خون شما ( مشابه خون دادن در آزمایشگاه) گرفته شده و با سرعت بالا بر طبق تکنیک خاصی سانتریفیوژ میشود، تا پلاکت از سایر سلول های خونی جدا شود. این مرحله توسط تکنسین آزمایشگاه (در کلینیک درد ) انجام می شود. سپس PRP با کمک سونوگرافی و زیر دید مستقیم به داخل و یا اطراف نقاط آسیب دیده تزریق شده و موجب ترمیم و تقویت ارگان آسیب دیده می شود. چون از خون خودتان جهت PRP استفاده می شود بنابراین در این روش امکان بروز حساسیت و یا عوارضی مانند التهاب یا عفونت وجود ندارد.

کل این پروسه چقدر طول می کشد ؟


زمان لازم برای آماده کردن PRP و تزریق آن حدود یک ساعت می باشد. PRP كاملا بی خطر بوده و قابل انجام در کلینیک یا مطب می باشد. درمان با PRP موجب بهبودی درد شما شده بدون اینکه به بیماران خطرات جراحی، بیهوشی و ماندن در بیمارستان تحمیل شود.

هرچند وقت یکبار بایدPRP انجام داد ؟

اصولا این بستگی به نوع و شدت بیماری دارد. اصولا PRP بايد هر 3 تا6 هفته تا 3 نوبت انجام شود. اما اکثر بیماران بعد از اولین یا دومین تزریق بهبودی قابل ملاحظه ای در علائم شان مشاهده می شود.

نتیجه ی مورد انتظار ازPRP چیست ؟

از آن جایی که هدف ازانجام PRP درمانی بهبود درد بیمار از طریق ترمیم بافت های آسیب دیده است، شروع علام بهبودی ممکن است چند هفته ای به طول بیانجامد. مطالعات اخیر و تجربه بالینی نشان داده است که PRP درمانی در بهبود درد و بازگشت بیماران به زندگی عادی بسیار موثر است.سونوگرافی و MRI بافت آسیب دیده، ترمیم بافت آسیب دیده را بعد از PRP نشان میدهد. انجام PRP، قبل از مرحله پیشرفته بیماری و تخریب غیر قابل بازگشت بافت آسیب دیده، به طور چشم گیری میتواند احتیاج به جراحی را کاهش دهد.

اگر دچار کمر درد هستید، با مراجعه به یک متخصص درد می‌توانید با بهبود یا کاهش درد خود، روندی طبیعی در زندگی روزمره داشته باشید. کلینیک درد دکتر علی نقره کار در تهران می‌تواند ارائه دهنده جدیدترین روشهای غیرتهاجمی و کم تهاجمی درمان کمر درد به شما مراجعین محترم باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سولماز [ 1402-06-13 ]
سلام پی ار پی برای ارتروز لگن هم میشه ؟

جمالی [ 1402-05-08 ]
آیا تزریق پی آر پی به شانه درد دارد ؟

قادری [ 1402-05-08 ]
عوارض پی آر پی کمر را هم بگید لطفا

آزیتا نظری [ 1401-12-05 ]
باسلام من چند وقتی هست ک گردن درد داشتم ک کم کم این درد باعث شده دستام درد کنن و همینطور شانه با کتفم درگیر این درد شده ک رفتم دکتر نوار عصب گرفت و گفت دیسک گردن شدید دارم و باید اوزن تراپی با پی ار پی انجام دادم الان من نمیدونم واقعا با این کار خوب میشم یا نه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندرم تونل تارسال (گیر افتادن عصب مچ پا) چیست؟سندرم تونل تارسال (گیر افتادن عصب مچ پا) چیست؟

سندرم تونل تارسال در اثر آسیب دیدگی عصب تیبیال رخ می دهد. عصب تیبیال یک عصب در مچ پا است که از استخوان ها و رباط ها تشکیل شده و از تونل تارسال می گذرد ... ادامه مطلب

علت بی حسی پا در مبتلایان به دیسک کمر و سیاتیکعلت بی حسی پا در مبتلایان به دیسک کمر و سیاتیک

بی حسی، ضعف پا و یا تیر کشیدن درد در انتهای کمر تا پاها ممکن است از علائم دیسک کمر باشد.وجود درد پا از فشار دیسک بر اعصاب نخاع ناشی می شود. ... ادامه مطلب

درمان سندرم تونل کارپال با ورزشدرمان سندرم تونل کارپال با ورزش

سندرم تونل کارپال دراثر فشار استخوان ها و رباط های مچ دست به عصب میانی ایجاد می شود که با درد و بی حسی دست همراه است . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465