تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمر

عصب کشی اعصاب فاست کمر

آنچه در این مطلب میخوانید

نوروتومی با فرکانس رادیویی

نوروتومی در کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار
در نوروتومی فرکانس رادیویی از گرمای تولید شده توسط امواج رادیویی برای هدف قرار دادن برخی عصب ها و از بین بردن توانایی آنها در ارسال سیگنال درد، استفاده می‌شود. در این درمان سوزن از طریق پوست مجاور ناحیه دردناک، وارد بدن شده و امواج رادیویی را به عصب های مورد هدف می‌فرستد. در حین کار پزشک با استفاده از اسکن‌های تصویر برداری اطمینان حاصل می‌کند که سوزن در موقعیت درست قرار گرفته است.
نوروتومی فرکانس رادیویی برای برطرف کردن درد کمر ، گردن و باسن بیشتر متداول است اما ممکن است برای درد طولانی ‌مدت مفصل ران و زانو نیز مفید باشد.

رفع درد کمر در کلینیک دکتر علی نقره کار

علت انجام نوروتومی با فرکانس رادیویی

نوروتومی فرکانس رادیویی معمولاً توسط متخصص درد انجام می‌شود.
هدف از این کار کاهش درد مزمن کمر ، گردن ، زانو و یا رانهاست که با دارو یا درمان‌های فیزیکی بهبود نیافته و عمل جراحی برای آن انجام نمی‌شود.
برای مثال ممکن است پزشک در صورتی که کمر درد شما شامل موارد زیر باشد، این عمل را توصیه نماید:

نوروتومی فرکانس رادیویی ممکن است برای درمان درد گردن مرتبط با آسیب شلاقی یا ویپلش (whiplash) توصیه شود.

اینستاگرام دکتر نقره کار

خطرات و عوارض نوروتومی فرکانس رادیویی

عوارض جانبی شایع آن عبارتند از:

عوارض جانبی جدی تر اما نادر آن عبارتند از:

درمان درد دیسک توسط دکتر علی نقره کار

آماده شدن برای نوروتومی فرکانس رادیویی

برای این که بدانید آیا شرایط انجام نوروتومی فرکانس رادیویی را دارید یا خیر، ممکن است پزشک شما را به متخصص درد ارجاع داده یا آزمایش‌های بیشتری تجویز نماید.
برای مثال ممکن است برای بررسی این که آیا عصب هایی که قرار است مورد هدف درمان نوروتومی قرار بگیرند همان عصب‌های عامل درد شما هستند یا خیر ممکن است تست گرفته شود. در این تست ، مقدار کمی ماده بی ‌حسی در محل وارد کردن سوزن فرکانس رادیویی تزریق می‌شود. اگر درد تا حد قابل توجهی کاهش یافت، فرکانس رادیویی در همین محل انجام خواهد شد. با این حال ممکن است پزشک به این نتیجه برسد که درمان دیگری برای کمک به برطرف شدن برخی علائم شما لازم میباشد.

درمان درد گردن در کلینیک دکتر علی نقره کار

نوروتومی فرکانس رادیویی چگونه است

پیش از نوروتومی فرکانس رادیویی

در صورتی که داروهای رقیق ‌کننده خون مصرف می‌کنید، حتماً موضوع را به اطلاع پزشک خود برسانید. ممکن است لازم باشد مصرف دارو را مدتی پیش از نوروتومی کنار بگذارید.
از کسی بخواهید شما را پس از عمل به منزل برساند
تنها داروهای ضروری را با مقدار کمی آب یا مایعات شفاف دیگر مصرف کنید و تا حد ممکن این کار را زودتر انجام دهید تا فاصله آن با عمل نوروتومی بیشتر باشد. از دو ساعت قبل از عمل جراحی هیچ چیزی نباید بخورید.
در روز عمل نوروتومی سیگار و یا سایر دخانیات نباید استفاده شود

در حین نوروتومی فرکانس رادیویی

نوروتومی با فرکانس رادیویی یک عمل سرپایی محسوب می‌شود بنابراین در همان روز مرخصی می‌شوید. برای این عمل باید به شکم برای تخت پرتوی ایکس دراز بکشید. از طریق آنژیوکتی که در دستتان قرار میگیرد، داروهای تزریقی وارد بدن می‌شود. پیش از وارد کردن سوزن فرکانس رادیویی، ماده بی‌ حسی به پوست تزریق می‌شود. پزشک با استفاده از دستگاه پرتوی ایکس مخصوصی به نام فلوروسکوپ سوزن فرکانس رادیویی را دقیقاً به محل مورد نظر هدایت می‌ کند تا بافت عصبی مورد هدف را درمان نماید.

پس از نوروتومی فرکانس رادیویی

برای استراحت به اتاق دیگری فرستاده می‌شوید تا پس از مدتی آماده رفتن به منزل شوید. ممکن است کمی احساس درد در محل تزریق داشته باشید که ظرف یکی دو روز برطرف می‌شود.
هنگامی که به خانه رفتید، در صورت احساس ناراحتی می‌توانید در محل تزریق کمپرس سرد بگذارید. قطعات یخ را که در داخل دستمال تمیزی پیچیده ‌اید، به مدت 20 دقیقه سه تا چهار مرتبه در روز بر روی محل درد بگذارید. این کار را در روز اول پس از نوروتومی انجام دهید. از کمپرس گرم (مانند کیسه آب گرم یا حوله گرم) بر روی محل تزریق استفاده نکنید.
تا دو روز پس از نوروتومی از حمام در وان خودداری کنید اما می‌توانید 24 ساعت پس از عمل دوش آب گرم بگیرید.

نتیجه نوروتومی با فرکانس رادیویی

نوروتومی با فرکانس رادیویی راه حل دائمی درد گردن یا کمر نیست اما نسبت به روشهای دیگر ماندگاری بیشتری دارد. پژوهش‌هایی که برای موفقیت این درمان صورت گرفته است نتایج متناقضی نشان می‌دهد. ممکن است برخی افراد به صورت کوتاه مدت از درد رها شوند و برخی دیگر تا چند ماه یا چند سال احساس بهبودی داشته باشند. گاهی اوقات این درمان ممکن است هیچ بهبودی به دنبال نداشته باشد.
برای تأثیر گذاری درمانی نوروتومی با فرکانس رادیویی و برطرف ‌شدن درد، باید پزشک دقت ویژه ‌ای در هدف قرار دادن عصب ها داشته باشد که این امر به همکاری بیمار حین نوروتومی و تبحر پزشک دارد.

نوروتومی با فرکانس رادیویی توسط دکتر علی نقره کار فوق تخصص درد قابل انجام است. برای اطلاع از اینکه آیا این روش برای تسکن درد شما مؤثر است یا خیر، می‌توانید با شماره‌های 88670088 - 021 و 09107272720 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :سید حسن حسینی [ 1402-06-30 ]
سلام خسته نباشید،۲۲سال سن دارم دیسک بین مهره ای دارم ک ب عصب سیاتیک من فشارواردمیکنه و ب پای راستم میزنه ب طوریکه من نمیتونم درست راه برم حدودا۲۰جلسه فیزیوتراپی انجام دادم ک تاثیری نداشته میخواستم بدونم آیاعمل لیزرمناسب هست؟؟؟لطفامنوراهنمایی کنید ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
خار پاشنه چیست و چگونه درمان میشود؟خار پاشنه چیست و چگونه درمان میشود؟

خار پاشنه یک استخوان است که از پایین پاشنه به سمت بیرون رشد می‌کند، جایی که استخوان پاشنه به رباطی که بین پاشنه و گوی پای قرار دارد متصل میشود ... ادامه مطلب

دررفتگی مچ پا چه علائمی دارد و درمان آن چیست؟دررفتگی مچ پا چه علائمی دارد و درمان آن چیست؟

مچ پا یکی از متحرک‌ ترین مجموعه‌ های مفصلی بدن است که برای تحمل وزن، حرکت، انطباق‌ پذیری و پایداری خلق شده است . ... ادامه مطلب

عوارض، مراقبتها و نحوه انجام جراحی میکروسکوپی دیسک کمرعوارض، مراقبتها و نحوه انجام جراحی میکروسکوپی دیسک کمر

میکرودیسککتومی لومبار نوعی جراحی است که در آن از یک میکروسکوپ جراحی و تکنیک های جراحی میکروسکوپی استفاده می شود. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465