تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد لگن / رفع درد لگن با بلاک شبکه عصبی لگن

رفع درد لگن با بلاک شبکه عصبی لگن

درمان بلاک شبکه عصبی لگن (شبکه هیپوگاستریک)به تزریق هایی گفته میشود که به برطرف شدن دردهای مزمن و مقاوم لگن کمک میکنند. اعتقاد بر این است که این درمان برای بسیاری از بیمارانی که از درد واقع در ساختارهای لگن از جمله درد ناحیه مثانه، پایین روده، دیواره رحم و تخمدان در زنان و پروستات و بیضه در مردان رنج میبرند، موثر واقع میشود.

در این درمان درد لگن ناشی از اندومتریوز، سندرم روده تحریک پذیر، آسیبهای تشعشع (ناشی از رادیوتراپی لگن) و سرطان در لگن (سرطان رحم، دهانه رحم و غیره) نیز بهبود می یابد.شبکه عصبی لگن دسته ای از رشته های عصبی در پایین ستون فقرات هستند. با مهار انتقال سیگنال درد توسط این عصبها (بلوک یا بلاک) میتوان به توقف حس درد در لگن کمک کرد. بلاک شبکه عصبی لگن در مرحله اول شامل تزریق یک دوز مسکن و داروهای ضد التهاب در نزدیکی این مجموعه عصبی با کمک تصویر برداری می باشد.

برای این منظور، بیمار باید به شکم بر روی تخت دراز بکشید. پزشک با استفاده از دستگاه تصویر برداری سوزن را به موقعیت درست هدایت میکند. سپس دارو از طریق سوزن در محل مورد نظر تزریق میشود.بلاک شبکه عصبی لگن در صورتی ممکن است برای شما مناسب باشد که از درد مزمن لگن رنج میبرید و هیچ داروی خوراکی برای کاهش درد موثر نبوده است. این تزریقها به کاهش درد لگن کمک میکنند و نیاز کمتری به مسکن خواهید داشت.

عمل بلاک شبکه عصبی فوقانی لگن بسیار کم تهاجمی و کوتاه است و در درمان برخی دردهای مزمن لگن موثر است به خصوص در صورتی که در اثر بدخیمی ایجاد شده باشد. مطالعات منتشر شده تاکید میکنند در صورتی که درد منشا بدخیمی نداشته باشد و از یکی از اندامهای متعددی که درد خود را از این مسیر ارسال میکند حاصل شده باشد، کاهش درد قابل توجه خواهد بود.

اینستاگرام دکتر نقره کار

بیماران سرطانی که تومورشان به لگن گسترش یافته ممکن است درد شدیدی را تحربه نمایند که به داروهای خوراکی یا تزریقی مخدری پاسخ نمیدهد. همچنین آرام بخش بیش از حد ممکن است باعث شود پذیرش و کارایی بیمار محدود شود. بنابراین رویکرد تهاجمی تری برای کنترل درد و بهبود کیفیت زندگی این بیماران لازم است.

درد لگن مرتبط با سرطان و وضعیتهای مزمن غیر بدخیمی ممکن است با بلاک شبکه عصبی فوقانی لگن بهبود باید.بنابراین بلاک نورولیتیک زیرپوستی یا ابلیشن فرکانس رادیویی ( رادیو فرکوئنسی )شبکه عصبی فوقانی لگن برای بیمارانی که دچار مراحل پیشرفته سرطان لگن هستند بیشتر مد نظر قرار بگیرد.

پس از مطالعه مقاله فوق شما را دعوت به خواندن مقاله ای تحت عنوان علائم و روش های درمان آرتروز شانه می کنیم .


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :گل محمدی [ 1402-07-05 ]
سلام آقای دکتر مادر من دچار بی اختیاری ادرار هستند و دکترشان تشخیص دادن که بلاک برای ایشان انجام شود آیا راه درمانی درستی را انتخاب کردیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نورالژی پس سری (اکسیپیتال نورالژی)نورالژی پس سری (اکسیپیتال نورالژی)

نورالژی پس سری یا اکسیپیتال درد شدید در پس سر است که با درد در یک یا دو طرف سر، درد پشت چشم‌،حساسیت پوست به لمس و حساسیت به نور همراه است. ... ادامه مطلب

روشهای درمان غیرجراحی انحراف ستون فقراتروشهای درمان غیرجراحی انحراف ستون فقرات

در صورت کجی و انحراف ستون فقرات، یک انحنای مشخصی در ستون فقرات ایجاد می شود. اسکولیوز ممکن است در افراد، متفاوت باشد. ... ادامه مطلب

درمان درد شانه با تزریق داخل مفصلدرمان درد شانه با تزریق داخل مفصل

تزریق به شانه برای اهداف تشخیصی ، و همچنین اهداف درمانی استفاده می‌ شود . این روش درمانی می‌ تواند به بهبود آسیب های شانه کمک کند . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465