تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کاردرمان نوین آرتروز زانو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب آموزشی / لیزخوردگی مهره ها و راه های درمان آن

لیزخوردگی مهره ها و راه های درمان آن

لغزندگی مهره ها(اﺳﭙﻮﻧﺪﻳﻠﻮﻟﻴﺴﺘﺰيس) زمانی اتفاق میافتد که مهره های پایین کمر (لومبار) لغزیده و از جای خود خارج میشوند. مهره به سمت جلو لغزیده و شکل ستون فقرات کج میشود. این وضعیت ممکن است باعث تحت فشار قرار گرفتن عصب های کانال نخاعی شود. عصب هایی که از فضای فورامن (فضای طرفین مهره ها) خارج میشوند نیز ممکن است تحت فشار قرار بگیرند. این عصبهای تحت فشار، ممکن است درد و مشکلات دیگری از جمله درد و بی حسی و ضعف در اندامها ایجاد نمایند.

آنچه در این مطلب میخوانید

تحريك اعصاب مفاصل فاست بعنوان روشی جدید و موثر برای درمان لغزندگی مهره ها(اﺳﭙﻮﻧﺪﻳﻠﻮﻟﻴﺴﺘﺰيس) محسوب می‌شود؛ که روشی غیر تهاجمی و کم عارضه است. دکتر علی نقره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكی ایران، می‌توانند با بلوک اعصاب مفاصل فاست به طور ایمن و با تاثیرگذاری بالا لغزش مهره ها را بهبود بخشند. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

علل رایج لغزندگی مهره ها

لغزندگی مهره ها دلایل متعددی دارند. در کودکان این وضعیت اغلب به علت نقص مادرزادی در همان ناحیه از ستون مهره ها اتفاق می‌افتد. برخی از کودکان در اثر جراحت ناشی از استفاده بیش از حد به نام اسپوندیلولیز، دچار این وضعیت می‌شوند. اسپوندیلولیز شکستگی استرسی استخوان مهره است. در بزرگسالان آرتروز و کاهش انعطاف‌ پذیری دیسک که حاصل فرآیند پیری می‌باشد، متداول‌ترین دلایل بروز لغزندگی مهره ها است.

اینستاگرام دکترعلی نقره کار

سایر عوامل لغزندگی مهره ها

از جمله عوامل کمتر شایع لغزندگی مهره ها می‌توان به آسیب‌های ناگهانی که منجر به شکستگی مهره می‌شود اشاره نمود. همچنین بیماری‌ها یا تومورهایی که ستون مهره ها را تضعیف می‌کند می‌تواند منجر به این وضعیت شود.

علائم لغزندگی مهره ها(اﺳﭙﻮﻧﺪﻳﻠﻮﻟﻴﺴﺘﺰيس)

علایم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. بسیاری از افرادی که دچار این وضعیت هستند هیچ علائمی را تجربه نمی‌کنند. در صورتی که این بیماری علائمی را بروز دهد ممکن است آن را به صورت درد پایین کمر احساس کنید. همچنین ممکن است اسپاسم عضلات همسترینگ را نیز تجربه نمایید. ممکن است درد تا پایین پا گسترش یابد. همچنین ممکن است بی حسی و مور مور شدن محدوده پنجه پا را نیز تجربه نمایید.

لغزندگی مهره ها یا اسپوندیلولیستزیس | کلینیک درد

درمان لغزندگی مهره ها(اﺳﭙﻮﻧﺪﻳﻠﻮﻟﻴﺴﺘﺰيس)

گزینه‌ های درمانی به شدت وضعیت بستگی دارد. ممکن است تنها استراحت کافی باشد. همچنین برای کاهش درد ممکن است مصرف دارو تجویز شود. بریس کمر نیز می‌تواند مفید واقع شود. همچنین از فیزیوتراپی نیز می‌توانید بهره بگیرید.در مواردی که میزان جابه جایی زیر پنجاه درصد باشد و علایمی از جمله درد و ضعف پاها و یا اختلالت مثانه و روده وجود نداشته باشد و بیمار فقط احساس درد در ناحیه کمر ، خشکی صبحگاهی ، درد در هنگام غلت خوردن، درد درهنگام نشستن طولانی، درد در هنگام ایستادن و درد درهنگام خم شدن داشته باشد و در عکس گرافی در حالات مختلف جابجایی شدیدی نداشته باشد، بلوک اعصاب مفاصل فاست میتواند کمک کننده باشد که تا حتی صد درصد موجب بهبودی درد بیمار میشود، تمام این اعمال نیاز به بیهوشی، برش جراحی و یا بستری(به جز در مواردی) ندارد. در صورتی که روش‌های غیر جراحی موفقیت‌ آمیز نباشد، می‌توانید برای کاهش فشاری که به عصب وارد می‌شود یا پایدار و باثبات کردن ستون مهره ها عمل جراحی انجام دهید.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌کنید، با مراجعه به کلینیک دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌توانید به بهبود این شرایط بپردازید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :هحمد فتحی [ 1402-03-13 ]
با سلام و روزبخیر آیا برای لغزندگی مهره ها گرید دو حتماً باید عمل کرد و آیا از روش لیزر میتوان استفاده کرد و یا ورزش تشکر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان سندرم تونل کارپال با ورزشدرمان سندرم تونل کارپال با ورزش

سندرم تونل کارپال دراثر فشار استخوان ها و رباط های مچ دست به عصب میانی ایجاد می شود که با درد و بی حسی دست همراه است . ... ادامه مطلب

درمان آرتروز کمر و گردن با امواج آر افدرمان آرتروز کمر و گردن با امواج آر اف

آرتروز مفصل ( پوسیدگی مفصل ) ، آسیب دیدگی یا شکستگی مفاصل فاست، میتواند باعث درد نخاع و کاهش حرکت، شود ... ادامه مطلب

روشهای درمان کمر دردهای ناگهانیروشهای درمان کمر دردهای ناگهانی

کمردرد یک بیماری آشناست و اکثر مردم در طول زندگی خود آن را تجربه خواهند کرد. کمردرد یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465