تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کاردرمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد گردن / علت درد گردن و بهترین راه درمان گردن درد

علت درد گردن و بهترین راه درمان گردن درد

درد گردن مشکل شایعی است که تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی افراد می‌گذارد. این وضعیت می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های افراد را محدود نماید. گردن درد باعث می‌شود روزهای زیادی نتوانید کار یا فعالیت داشته باشید. عوامل متعددی منجر به درد ناحیه گردن می‌شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در برخی از موارد درمان درد گردن نیازمند اقدامات اینترونشنال درد از جمله تزریق اپیدورال گردنی، جراحی لیزری دیسک گردن و آندوسکوپی دیسک می‌باشد که همه این اقدامات توسط دکتر علی نقره کار فوق تخصص درد و انستزیولوژی قابل انجام میباشند. لطفا جهت مشاوره و دریافت نوبت با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

ستون مهره ها در ناحیه گردن

ابتدا باید اندکی در مورد ساختار ستون فقرات گردنی بدانید تا علت درد گردن را بهتر درک کنید. ستوان فقرات گردنی از هفت مهره تشکیل شده است. ببن مهره ها دیسکهایی وجود دارد که به‌عنوان بالشتک عمل می‌کنند و امکان خم شدن و چرخیدن به گردن میدهند.

عصب‌ ها و طناب نخاعی

ستون مهره ها از طناب نخاعی محافظت می‌نماید. طناب نخاعی از فضایی به نام کانال نخاعی عبور می‌ کند. انشعاب‌های عصب‌های ستون مهره ها از طریق فضاهایی که در طرفین ستون مهره ها وجود دارد خارج می‌شوند و به شانه ها و بازوها میروند.

دلایل متداول درد گردن

در بسیاری موارد درد گردن به عضله مربوط می‌شود. کشیدگی و گرفتگی عضله باعث ایجاد درد یا ناراحتی میشوند. همچنین درد گردن ممکن است به علت تحت فشار قرار گرفتن عصب‌های ستون مهره ها باشد. فتق دیسک یا زایده های استخوانی که در اثر آرتروز استخوانی ایجاد می‌شود، ممکن است با تحت فشار قرار دادن عصب‌ها باعث درد کمر شود. همچنین شکستگی‌های ستون فقرات ممکن است باعث کاهش فضای پیرامون آن شود. این نوع درد حتی پس از چند هفته ممکن است برطرف نشود.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

علائم درد گردن

علائم درد گردن بسته به علت درد و شدت آسیب ‌دیدگی متفاوت است. ممکن است اسپاسم عضلات، سردرد ، دشوار شدن حرکاتی مانند خم کردن و چرخاندن گردن از جمله علائمی باشد که تجربه می‌کنید. این علایم ممکن است با حرکت بدتر شود. مشکلات گردن ممکن است باعث درد شانه شوند. همچنین مور مور شدن یا ضعف بازو و بی حسی در بازو یا مچ دست از جمله علائم این وضعیت هستند.

دلایل متداول و علائم  درد گردن | درمان‌های درد گردن

درمان‌ های درد گردن

برخی انواع گردن درد با داروهای مسکن معمولی درمان می‌شوند. ممکن است پزشک برایتان دارو، تزریق کورتیزون یا فیزیوتراپی تجویز نماید. در برخی افراد استفاده از گردن بند طبی (یقه طبی) مؤثر می‌باشد چون به ایجاد ثبات در گردن کمک می‌کند. در صورتی که این گزینه‌ ها مؤثر واقع نشود اقدامات اینترونشنال درد از جمله تزریق اپیدورال گردنی، جراحی لیزری دیسک گردن و اعمال آندوسکوپیک ممکن است قدم بعدی درمان باشد، ویا در موارد ارتروز مهره ها بلوک مفصل فاست نه تنها برای تشخیص محل دقیق درد، بلکه برای درمان آن استفاده شود. که تمام این اعمال نیاز به بیهوشی، برش جراحی نداشته و توسط فوق تخصص درد انجام میشود. در صورتی که این روش‌ها مؤثر واقع نشود ممکن است برای اصلاح مشکل گردن عمل جراحی باز توصیه شود.

اگر دچار درد کمر هستید؛ می‌توانید با مراجعه به کلینیک درد دریابید جراحی دیسک کمر به درمان درد شما کمک می‌کند یا خیر؟! لازم به ذکر است یکی از بهترین و کم عارضه ترین روشهای جراحی دیسک، عمل بسته دیسک کمر با لیزر است.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مازیار گودرزی [ 1402-06-18 ]
سلام و خسته نباشید پسری 29 ساله هستم میخواستم واسه دیسک کمر و گردن و ضعیف بودن عصب های دستم که درد دارم و باعث خواب رفتن میشه میخواستم راهنماییم کنید. ممنون میشم.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت تنگی کانال و چسبندگی کانال نخاعی چیست؟تفاوت تنگی کانال و چسبندگی کانال نخاعی چیست؟

یکی از دلایل شایع درد کمر، تنگی کانال نخاعی و چسبندگی کانال نخاعی می باشد.علل زیادی برای تنگی و چسبندگی کانال نخاع وجود دارد که به آنها پرداخته ایم ... ادامه مطلب

معرفی چهار راهکار برای جلوگیری از آرتروز زانومعرفی چهار راهکار برای جلوگیری از آرتروز زانو

آرتروز زانو وضعیتی است که درآن غضروف بین مفاصل از بین می رود و استخوان های مفصل زانو با یکدیگر در تماس و اصطکاک قرار می گیرند. ... ادامه مطلب

چه عواملی احتمال کمردرد را افزایش میدهند؟چه عواملی احتمال کمردرد را افزایش میدهند؟

اگر چه همه افراد ممکن است گاهی دچار کمر درد شوند اما برخی عوامل باعث افزایش احتمال کمردرد می‌شود ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465