تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانوجراحی بسته دیسک کمر

علت درد استخوان ساعد دست

ساعد در طیفی از حرکات روزمره بازو یا دست درگیر است و در نتیجه آسیب یا ناراحتی در ساعد می‌تواند تأثیر گسترده‌ ای بر تحرک داشته باشد و در عملکرد روزانه اختلال ایجاد کند. معمولاً شایع‌ ترین علت درد ساعد استفاده بیش از حد از مفاصل بالا و پایین ساعد یعنی آرنج و مچ دست است و در افرادی ایجاد می شود که خیلی زیاد از دست‌ هایشان استفاده می‌ کنند مانند ورزشکاران که بیشتر به خاطر کشیده شدن تاندون است. بعد از این مورد تحت فشار قرار گرفتن رشته‌های عصبی دلیل شایع دیگر است.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر در فیزیوتراپی یکی از چندین روش درمانی مورد استفاده برای تسکین درد ساعد است به‌خصوص در بیمارانی که به دنبال روش‌های درمانی بدون جراحی و بدون دارو هستند. لیزر درماني، یک روش درمانی غیر تهاجمی است که با پرتوهای شدید از نور با طول موج های خاص باعث کاهش درد ناشی از آسیب دیدگی ها در نقاطی از بدن می گردد. لیزر به معنی تقویت نور به روش گسیل القایی تابش می باشد.

زمانی که امواج نوری با طول موج های متفاوت و معین به قسمت های خاصی از بدن تابیده می شود باعث ایجاد یک سری تغییرات فیزیولوژیکی در سلول های ناحیه مورد نظر می گردد. لیزرهایی که خاصیت درمانی دارند بدون هیچ گونه آسیبی به سطح پوست و بدون هرگونه درد و ناراحتی انجام می شوند.

علت درد استخوان ساعد دست

درد ساعد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شرایط دژنراتیو، آسیب‌ها یا شرایط پزشکی زمینه‌ای که به اعصاب، استخوان‌ها یا مفاصل آسیب می‌رساند، می‌تواند متفاوت باشد که این موارد احتمالی را برای شما ذکر خواهیم کرد:

علائم همراه با درد ساعد

معمولاً علائمی که همراه با درد ساعد در افراد ایجاد می‌شود به این صورت است:

درد ساعد

سایر علائم احتمالی مرتبط با درد ساعد به شرح زیر است:

تشخیص علت درد ساعد

پزشک، ساعد و مفصل‌های اطراف را معاینه می‌کند و دستور آزمایش‌های تصویربرداری تشخیصی، مانند ام آر آی یا رادیوگرافی را برای تأیید تشخیص اولیه می‌دهد.

مزایای لیزر درمانی

درمان درد ساعد دست با لیزر

مراقبت بعد از درمان درد ساعد دست با لیزر

از همان لحظه‌ای که بیمار مطب را ترک می‌کند می‌تواند به فعالیت‌های روزمره بازگردد. البته بیماران باید به خاطر داشته باشند که تا چند روز فشار زیادی به خود وارد نکنند؛ زیرا بدن همچنان در حال بهبودی است.

اینستاگرام دکترعلی نقره کار

احتیاط های لیزر درمانی

احتیاط‌های کمی مرتبط با این روش درمان باید در نظر گرفته شوند. محافظت از چشم‌ها، هم برای بیمار و هم برای تراپیست مورد نیاز است و لیزر نباید بر روی تومورهای بدخیم، پیس میکرها، محرک‌های ستون فقرات یا برای خانم‌های میانسال یا باردار استفاده شود.

عوارض درمان درد ساعد دست با لیزر

به طور کلی، لیزر درمانی روشی بی خطر، مؤثر و غیرتهاجمی است. اگر مستقیم به لیزر نگاه کنید ممکن است به چشمان شما آسیب برساند، بنابراین از شما خواسته می‌شود از عینک محافظ استفاده کنید؛ اما هیچ عارضه جانبی شناخته شده، دائمی یا جدی در لیزر درمانی وجود ندارد. برخی بیماران در ساعت های ابتدایی پس از درمان با لیزر، کمی احساس سوزش و قرمزی در محل درمان دارد که اغلب طی ۴۸ ساعت بهبود می یابد.

هزینه درمان درد ساعد با لیزر

هزینه‌ی درمان به ‌شدت آسیب، طول مدت جلسات و دستمزد پزشک بستگی خواهد داشت.

برای آشنایی با علائم درد زانو ناشی از پارگی مینیسک ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهین [ 1402-08-30 ]
سلام .دو ماه پیش از بالای کامیون بشدت به پایین افتادم هردو زانوهام و کف دست و ساعدم آسیب دید. الان زانوهام بهتر شدن ،اما دستم خیلی درد داره و امانم رو بریده. لطفا بگید چه درمانی داره؟

جواد زلفی [ 1402-06-18 ]
باسلام و احترام آقای دکتر حرکت شنا مکررهر روز میزدم بعد از این مدت درد عجیبی روی ساعد دستم اومده ک ادامه داره حتی برای برداشتن قوری چایی هم احساس درد شدیدی رو ساعد دارم .راهنمایی می کنید.

لادن [ 1402-05-24 ]
سلام آقای دکتر دست راست من از مچ به بالا درد داره با فشار دادن دستم روی ساعد دردش بیشتر میشه علتش رو نمیدونم ..چند وقته که اینجور شدم

عسکری [ 1402-05-24 ]
سلام، آقای دکتر من یک مدتی هست که ساعد هر دستم وقتی کار میکنم خیلی زود خسته میشه و اصلا نمیتونم کارامو تموم کتم و حتی درد هم دارم و احساس ضعف هم توی دستام دارم، میشه لطفا منو راهنمایی کنید که باید چکار کنم؟

علی عسگری [ 1402-05-18 ]
سلام .درد ساعد دست چپ با قلب دردرابطه مستقیم داره ؟ چه راهکاری پیشنهاد میدید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آرتروز زانو چیست و چه مراحلی دارد؟آرتروز زانو چیست و چه مراحلی دارد؟

آرتروزشایع‌ترین بیماری مفصلی مزمن است. آرتروز یک بیماری پیش‌ رونده است که یکی از رایج ترین انواع آن، آرتروز زانو می‌ باشد . ... ادامه مطلب

شناخت انواع سردردشناخت انواع سردرد

سردرد به درد یا ناراحتی در ناحیه ی سر، پوست سر یا گردن گفته می‌شود. علل جدی و وخیم سردرد بسیار کم هستند و در اغلب موارد، سردردها دلایل نگران کننده ای ندارند ... ادامه مطلب

بهترین مواد غذایی برای مبتلایان به آرتروز زانوبهترین مواد غذایی برای مبتلایان به آرتروز زانو

درد ناشی از ساییدگی مفصل به ویژه ساییدگی مفصل زانو، یکی از رایج ترین دردهایی است که اغلب، افراد را در سنین بالا درگیر می‌ نماید . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465