تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمر

درمان کمردرد در آب

1. در حالی که بازوها در پهلو و پاها کنار یکدیگر قرار دارند، پشت به دیوار استخر بایستید. سپس پای مبتلا را بلند کنید و با هر دو دست زیر زانو را بگیرید. زانو را به بالا، به طرف قفسه سینه بکشید تا کشش را در پشت مفصل ران احساس کنید در حالیکه پای مخالف را صاف نگه میدارید. تا 10 شماره در این وضعیت بمانید، سپس شل کنید. این تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید.

درمان کمر درد در استخر

2. در حالی که پاها به اندازه عرض شانه ها باز است رو به دیوار استخر بایستید. لبه استخر را با هر دو دست نگه داشته و تا جایی که می شود از دیوار فاصله بگیرید، طوریکه آرنجها صاف باشد. در حالی که کمی قفسه سینه را به طرف بالا بلند می کنید، لگن را تا جایی که میتوانید به دیوار نزدیک کنید و 10 شماره نگه دارید. سپس لگن را تا جایی که می توانید از دیوار دور کنید و 10 شماره نگه دارید. این تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید.

ورزشهای مناسب کمر درد در استخر

3. کنار دیواره استخر بایستید به اندازه طول دست ( سمت درگیر) از لبه استخر فاصله گرفته و دست دیگرتان را روی کمر قرار دهید. پاها را در کنار هم قرار داده و بدون آنکه پاها از زمین بلند شوند و یا زانوها خم شوند لگن را تا جایی که میتوانید به دیوار استخر نزدیک کنید تا کشش را در قسمت خارجی ران لگن وتنه احساس کنید . تا 10 شماره در این وضعیت بمانید، سپس به حالت اول بازگردید. این تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید.

درمان درد کمر با ورزش در استخر

4. در حالی که پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کرده اید پشت به استخر بایستید. زانوها را صاف نگه دارید. سعی کنید قوس کمر خود را به دیواره استخر بچسبانید بطوریکه فاصله ای بین کمرتان تا دیواره استخر نباشد تا 10 شماره در این وضعیت بمانید، سپس عضلات کمری خود را شل کنید. این تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید.

حرکات ورزشی در استخر برای درد کمر

نکته مهم: اگر فکر میکنید درمان کمردرد به معنی استراحت در رختخواب و کار نکردن است، اشتباه میکنید. بیشتر موارد کمردرد حاد ظرف چند هفته با درمانهای خانگی بهبود می یابند و استراحت در رختخواب برای کمردرد توصیه نمیشود.

آدرس اینستاگرام دکتر نقره کار
ورزش یکی از بهترین راههای رهایی از درد کمر و جلوگیری از بازگشت آن است. تقریبا برای همه افرادی که کمردرد دارند، ورزشهای مناسبی وجود دارد. حتی میتوان روز پس از جراحی کمر ، ورزشهای مناسب کمر انجام داد. اما برخی انواع ورزشها و حرکات برای کمر سودمندتر هستند و برخی دیگر مضر.ضمن اینکه در نظر داشته باشید ورزشها باید با اجازه و هماهنگی پزشک انجام شود.

در صورتی که به تشخیص پزشک برای رفع تنگی کانال نخاعی ، مجبور به انجام عمل جراحی هستید، بهتر است در صورت امکان اقدام به جراحی باز ننموده و کلینیک جراحی دیسک کمری را بیابید که از روشهای کمتر تهاجمی برای این کار استفاده می کنند. کمتر تهاجمی بودن جراحی لیزری برای رفع فشار از روی دیسک باعث می شود؛ دوره بازیابی و ریکاوری پس از عمل جراحی به میزان قابل ملاحظه ای کمتر شود و همچنین خطرات و عوارض پس از انجام عمل جراحی هم کاهش پیدا کند.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خلیلیان [ 1402-05-07 ]
ایا اب گرم برای دیسک کمر خوب هست؟

جاوید [ 1402-05-07 ]
مادر من خیلی کمر درد داشتن با تجویز آقای دکتر ورزشهای کمر در استخر انجام دادند خیلی بهتر شدند

صفری [ 1402-05-07 ]
ورزش های داخل آب برای چه سنی مناسبه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بلوک های عصبی برای مدیریت دردبلوک های عصبی برای مدیریت درد

بلوک عصبی روشی غیرجراحی و کم تهاجمی برای درمان و مدیریت درد است. بلو ک های عصبی از جمله اقداماتی هستند که در کلینیک های درد توسط متخصص درد انجام ... ادامه مطلب

تفاوت جراحی اندوسکوپی دیسک و جراحی لیزری دیسک چیست؟تفاوت جراحی اندوسکوپی دیسک و جراحی لیزری دیسک چیست؟

جراحی اندوسکوپی دیسک کمر یک روش جراحی است که برای برداشتن فتق دیسک از قسمت تحتانی کمر، که بر روی عصب یا نخاع فشار می آورد، انجام می شود ... ادامه مطلب

از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم؟از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم؟

فتق دیسک همراه با پارگی پوسته بیرونی دیسک است که باعث خارج شدن ماده نرم داخل آن می گردد. بیرون زدگی دیسک، اگر درمان نشود، تاثیرات منفی دارد . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465