تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانوجراحی بسته دیسک کمر

5 ورزش درمانی زانو

تمرینات ورزشی تقویت عضلات زانو

1- روی صندلی بنشینید به طوریکه زانوها حدود 90 درجه خم شده باشد. سپس پاها را به نوبت باز کنید و در حالیکه عضله ران را منقبض می کنید، حدود 5 ثانیه آن را در این وضعیت نگاه دارید. این ورزش باید برای هر پا 10 مرتبه، و در 3 نوبت صبح، ظهر و شب انجام شود.

2- طاقباز روی زمین دراز بکشید یک پا را 90 درجه خم کنید به طوریکه کف پا روی زمین باشد. پای دیگر را در حالیکه کاملا صاف و کشیده است 10 سانتی¬متر به آرامی از زمین بلند کرده و به مدت 10 ثانیه نگاه دارید. این ورزش باید برای هر پا 10 مرتبه، و در 3 نوبت در طول شبانه روز (صبح، ظهر وشب) انجام شود.

3- یک پله به ارتفاع 30 سانتی متر پیدا کنید بدون اینکه فشاری به زانوها وارد کنید پاها را به نوبت روی پله قرار دهید و سپس دوباره به حالت اول بازگردید. ورزش رفع زانو درد باید، روزی 3 نوبت (صبح، ظهر، شب) و برای هر پا 10 مرتبه انجام شود.

اینستاگرام دکتر نقره کار

4- به شکم بخوابید سپس یک پا را در حالی که زانو کاملا کشیده و صاف است حدود 10 تا 15 سانتی متر از زمین بلند کنید و 3 ثانیه در این حالت نگاه دارید. این ورزش باید، روزی 3 نوبت (صبح، ظهر، شب) و برای هر پا 10 مرتبه انجام شود.

5- پشت به دیوار تکیه داده پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و پاشنه پاهایتان را 40 سانتی متر از دیوار فاصله دهید. اکنون در حالی که به دیوار تکیه زده اید زانوهایتان را به آرامی طی 5 ثانیه تا حدود 90 درجه خم کنید و سپس به آرامی به حالت اول برگردید. این ورزش باید، روزی 3 نوبت (صبح، ظهر، شب) و برای هر پا 10 مرتبه انجام شود.

در صورتی که به تشخیص پزشک برای رفع تنگی کانال نخاعی ، مجبور به انجام عمل جراحی هستید، بهتر است در صورت امکان اقدام به جراحی باز ننموده و کلینیک جراحی دیسک کمری را بیابید که از روشهای کمتر تهاجمی برای این کار استفاده می کنند. کمتر تهاجمی بودن جراحی لیزری برای رفع فشار از روی دیسک باعث می شود؛ دوره بازیابی و ریکاوری پس از عمل جراحی به میزان قابل ملاحظه ای کمتر شود و همچنین خطرات و عوارض پس از انجام عمل جراحی هم کاهش پیدا کند.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سلطانی [ 1402-05-07 ]
من چند سال پیش زانو سمت چپم رو جراحی کردم ولی دوباره همون درد برگشته علتش چیه ؟

شکیب فر [ 1402-05-07 ]
سلام این ورزش ها ک تو سایت زدید برای درمان زانو درد کافیه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کنترل دردهای سرطانی با نورولیز اعصابکنترل دردهای سرطانی با نورولیز اعصاب

انسداد نورولیتیک نوعی بلاک عصبی است که در آن نوعی آسیب عمدی با استفاده از مواد شیمیایی یا حالتهای فیزیکی مانند گرما یا سرما ایجاد می کنند. ... ادامه مطلب

خوراکی هایی که کمردرد را بهبود می بخشند؟خوراکی هایی که کمردرد را بهبود می بخشند؟

کمردرد می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله فشارهای ناشی از فعالیت های جانبی ، وضعیت نامناسب نشستن و راه رفتن، که در صورت فعالیت مکرر ... ادامه مطلب

نورالژی پست هرپتیک (postherpetic neuralgia) چیست؟نورالژی پست هرپتیک (postherpetic neuralgia) چیست؟

نورالژی پس از زونا یک بیماری دردناک است که بر اعصاب و پوست شما تأثیر می گذارد. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465