تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کار

تحریک طناب نخاعی

آنچه در این مطلب میخوانید

دستگاه تحریک طناب نخاعی (SCS) با استفاده از امواج الکتریکی انجام میشود تا درد مزمن کمر ، بازوها و پاها برطرف شود. اعتقاد بر این است که امواج الکتریکی از ارسال پیامهای درد به مغز جلوگیری مینمایند.افرادی که برای تحریک طناب نخاعی مناسب هستند افرادی هستند که از درد نوروپاتی رنج برده و درمانهای محافظه کارانه در آنها مؤثر نبوده است.

آدرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار

مرحله اول : آزمایشی

تحریک طناب نخاعی : مرحله اول
ابتدا محل تزریق بی حس میشود. یک یا چند کابل هادی عایق شده توسط سوزن اپیدورال یا از طریق برش کوچکی در فضای پیرامون طناب نخاعی ( فضای اپیدورال) وارد بدن بیمار میشوند.

مرحله دوم: پیدا کردن موقعیت مناسب

تحریک طناب نخاعی : مرحله دوم
الکترودهای انتهای کابل، امواج الکتریکی تولید میکنند تا عصبها تحریک شده و سیگنالهای درد متوقف شود. بازخورد بیمار به پزشک کمک میکند دقیقاً مشخص کند کدام ناحیه برای تحریک و متوقف کردن درد مناسبتر است. سیم به یک تحریک کننده (استیمولاتور) خارجی آزمایشی متصل میشود که تقریباً یک تا دو هفته مورد استفاده قرار میگیرد تا مشخص شود آیا تحریک طناب نخاعی به بیمار کمک میکند یا خیر.

مرحله سوم : مشخص کردن کارایی

تحریک طناب نخاعی : مرحله سوم
در صورتی که بیمار و پزشک میزان کاهش درد را قابل قبول بدانند، ممکن است این سیستم برای همیشه کار گذاشته شود. در پایان مرحله آزمایشی، کابلهای آزمایشی خارج میشوند.

مرحله چهارم : کاشت دائمی

تحریک طناب نخاعی : مرحله چهارم
عمل کاشت دائمی این سیستم ممکن است تحت بی حسی یا بیهوشی عمومی انجام شود. ابتدا یک یا چند کابل دائمی از طریق سوزن اپیدورال یا برش کوچکی در محل از پیش تعیین شده در فضای اپیدورال وارد میشود.

مرحله پنجم : کاشت ژنراتور

سپس برش کوچکی ایجاد شده و باتری ژنراتور قابل کاشت (IPG) در زیر پوست جایگذاری میشود. اغلب دستگاه در ناحیه باسن یا شکم قرار داده میشود. سپس کابلها به باتری (IPG) متصل میشوند.

مرحله ششم : پایان عمل

تحریک طناب نخاعی : مرحله ششم
پالسهای الکتریکی سیستم کاشته شده با دستگاه برنامه ریز بی سیم خارجی، برنامه ریزی میشود. بیمار میتواند از دستگاه برنامه ریز برای روشن کردن سیستم یا خاموش کردن آن استفاده کند، قدرت تحریک را تنظیم نماید و برنامه از پیش تعیین شده مناسب راانتخاب نماید.

پس از کاشت دستگاه تحریک طناب نخاعی

پس از جراحی تا چند روز بیمار کمی ناراحتی و تورم در ناحیه تزریق احساس میکند.
جهت دیدن فیلم آموزشی اینجا کلیک کنید

روش جراحی اندوسکوپی دیسک کمر به عنوان روشی مداخله ای برای کنترل درد ، با حداقل تهاجم ابداع شد تا بتوان از طریق آن با کاهش خطراتی که در روشهای جراحی سنتی وجود دارد؛ درمان فتق دیسک را به خوبی انجام می دهد .


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رسول داسدار [ 1401-11-03 ]
سلام من درد نوروپاتی در بازو ساعد و انگشتان کوچک دست چپم دارم و اراف انجام دادم هیچ اتفاقی نیفتاده قیمت دستگاه اس سی اس چقدر است

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا پی آر پی واقعا در درمان درد زانو موثر است؟آیا پی آر پی واقعا در درمان درد زانو موثر است؟

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت روش درمانی مؤثری است که درد ناشی از آرتروز را کاهش دهد. (پی آر پی) از خون شما برای درمان بافت های آسیب دیده استفاده می کند ... ادامه مطلب

بورسیت یا التهاب مفصل آرنج چیست و چه علائمی دارد؟بورسیت یا التهاب مفصل آرنج چیست و چه علائمی دارد؟

بورسیت آرنج یک بیماری نسبتاً شایع است که با درد، تورم و التهاب بورسا مشخص می شود. ... ادامه مطلب

اگر دچار کمر درد هستید چه حرکات و ورزشهایی برای شما مضر است؟اگر دچار کمر درد هستید چه حرکات و ورزشهایی برای شما مضر است؟

کمردرد یک اصطلاح کلی است که برای توصیف دردی که در ناحیه کمر یا قسمت پایینی ستون فقرات خود احساس می کنید، استفاده می شود . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465