تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کاردرمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان درد به روش تزریقی / تزریق استروئید در ستون فقرات گردنی

تزریق استروئید در ستون فقرات گردنی

تزریق استروئید در ستون فقرات گردنی آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق استروئید برای آرام کردن دردگردن ، شانه و بازوها که به دلیل تحت فشار قرار گرفتن اعصاب و نخاع در ستون فقرات گردنی اتفاق افتاده است، استفاده میشود.مشکلاتی مانند فتق دیسک و تنگی کانال نخاعی میتواند باعث تحت فشار قرار گرفتن ریشه های عصبی و نخاع شده و درد و التهاب ایجاد کند. تزریق دارو به کاهش تورم اعصاب ملتهب و اسیب دیده آن ناحیه کمک میکند.

تزریق آرام بخش به بیمار

تزریق استروئید و آرام شدن درد
این کار در حالی انجام میشود که بیمار دراز کشیده است. ممکن است ابتدا آرام بخش درون رگی تزریق شده و ناحیه ای از پوست و بافت گردن با بی حسی موضعی بی حس شود.
نحوه ی تزریق  استروئید
پزشک با استفاده از کمک تصویربداری (فلوروسکوپی) سوزن مخصوصی را به ناحیه دردناک گردن هدایت میکند. سوزن وارد فضای اپیدورال که اعصاب ستون فقرات از آن عبور میکنند، میشود.

تزریق ماده حاجب

برای ایجاد کنتراست به داخل این فضا ماده حاجب تزریق میشود تا اطمینان حاصل شود که سوزن در موقعیت مناسب در مجاورت عصبهای تحریک شده قرار گرفته است.

صفحه اینستاگرام دکتر نقره کار

تزریق استروئید

ترکیبی از محلولهای استروئید و بی حسی به فضای اپیدورال تزریق میشود. استروئید داروی ضد التهاب است. این مواد توسط عصبهای ملتهب جذب شده و تورم و فشار در آنها کاهش پیدا میکند، که این موجب افزایش خونرسانی موثر در ناحیه آسیب دیده شده و ترمیم ناحیه ملتهب و اسیب دیده سریعتر اتفاق می افند. پس از تزریق سوزن خارج شده و محل ورود سوزن با چسب کوچکی پوشیده میشود. کل این عمل یک ربع بطول می انجامد.

پایان عمل

بیمار به اتاق ریکاوری میرود. در این زمان بیمار میتواند غذا و نوشیدنی مصرف نماید. دستورات پس از عمل به او گفته میشود. برخی از بیماران تنها به یک تزریق نیاز دارند اما برخی دیگر ممکن است به دو یا سه تزریق نیاز داشته باشند که با فواصل چند هفته انجام میشود تا حداکثر بهبودی حاصل شود.

پس از مطالعه مقاله فوق شما را دعوت به خواندن مقاله ای تحت عنوان آیا تزریق کورتون برای درمان درد زانو مناسب است؟ می کنیم .


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :هاشمی [ 1402-05-09 ]
آیا این تزریق استروئید همون کورتونه و واسه بدن ضرر رداره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان درد با ژل و اوزون تراپی چگونه انجام میشود؟درمان درد با ژل و اوزون تراپی چگونه انجام میشود؟

روش‌های درمانی استفاده‌ شده که ترکیب ژل و اوزون درمانی را شامل می‌ شوند گاهی تنها محدود به ژل و گاهی محدود به اوزون درمانی می‌ شوند . ... ادامه مطلب

تأثیر اوزون تراپی در مبتلایان به درد زانوتأثیر اوزون تراپی در مبتلایان به درد زانو

در میان روشهای درمانی زانو درد یکی از روش های کم تهاجمی درمانی، تزریق گاز اوزون به زانو است که عوارض کمی نسبت به سایر روشهای درمانی دارد. ... ادامه مطلب

علائم و درمان تنگی کانال نخاعی گردنعلائم و درمان تنگی کانال نخاعی گردن

تنگی کانال نخاعی عارضه ای است که به موجب آن کانال نخاعی تنگ تر از حد نرمال خود می شود.باریک شدن کانال نخاعی ممکن است مقدار فضای موجود برای طناب نخاعی ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465