تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمردرمان نوین آرتروز زانوجراحی بسته دیسک کمر

علائم آرتروز مهره ها

آنچه در این مطلب میخوانید

آرتروز مهره ها نوعی بیماری است که در آن ستون مهره ها تخریب میشود. تخریب ممکن است در هر یک از مهرههای ستون مهره ها اتفاق بیفتد که حاصل آن، درد و ناراحتی است که به مرور زمان بدتر میشود.


چه عواملی باعث اسپوندیلوز میشوند

این وضعیت در اکثریت موارد حاصل استهلاک طبیعی مربوط به افزایش سن است.فرآیند تخریب معمولاً با دیسکها آغاز میگردد. هنگامی که بدن پیرتر میشود، دیسکهای ستون مهره ها شروع به خشک شدن میکنند و خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست میدهند و درهم فرو میروند. نازک شدن دیسکها باعث افزایش فشار بر مفاصل فاست و رباطهایی میشود که مهره ها را در کنار یکدیگر نگه میدارد. در نتیجه این ساختار تضعیف شده و مهره ها بیش از حد حرکت میکنند.


چه عواملی باعث احساس درد میشود ؟

ممکن است مهره ها در اثر فرایند گفته شده، از راستای خود خارج شده و جا به جا شوند. زایده های استخوانی به نام خارهای استخوانی ممکن است در مهره های تحریک شده تشکیل شود. جابهجایی مهره ها و رشد استخوان زاید، باعث کاهش فضایی که در آن ریشه های عصبی قرار دارند میشود. بنابراین ریشه های عصبی یا طناب نخاعی تحت فشار قرار گرفته و سیگنال درد ارسال میکند.

آدرس صفحه اینستاگرام


علائم اسپوندیلوز چیست ؟

علائم اسپوندیلوز گردن :

تخریب مهره های گردن ممکن است باعث درد شانه، گردن و بازو شود. همچنین ممکن است منجر به کاهش مهارتهای حرکتی ظریف، ضعف، بی حسی و مور مور شدن بازو و پا شود.

علائم اسپوندیلوز سینه ای :

تخریب مهره های ناحیه سینه ممکن است باعث درد سینه و بالای شکم شود. همچنین ممکن است منجر به ضعف، بی حسی و مور مور شدن پا گردد.

علائم اسپوندیلوز پایین کمر :

تخریب مهره های پایین کمر ممکن است باعث کمر درد، درد باسن یا پا و احتمالا بی حسی و ضعف عضلات شود که با فعالیتهایی مانند بلند کردن اجسام ، خم شدن، چرخیدن یا نشستن بدتر میشود.


روشهای درمان اسپوندیلوز چیست ؟

گزینه های درمانی شامل مصرف داروهای ضد التهاب، فیزیوتراپی، استراحت، پشتیبانی پایین کمر و تزریق در ستون مهره ها میباشد. روشهای درمانی غیر جراحی متعددی برای درمان این حالات وجود دارد که در کلینیک درد تحت نظر فوق تخصص درد انجام میشود . در این روشها که از میزان بالای تاثیر برخوردار هستند نیازی به بیهوشی و برش جراحی نیست. در این اعمال کم تهاجمی، پزشک با استفاده از امواج رادیویی، مفاصل دردناک فاست مهره ها را درمان میکند. این عمل ریزوتومی با امواج رادیویی(RF) نیز نام دارد. با این روش میتوان دردی را که با داروها و درمانهای فیزیکی بهبود نیافته است، برطرف نمود. در موارد شدید ممکن است نیاز به جراحی وجود داشته باشد.

پس از مطالعه مقاله فوق شما را به خواندن مقاله ای تحت عنوان ورزشهای مفید و مضر برای مفصل لگن دعوت می کنیم .


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :سیامک بهاری [ 1402-05-17 ]
سلام و خسته نباشید . سیامک بهاری اهل اهواز هستم و 12 سال درگیر مریضیه انکلوز اسپوندولیز.و نیاز به نوبت در اینده نزدیک رو دارم . پس با دیدن شماره اگر نیاز به تماس بود در هر لحضله مشکی ندارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان آرتروز شدید با نورولیز اعصاب ژنیکولار زانودرمان آرتروز شدید با نورولیز اعصاب ژنیکولار زانو

پزشک در بلوک عصبی ژنیکولار، عصب ژنیکولار جانبی فوقانی، عصب ژنیکولار میانی فوقانی و عصب ژنیکولار میانی داخلی را هدف قرار می دهد. ... ادامه مطلب

نورولیز مفاصل فاست چه کاربردی دارد و چگونه انجام میشود؟نورولیز مفاصل فاست چه کاربردی دارد و چگونه انجام میشود؟

ستون فقرات از مهره هایی تشکیل شده که مانند یک سه پایه (مجموعه سه مفصلی) باهم اتصال دارند پایه جلویی دیسک ها و پایه های کناری مفاصل فاست هستند ... ادامه مطلب

بهترین حرکات ورزشی برای درد کمربهترین حرکات ورزشی برای درد کمر

بیشتر متخصصان معتقدند، افرادی که دچار کمردرد هستند باید تحرک و فعالیت داشته باشند و کمر و عضلات مرتبط با آن را حرکت دهند تا درد به مرور کاهش یابد. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465