تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز گردن و کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / حالت صحیح بدن / چطور صاف و درست بایستیم ؟

چطور صاف و درست بایستیم ؟

همه ما بارها تصاویر مختلف با موضوع تناسب اندام را دیده ایم. عکس های قبل و بعد از اقدام کسانی که به کمک یکی از روش ها، مثلاً رژیم غذایی، ورزش یا قرص های لاغری و … توانسته اند وزن شان را کاهش یا افزایش دهند و به تناسب اندام مناسبی برسند. کسی نیست که با دیدن عکس ها به یاد تناسب اندام خودش نیفتد. احتمالاً خیلی از ما به این فکر می کنیم که چقدر همه چیز خوب می شد اگر ما هم تناسب اندام داشتیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

ولی زیاد هم نباید غصه بخورید. این عکس ها آن قدرها هم که فکر می کنید دور از دسترس نیستند. منظور این نیست که بگوییم رسیدن به تناسب اندام در این تصاویر واقعی نیستند! خیر. منظور این است که چیزی که در عکس می بینید شاید صرفاً مربوط به تغییر وزن و تناسب اندام نباشد و شاید نکات دیگری هم باشند که باعث می شوند تصاویر به چشم شما جذاب به نظر برسند.

در واقع برای گرفتن بسیاری از تصاویری که قرار است یک فرد جذاب و با تناسب اندام دیده شود، روش های مختلفی (به غیر از تغییرات واقعی بدن) به کار گرفته می شود. این روش ها متفاوت هستند که از فتوشاپ گرفته تا تغییر زاویه دوربین، نور پردازی و در نهایت حالت و وضعیت بدن (که شاید مؤثر ترین باشد) را شامل می شود.

آدرس اینستاگرام دکتر نقره کار

دقیقاً نکته ای میخواستیم به آن اشاره کنیم همین است. در صورتی که شما حالت بدن را تصحیح کنید و صاف و درست بایستید تا حد زیادی متناسب تر و خوش اندام تر به نظر می رسید. یعنی علاوه بر کاهش وزن، با رعایت حالت صحیح بدن هم می توانید به ظاهری خوش اندام برسید. حالا خودتان تصمیم بگیرید که اگر صرفاً با رعایت حالت صحیح بدن بتوانید چند کیلوگرم لاغرتر و خوش اندام تر به نظر برسید، تمرین کردن و عادت دادن بدن به حالت صحیح ارزشش را ندارد؟

درست ایستادن چه مزیت های دیگری دارد؟

ممکن است صرفاً خوش اندام تر به نظر رسیدن برایتان به اندازه کافی جذاب نباشد، مهم نیست. حتی اگر ظاهر بدن تان هم چندان برایتان مهم نباشد باز هم باید روش درست ایستادن و در کل حالت صحیحبدن را یاد بگیرید و آن را تمرین کنید چون که حفظ حالت صحیح بدن مزایای زیادی دارد و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد:

انرژی بیشتر

زمانی که به بدن تان حالت صحیح بدهید، اندام های داخلی بدن هر کدام جای خودشان قرار می گیرند و وظیفه شان را بدون تحمل فشار و تنش اضافی انجام می دهند. از جمله ریه ها که برای انجام وظیفه شان به شدت به فضای زیاد نیاز دارند. با رعایت حالت صحیح بدن ریه ها قادر خواهند بود اکسیژن بیشتری دریافت کنند و در نتیجه بازدهی و انرژی بدن افزایش پیدا می کند.

کاهش و جلوگیری از کمر و گردن درد مزمن

نداشتن حالت مناسب بدن باعث درد گردن و کمر درد می شود. به خصوص اگر شغل شما به گونه ای است که در طول روز ساعات زیادی را در حالت نشسته هستید، بهتر است حتماً حالت بدن تان را تصحیح کنید.

کمک به کاهش وزن

شاید در ابتدا کاهش وزن و رعایت حالت صحیح بدن به هم چندان مرتبط به نظر نرسند. ولی باید به این نکته دقت کنید که وقتی شما حالت صحیح بدن تان را رعایت می کنید در واقع این عضلات مختلف بدن هستند که درگیر می شوند و دائماً کار می کنند. این مسئله علاوه بر تقویت عضلات مختلف بدن باعث می شود انرژی بیشتری در طول روز مصرف کنید که در نهایت باعث کاهش وزن و تناسب اندام می شود.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : بلند کردن اجسام سنگین به روش صحیح

تصحیح حالت بدن

افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند بهتر است در اولین قدم حالت بدن شان را تصحیح کنند. این کار باعث افزایش کیفیت سلامت می شود و می توان گفت که اولین قدم برای رسیدن به تناسب اندام است. برای تصحیح حالت بدن کافی است این چند نکته را رعایت کنید

استفاده از پشت بند و کمربند های مخصوص تصحیح حالت بدن

شاید بتوان گفت که استفاده از کمربند و پشت بند های طبی راحت ترین و مؤثر ترین روش برای تصحیح حالت بدن است. در واقع با این کار شما به جای آن که دائماً به خودتان یادآوری کنید که باید در چه حالت و فرمی قرار بگیرید، فقط یک عدد پشت بند می پوشید و همه وظایف را به آن می سپارید. شاید در ابتدای کار کمی با پوشیدن پشت بند مشکل داشته باشید و در آن احساس راحتی نکنید. ولی این وضعیت زیاد ادامه پیدا نمی کند. به زودی این حس از بین می رود.
به علاوه اینکه بخشی از این احساس ناراحتی و سختی که دارید مربوط به همان تصحیح وضعیت و حالت بدن است که برای شما شاید جدید و کمی سخت باشد. فرقی نمی کند که دچار اضافه وزن هستید یا نه، به هر حال اگر به دنبال این هستید که کیفیت زندگی و سلامت تان را بالا ببرید، بهتر است حالت صحیح بدن را رعایت کنید و در کنار مزایای سلامتی، خوش اندام تر هم به نظر برسید.

انجام ورزش

اگر هدف نهایی شما این است که کاهش وزن داشته باشید و به تناسب اندام برسید، انجام ورزش یک اقدام غیر قابل اجتناب می باشد. ولی ورزش کردن هم محدودیت ها و روش های خاص خودش را دارد. شاید هر ورزشی برای شما مفید نباشد. باید دقت کنید که ورزش هایی انتخاب کنید که به بدن تان آسیب وارد نکنند و مهم تر از آن اینکه حالت صحیح بدن را هنگام انجام ورزش هم حتماً رعایت کنید. تمرکز شما باید بیشتر بر روی تقویت عضلات شکم، شانه و کمر باشد که نقش مهمی در حفظ حالت صحیح بدن دارند.

انجام حرکات کششی

در کنار انجام ورزش، انجام حرکات کششی هم تأثیر زیادی بر روی سلامت بدن تان دارد. یعنی اگر برای داشتن حالت بدن صحیح و تناسب اندام عضلات خود را ورزش می دهید، حتماً باید انجام حرکات کششی مربوط به همان بخش ها از بدن را هم در نظر داشته باشید.

بیرون زدگی دیسک کمر یا هر آسیب دیگری به دیسک، با پیشرفته های پزشکی قابل درمان گردیده است. عمل دیسک کمر با لیزر یکی از روشهای کم عارضه است که با حداقل تهاجم، بهترین نتایج را در بردارد. دکتر علی نقره کار فوق تخصص درد ، با سالها تجربه در زمینه جراحی لیزری دیسک کمر می‌تواند شما را از دردها و محدودیت های حرکتی این بیماری برهاند. جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعت بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :امیر [ 1402-05-09 ]
من چرا نمیتونم صاف بشینم هر چی هم تلاش میکنم ک صاف بشینم نمیشه ..آیا راهکاری هست ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی آندوسکوپی ستون فقرات کمری و گردنیجراحی آندوسکوپی ستون فقرات کمری و گردنی

جراحی آندوسکوپی دیسک، یک نوع متداول جراحی ستون فقرات، و یک روش جراحی کم تهاجمی است که برای درمان فتق دیسک که باعث درد در ناحیه کمر و پاها،سینه، گردن و بازوها می‌شود؛ کاربرد دارد ... ادامه مطلب

درمان درد ستون فقرات با جراحی های بسته دیسکدرمان درد ستون فقرات با جراحی های بسته دیسک

با توجه به عوارض فراوان و سنگین جراحی های باز دیسک کمر، امروزه در برخی از موارد امکان انجام روشهای جراحی بسته برای برداشتن فشار از روی دیسک فراهم آمده است ... ادامه مطلب

درمان دردهای باقیمانده از عمل جراحی باز دیسکدرمان دردهای باقیمانده از عمل جراحی باز دیسک

عمل بسته ی رفع چسبندگی که با نام عمل کودال نوروپلاستی با کاتتر راکس نیز شناخته میشود، به بیمارانی که از تزریق اپی دورال جواب نگرفته اند کمک میکند و باعث تسکین درد آنها میشود. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465