تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمردکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به سردرد / بلوک عصب پس سری جهت درمان سردردهای ناشی از پس سر و میگرن

بلوک عصب پس سری جهت درمان سردردهای ناشی از پس سر و میگرن

سردردهاي مزمن از هر نوع که باشند؛ ميتوانند زندگي و عملكرد شما را تحت الشعاع قرار دهند. سردردهای ناشی از درگیری عصب پس سری به صورت دردی تیر کشنده در پس سر حس میشوند که گاهی به پیشانی و حتی اطراف و زیر چشمها نیز انتشار می‌یابند؛ و فرد بعد از مدتی پس از خم کردن گردن به طور مثال برای مطالعه و کار با موبایل و... دچار سردرد می‌ شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلوك عصب پس سري درمان ساده ای است که با تزريق دارو در اطراف اعصاب پس سري بزرگ و كوچك که پشت سر و درست بالاي گردن واقع شده اند، انجام می‌پذیرد. برای بالاتر رفتن دقت تزریق، فوق تخصص درد از سونوگرافی برای تزریق دقیق دارو استفاده میکند.

تحريك عصب پس سري و فوق چشمي بعنوان روشی جدید و موثر برای درمان سردردهای میگرنی و ناحیه پشت سر محسوب می‌شود. دکتر علی نقره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكی ایران، می‌ توانند با بلوک عصب پس سری به طور ایمن و با تاثیرگذاری بالا این قبیل سردردها را بهبود بخشند. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

مزایای بلوک عصبی پس سری

بلوک عصبی پس سری با استفاده از تزريق، التهاب و تورم بافت اطراف عصب را كاسته و در نتيجه موجب كاهش درد و ديگر نشانه های التهاب و آزردگي اعصاب و ساختارهاي مجاور مي‌شود.

بطور مرسوم سردردهاي ناحيه پس سر شامل انواع مشخصي از سردردهاي تنشي و ميگرني، به بلوك عصب پس سری پاسخ مي دهند.

بعد از بلوک عصبی پس سری

پس از تزريق شما مدتي در مطب خواهيد ماند. اكثر بيماران مي‌توانند خودشان تا خانه رانندگي كنند. ما به بيماران توصيه ميكنيم تا ساعاتي پس از تزریق استراحت كنند. می توانید از يخ در ناحيه تزريق استفاده كنيد. پس از این تزریق شما قادر خواهيد بود در حد توان فعاليت كنيد.

درمان سر درد ، دکتر علی نقره کار

اولین تزریق بلوک عصبی پس سری

معمولاً اولين تزريق بيشتر جنبه آزمون دارد تا جنبه درماني. اولين بلوك تأييد خواهد كرد كه آيا در ايجاد درد اعصاب پس سري، دخيل هستند يا خير. بنابراين از اين نظر سودمند خواهد بود.

این روش برای چه افرادی مناسب است؟

بطور كلي بيماراني كه به تازگي دچار سر درد شده اند بهتر از كساني كه مدتي طولاني درد را تحمل كرده اند، به درمان پاسخ مي دهند. تحريك عصب تنها در بيماراني انجام مي شود كه همه درمان هاي موجود اعم از داروها و بوتاكس را امتحان كرده باشند.

اینستاگرام دکتر نقره کار

نکته مهم

اطلاعات مکتوب در این مقاله جایگزین مشاوره با پزشک متخصص نمی‌ باشد.

جراحی لیزری دیسک کمر ، یکی از متد های نوین درمانی است که بدون ایجاد برش جراحی و عوارض پس از آن، به درمان دیسک کمر و رفع مشکلات آن می‌پردازد. توجه داشته باشید؛ مهارت و تجربه پزشک متخصص در ارائه بهترین نتایج، نقشی کلیدی و تعیین کننده‌ ای خواهد داشت. به همین جهت توصیه می‌کنیم؛ برای انجام جراحی لیزری دیسک کمر، به پزشکان متخصص و مجرب مراجعه نمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین [ 1402-08-03 ]
سلام و وقت بخیر عرض ادب و احترام، دکتر عزیز در بنده در زیر زانو و ساق و مچ پا مدتی احساس درد و سوزش دارم چندسالی است درگیر این قضیه هستم،پزشک های متعددی رفتم در اصل هرکدوم یک جیزی تشخیص دادن،طبق تحقیقات خودم و گفته ی آخرین پزشکم احتمال میدم تاندون پا اسیب دیده و ب شدت کشیده میشه کف پا رو ب هیچ وجه نمبتونم 5 دقیقه روب زمین بگذارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان درد و سوزش کنار ران با بلوک عصبی لترال فمورالدرمان درد و سوزش کنار ران با بلوک عصبی لترال فمورال

بلوک عصبی فمورال روش غیر جراحی موثری در کنترل درد زانو، به ویژه پس از جراحی تعویض مفصل زانو می‌ باشد . ... ادامه مطلب

آیا استفاده از امواج فرکانس رادیویی دردناک است؟آیا استفاده از امواج فرکانس رادیویی دردناک است؟

روشهایی وجود دارندکه بدون جراحی می‌توانند دردهای نسبتا خفیف آرتروز را بهبود داده درمان نمایند.در این قسمت به معرفی عصب کشی با امواج فرکانس رادیویی پرداختیم. ... ادامه مطلب

نرمی غضروف یا کندرومالاسی کشکک زانو چیست و چه علائمی دارد؟نرمی غضروف یا کندرومالاسی کشکک زانو چیست و چه علائمی دارد؟

کندرومالاسی پاتلا کشکک که اغلب (زانوی دونده) نیز نامیده می شود، یک بیماری شایع است که باعث ایجاد درد در کاسه زانو می شود ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465