تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز زانوجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز گردن و کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آندوسکوپی دیسک / جراحی دیسک به روش آندوسکوپی

جراحی دیسک به روش آندوسکوپی

ستون فقرات یکی از مهم‌ترین ساختارهای بدن می باشد که نقش مهمی در ایستادن، خم شدن و چرخش به اطراف دارد ستون فقرات از ۳۳ مهره که با نظم خاصی بر روی هم قرار گرفتند تشکیل میشود. مهره ها در چهار ناحیه گردن، توراسیک یا پشت، کمر یا لومبار ، ساکروم و با شماره خاصی مشخص میشوند c1 تا c7 مهره‌های گردنی یا سرویکال هستند که قوام گردن و حرکت آن به اطراف را موجب می شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

T1تا T12 مهره های توراسیک، ۱۲ مهره ای هستند که به دنده ها متصل شده و با هم قفسه سینه را تشکیل می‌دهد L1 تا L5 یا مهره های کمری (لومبار) که وزن قسمت بالای بدن را تحمل می‌کنند و در حفظ مرکز ثقل بدن و تعادل در هنگامی که شما در حال حرکت هستید نقش بسزایی دارند. ۵ مهره به هم چسبیده استخوان ساکروم و ۴ مهره دیگر دنبالچه را می‌سازند که این دو قسمت باهم دیواره خلفی حفره لگن را تشکیل می‌دهد.

جراحی دیسک

بین هر یک از این مهره های متحرک، دیسکهای بین مهره ای قرار دارند، دیسک‌های بین مهره‌ای شامل آنولوس یا لایه خارجی فیبروزی که قسمت ژله ای داخلی یا نوکلئوس را ارائه می‌کند تشکیل شده است. دیسک‌های بین مهره‌ای همانند بالشتک های جذب کننده فشار عمل می‌کنند که مانع حرکت مهره روی هم شده و نقش ضربه گیر را داراست، وقتی شما خم و راست می‌شوید، هسته‌ای ژله ای موجب می‌شود، بدون اینکه مهره ها به هم بخورند در جای خود حرکت داشته باشند.

چگونگی حرکت بین مهره ها
دو مهره روی هم در قسمت خلفی به وسیله مفصل کوچکی به نام مفاصل فاست با هم در ارتباط هستند که عملکرد این مفاصل از لحاظ بیومکانیکی محدود کردن حرکات ستون فقرات و جلوگیری از لیز خوردن آنها روی هم است سطح این مفاصل از غضروف خاصی تشکیل شده است که حرکت مفصل بر روی هم را تسهیل می کند.

جراحی  آندوسکوپی
درست در پشت دیسک و بدنه مهره کانال نخاعی به شکل تونل وجود دارد که در داخل آن نخاع و اعصاب نخاعی قرار دارند. کانال نخاعی از طناب نخاعی و ریشه‌های عصبی در برابر ضربه محافظت می کند، طناب نخاعی شامل بافتهای عصبی ای است که ارتباط اطلاعاتی بین مغز و بدن را فراهم می‌کند، از طناب نخاعی در سرتاسر ستون فقرات ریشه‌های عصبی جداشده از سوراخ های کوچکی که در بین مهره ها قرار دارد و به آنها سوراخ بین مهره گفته می‌شود، خارج می‌شوند.

نخاع و اعصاب نخاعی
این توصیفی از دیسک بین مهره ای سالم و نرمال در ناحیه کمر بود. در مواردی که در دیسک تغییرات تحلیل رونده به دلیل فشار به دیسک یا تغییرات سن ایجاد شود، دیواره دیسک ضعیف شده و ماده ژله‌ای داخل دیسک به دیواره دیسک فشار وارد کرده و به اصطلاح دیواره دیسک دچار فتق و پارگی می شود و این قسمت بیرون زده دیسک می‌تواند به طور مستقیم بر روی ریشه عصبی در داخل سوراخ بین مهره ای فشار وارد کند. علائم بیرون زدگی یا فتق دیسک شامل کمر درد که به باسن و پاها انتشار داشته یا موجب بی حسی گزگز و مورمور آنها می‌شود.

دیسک بین مهره ای سالم روش درمان بیرون زدگی دیسک

روش جراحی اندوسکوپی دیسک کمر به عنوان روشی مداخله ای برای کنترل درد ، با حداقل تهاجم ابداع شد تا بتوان از طریق آن با کاهش خطراتی که در روشهای جراحی سنتی وجود دارد؛ به خوبی فتق دیسک را درمان نمود. اگر مایل هستید جراحی آندوسکوپی دیسک را توسط دکتر علی نقره کار با سابقه ای درخشان در این زمینه انجام دهید؛ با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

جراحی آندوسکوپی برای درمان بیرون زدگی دیسک

روش درمان بیرون زدگی دیسک با آندوسکوپی روشی بسیار کم تهاجمی برای درمان دیسک بیرون زده کمر می باشد. برای انجام این روش ابتدا یک سوزن بسیار باریکی با کمک تصویربرداری به قسمت بیرون زده دیسک وارد میشود. سپس دیلاتور خاصی از طریق آن به محل هدایت می‌شود بعد از آن لوله باریکی از طریق دیلاتور به محل دیسک بیرون زده هدایت شده و در نهایت دستگاه آندوسکوپی که شامل دوربین بسیار قوی و با کیفیت می باشد وارد لوله باریک شده و با کمک تجهیزات کوچک و ظریف خاصی قسمت بیرون زده دیسک خارج می شود.

جراحی آندوسکوپی برای درمان بیرون زدگی دیسک

در این روش با کمترین آسیب بافتی و کمترین برش پوستی دیسک بیرون زده خارج شده و ریشه عصبی درگیر آزاد می شود. در آندوسکوپی دیسک که اکثرا بدون بیهوشی، انجام می شود برش پوستی زیر یک سانتی متر می باشد و در پایان حتی نیاز به بخیه نیست.

اینستاگرام دکتر نقره کار

فواید دیسککتومی آندوسکوپیک دیسک

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌کنید، با مراجعه به کلینیک درد دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌توانید به بهبود این شرایط بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نورالژی پس سری (اکسیپیتال نورالژی)نورالژی پس سری (اکسیپیتال نورالژی)

نورالژی پس سری یا اکسیپیتال درد شدید در پس سر است که با درد در یک یا دو طرف سر، درد پشت چشم‌،حساسیت پوست به لمس و حساسیت به نور همراه است. ... ادامه مطلب

ارتوکین تراپی بهتر است یا پی آر پی؟ارتوکین تراپی بهتر است یا پی آر پی؟

بهترین روش های درمانی زانو عبارتند از ، روش های پی آر پی و ارتوکین تراپی تا کنون موفقیت درمانی بسیاری را رقم زده اند. پلاسمای غنی از پلاکت ... ادامه مطلب

بلوک عقده ی عصبی اسفنوپالاتین برای درمان سردردبلوک عقده ی عصبی اسفنوپالاتین برای درمان سردرد

عقده ی (گانگلیون)عصبی اسفنوپالاتین که درست پشت سینوس ماگزیلا و پشت گونه قرار گرفته میتواند در بسیاری از اختلالات، اطلاعات درد را منتقل کند شامل درد صورت آتیپیک غیر معمول، درد عصبی پس از گرفتاری با ویروس هرپس (زونای صورت)، سردردهای میگرنی و سردردهای خوشه ای ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465