تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به کمر درد / چه عواملی احتمال کمردرد را افزایش میدهند؟

چه عواملی احتمال کمردرد را افزایش میدهند؟

اگر چه همه افراد ممکن است گاهی دچار کمر درد شوند اما برخی عوامل باعث افزایش احتمال کمردرد می‌شود. عوامل زمینه‌ ساز کمردرد عبارتند از:

افزایش سن

معمولاً اولین حمله درد پایین کمر بین سنین 30 تا 40 ‌سالگی تجربه می‌شود. کمردرد با افزایش سن شایع‌تر می‌شود.

عدم فعالیت فیزیکی

کمردرد در افرادی که فعالیت فیزیکی ندارند شایع‌تر است. ضعف عضلات شکم و کمر باعث می‌شود بدن نتواند از ستون مهره ها به خوبی پشتیبانی نماید. افرادی که پس از گذراندن یک هفته کم تحرکی، ناگهان در آخر هفته فعالیت زیادی انجام می‌دهند احتمال زیادی دارد که دچار آسیب‌های دردناک کمر شوند و احتمال کمردرد در آنها بیشتر از افرادی است که به صورت روزانه فعالیت فیزیکی در حد متوسط دارند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد ورزش‌های هوازی با شدت کم برای دیسک‌های کمر که مهره ها را پشتیبانی می‌نماید مفید است. مهره ها ستون فقرات را تشکیل می‌دهند.

اگر دچار کمر درد هستید، با مراجعه به یک متخصص درد می‌توانید با بهبود یا کاهش درد خود، روندی طبیعی در زندگی روزمره داشته باشید. کلینیک درد کتر علی نقره کار در تهران می‌تواند ارائه دهنده بهترین روشهای درمان کمر درد به شما مراجعین محترم باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

رژیم غذایی

رژیم غذایی پر از کالری و چربی و سبک زندگی کم تحرک منجر به چاقی و افزایش فشار بر کمر می‌شود.

وراثت

گاهی اوقات ممکن است عوامل ژنتیکی باعث بیماری‌های دیسک کمر شوند.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

قومیت و نژاد

زمینه نژادی نیز میتواند احتمال کمردرد را افزایش دهد برای مثال زنان آفریقایی آمریکایی دو تا سه برابر سایر زنان سفید پوست دچار بیماری اسپوندیلولیستز (spondylolisthesis) می‌شود که در آن مهره ‌های پایین ستون فقرات (لامبار) از جای خود خارج می‌شوند و بر روی هم سر می خورند .

بیماری‌های دیگر

بسیاری از بیماری‌ها ممکن است در ایجاد کمردرد در نقش داشته باشد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به انواع آرتروز از جمله آرتروز استخوانی و آرتروز روماتیسمی و اسپوندیلیت آنکیلوزان و سرطان در نواحی از بدن که در ستون فقرات تأثیر می‌گذارد اشاره کرد.

شرایط شغلی

در مشاغلی که در آنها باید دائماً اجسام سنگین را بلند کنید، هل بدهید یا بکشید به خصوص در صورتی که هنگام انجام این کارها خم می‌شوید یا ستون فقرات تکان میخورد، احتمال آسیب کمر زیاد است. همچنین مشاغلی که فعالیت و تحرک در آنها کم است مانند کارهای پشت میز نشینی می‌تواند منجر به کمر درد شود به خصوص در صورتی که هنگام نشستن یا ایستادن حالت بدنی مناسب نداشته باشید.

عوامل ایجاد کمر درد | درمان کمر درد در کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار

سیگار کشیدن

اگر چه سیگار کشیدن مستقیماً باعث کمردرد نمی‌شود اما احتمال درد پایین کمر و درد سیاتیک را افزایش می‌دهد. سیاتیک نوعی کمردرد است که به علت تحت فشار قرار گرفتن عصب، به ران یا پا امتداد می یابد. سیگار کشیدن در جلوگیری از توانایی رساندن مواد مغذی به دیسک‌های پایین کمر می‌تواند منجر به درد کمر شود. همچنین سرفه‌ های مکرر به علت سیگار زیاد می‌تواند باعث درد کمر شود.

همچنین به این دلیل که افراد سیگاری فعالیت فیزیکی کمتری دارند و از نظر سلامتی ضعیف‌تر از افراد غیر سیگاری هستند احتمال کمر درد در آنها بیشتر است. به علاوه سیگار کشیدن باعث کندی التیام بافت‌ها و درد طولانی مدت در افرادی که جراحات کمر یا جراحی در ناحیه کمر و یا شکستگی استخوان داشته ‌اند، می‌شود.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌کنید، با مراجعه به کلینیک درد دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌توانید به بهبود یا درمان این شرایط بپردازید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ذاکری [ 1402-06-21 ]
سلام خدمت دکتر و خسته نباشید، من ۳۱سال سن دارم صبح از درد کمر از خواب بیدار میشم اگه رو شکم بخوابم دیگه بدتر میشه دردم، میترسم آرتروز گرفته باشم بدجوری هم صدا میده کمرم خواهشن ب من بگید چکار کنم ممنوم میشم بگید چه جور نوبت بگیرم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین راه های درمان گردن درد ناشی از آسیب عضله بالا برنده کتفبهترین راه های درمان گردن درد ناشی از آسیب عضله بالا برنده کتف

گردن درد در هر جایی از بدن، از پشت گردن و پایین سر گرفته تا بالای شانه ها و کتف اتفاق می افتد.درد گردن باعث محدودیت حرکتی در ناحیه گردن و سر می شود. ... ادامه مطلب

درمان آرتروز زانو با استفاده ازروشهای غیر جراحیدرمان آرتروز زانو با استفاده ازروشهای غیر جراحی

ساییدگی مفصل زانو یکی از رایج‌ترین بیماری‌ های زانو و از شایع‌ترین اشکال آرتروز است.از ویژگی‌های اصلی آرتروز زانو از بین رفتن پیشرونده غضروف مفصلی است ... ادامه مطلب

پارگی مینیسک زانو چیست؟پارگی مینیسک زانو چیست؟

پارگی مینیسک زانو یکی از اصلی ترین علل درد زانو به ویژه در افراد در معرض آسیب مانند ورزشکاران است که می‌تواند منجر به جراحی زانو نیز بشود . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465