تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانوجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی دیسک کمر با لیزر / درمان درد دیسک کمر با لیزر پی ال دی دی

درمان درد دیسک کمر با لیزر پی ال دی دی

دیسک هایی که به علت های مختلف از جمله افزایش سن یا ضربات ضعیف شده اند؛ با احتمال بالاتری دچار برآمدگی یا پارگی میشوند که موجب فشار بر روی ریشه ­های عصبی نخاعی شده و می­توانند درد شدیدی در گردن، دستها، کمر و پاها ( سیاتیک ) ایجاد کنند که به این حالت فتق دیسک گفته می‌شود. مهمترین عامل بیرون زدگی دیسک ، فشار داخل دیسک بوده که علاوه بر آن بروز علائم کلینیکی دربیرون زدگی دیسک نیز حاصل فشار وارده از داخل فضای دیسک به قسمت هرنیه دیسک می باشد. هرنی دیسکال از نظر محل بیرون زدگی به داخل کانال متفاوت است. دلیل این مطلب اینست که در هر نوع بیرون زدگی دیسک محل ایجاد فشار از داخل دیسک متفاوت است .

شایع­ ترین علامت مربوط به بیرون­ زدگی دیسک در مهره­ های کمری، درد در پا (که به درد سیاتیک نیز معروف است) می­ باشد. حدود %­۹۰ بیرون­ زدگی ­های دیسک در مهره ­های L5 L4 و S1 L5 رخ می ­دهد که موجب درد در عصب L5 یا S1 شده که به سمت پایین در عصب سیاتیک منتشر می ­شود. یک دیسک بیرون­ زده ما بین مهره ­های چهارم و پنجم کمر (L5 L4) معمولاً عصب L5 را تحت فشار قرار می­ دهد. علاوه بر درد سیاتیک، این نوع از بیرون­ زدگی دیسک می­ تواند موجب ضعف در بالا آوردن انگشت شست پا و احتمالاً ضعف زانو گرددکه با نام “مچ پای افتاده” نیز شناخته شده است. کرختی و درد نیز ممکن است در نوک پا حس شود.

دیسک بیرون­ زده بین مهره ­های پنجم کمری و مهره­ ی اول خاجی (S1 L5) معمولاً عصب S1 را تحت فشار قرار می­ دهد. علاوه بر درد سیاتیک، این نوع بیرون­ زدگی دیسک می­ تواند منجر به ایجاد ضعف در هنگام ایستادن روی انگشتان پا گردد. کرختی و درد می­ تواند رو به پایین در کف پا و قسمت بیرونی پا منتشر گردد.

رفع فشار دیسک با لیزر پی ای دی دی (PLDD) | کلینیک جراحی لیزری دیسک کمر

برداشتن فشار از روی دیسک با لیزر یا پی ال دی دی

برداشتن فشار از روی دیسک به روش پی ال دی دی (PLDD) یک درمان لیزری است که برای تشخیص مشکلات دیسک ستون فقرات و کمک به برطرف شدن درد کمر و گردن مورد استفاده قرار میگیرد. این درمان تحت بی حسی موضعی و هدایت فلوروسکوپی انجام میشود. سوزن به کمک هدایت دستگاه وارد دیسک مورد نظر میگردد. یک فیبر نوری باریک از طریق سوزن وارد شده و انرژی لیزر را به هسته دیسک اعمال میکند. لیزر منجر به بخار مواد دیسک و ایجاد فشار منفی میشود که به تدریج دیسک بیرون زده را به جای خود بازمیگرداند. نحوه جراحی دیسک کمر با لیزر به این گونه است که در اثر سوزاندن و تبخیر مرکز نوکلئوس با اشعه لیزر فشار بر روی اینترادیسکال کم شده و علائم دیسک کمر بهبود می‌یابد.

صفحه اینستاگرام دکتر علی نقره کار

در جراحی لیزری دیسک با استفاده از لیزر پی ال دی دی انتظار می‌رود؛ نتایج مثبت زیادی حاصل شودو این روش جایگاه مهم و موثری در درمان هرنی دیسکال یافته است. دربرداشتن فشار از روی دیسک به کمک لیزر هیچ نیازی به برش وجود ندارد بنابراین بسیار کم تهاجمی بوده و هیچ یک از خطرات مربوط به جراحی باز ستون فقرات در آن وجود ندارد. فشار برداری دیسک با لیزر، عملی مطمئن و بی خطر و مورد تایید سازمان نظارت بر غذا و داروی امریکاست که برای فتق دیسک بین مهره ای یا بیرون زده یا عصبهای تحت فشار مورد استفاده قرار میگیرد.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد یا مزمن در زندگی خود تجربه می‌نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌کنید، با مراجعه به کلینیک درد دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌توانید به بهبود یا درمان وضعیت خود بپردازید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پویا پژواک [ 1402-06-29 ]
درد در ناحیه کمر بعضاً درد به ناحیه باسن ورانها منتقل می شود در حرکت کردن خیلی کم دچار لنگیدن می شوم لیزر آی پی ال برای من مناسب هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درد مفصل فاست گردن با چه ورزشهایی بهبود می یابد؟درد مفصل فاست گردن با چه ورزشهایی بهبود می یابد؟

مفصل فاست گردن در داخل و پشت گردن قرار گرفته است. این مفصل به دلیل محل قرار گیری اش و نقشی که دارد، آسیب زیادی می بیند . ... ادامه مطلب

نورالژی تری ژمینال چیست و علت ابتلا به آن؟نورالژی تری ژمینال چیست و علت ابتلا به آن؟

عصب تری ژمینال یکی از اعصاب دوازده گانه داخل مغز است که می توان آن را بزرگترین عصب مغزی نامید. ... ادامه مطلب

درمان کمر درد با تزریقات ستون فقراتدرمان کمر درد با تزریقات ستون فقرات

وقتی کمردرد از بین نرود، پزشکان و متخصصان درد تمام درمان هایی را که می تواند به شما کمک کند، از ورزش و فیزیوتراپی گرفته تا دارو را در نظر می گیرد ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465