تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز زانوجراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان درد به روش تزریقی / آمادگی برای تزریق اپیدورال کودال

آمادگی برای تزریق اپیدورال کودال

تزریق اپیدورال کودال یک عمل سرپایی است که در آن برای بهبود و کاهش درد ناشی از تحریک اعصاب نخاعی ، تزریق استروئید در ناحیه اطراف دنبالچه (استخوان خاجی) انجام می شود. داروی تزریق شده می‌تواند التهاب و تورم و فشار بر روی اعصاب نخاعی تحریک شده را کاهش دهد، که این عمل موجب افزایش خون رسانی موثر در ناحیه مورد نظر شده و ترمیم ناحیه ملتهب و آسیب دیده سریعتر اتفاق می افتد. در تزریق اپیدورال کودال، داروی استروئید بر ریشه‌های عصبی اثر می‌گذارد.

تزریق اپیدورال کودال

در عارضه‌ای مانند تنگی کانال نخاعی که چندین ریشه عصبی تحت فشار قرار می‌گیرند تزریق اپیدورال کودال گزینه درمانی بسیار مناسبی محسوب می‌شود. تزریق اپیدورال کودال با ریسک بسیار کم و تنها ظرف چند دقیقه انجام می‌شود و نتایج بسیار خوبی در بهبود وضعیت بیمار خواهد داشت.

در کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار ، برای تسکین درد و کاهش التهاب و تورم اعصاب نخاعی، روش موثر تزریقی اپیدورال کودال انجام می‌ پذیرد. برای آشنایی هرچه بیشتر با این روش، شما را به مطالعه ادامه مطلب دعوت می‌ نماییم. همچنین می‌ توانید جهت هماهنگی با مطب برای انجام این روش، با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

آمادگی برای تزریق اپیدورال کودال

بیمار به شکم بر روی تخت دراز می‌کشد. یک بالش نرم در زیر ناحیه شکم قرار می‌ گیرد تا استخوان خاجی را بالاتر از حد معمول بیاورد.

تزریق بی حسی

پزشک با استفاده از تزریق بی ‌حسی موضعی، پوست و سایر بافتهای محل تزریق، قاعده استخوان خاجی (نزدیک دنبالچه sacral hiatus) را بی حس میکند.

وارد کردن سوزن

پس از بی حس شدن این ناحیه، پزشک سوزن نازکی را از طریق سوراخ خاجی به فضای اپیدورال کودال هدایت میکند. فضای اپیدورال کودال فضای بازی در استخوان خاجی است که ریشه های عصبی تحریک شده در آن قرار دارند.

آدرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار

تزریق ماده حاجب

از طریق سوزن، محلول حاجب (برای ایجاد کنتراست) تزریق میشود. پزشک با استفاده از فلوروسکوپ (نوعی دستگاه تصویربرداری) مطمئن میشود که نوک سوزن در موقعیت درستی در فضای اپیدورال قرار گرفته است.

تزریق دارو

پس از تایید موقعیت سوزن، ماده استروئید تزریق میشود. این دارو به ریشه های اعصاب تحریک شده رسیده و به آرام شدن درد بیمار کمک میکند. هنگامی که درمان تمام شد، پزشک سوزن را خارج کرده و محل تزریق را پانسمان میکند. بیمار پس از یک تزریق کاهش قابل توجهی در درد احساس مینماید. برخی بیماران ممکن است نیاز به چندین مرتبه تزریق داشته باشند تا از مزیت این درمان بهره ببرند. تزریق اپیدورال در تنگی کانال نخاعی و در صورت تزریق داروهای خاص دیگری در درمان چسبنگی های ناشی از اعمال جراحی باز بسیار موثر است. پس از تزریق، بیمار جهت ارزیابی واکنش منفی به دارو تحت بررسی قرار می‌ گیرد.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌ نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌ تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌ کنید، با مراجعه به کلینیک درد دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌ توانید به بهبود این شرایط بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره‌ های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جواد کاووسی [ 1402-06-18 ]
آقای دکتر بعد از تزریق اپیدورال کودال نیاز به استراحت هست و چه کارهایی نباید انجام بدیم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانیشایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی

عارضه بیرون زدگی دیسک مشکلی نیست که بیشتر با افراد نوجوان و جوان ارتباط داشته باشد، اما می تواند در سنین پایین ایجاد شود. ... ادامه مطلب

مضرات بالا و پایین رفتن از پله ها برای زانومضرات بالا و پایین رفتن از پله ها برای زانو

اگر آرتروز زانو دارید، استفاده مکرر از پله‌ ها به‌مرور مشکل ساز خواهد بود؛ زیرا از پله‌ یا مسیر پرشیب فشار زیادی بر مفاصل وارد می کند ... ادامه مطلب

شایع ترین علل گرفتگی عضلات اطراف زانوشایع ترین علل گرفتگی عضلات اطراف زانو

اسپاسم عضلات یا گرفتگی عضلات که یکی از مکانیزم‌ های واکنش طبیعی و دفاعی بدن است، انقباض غیرارادی و پایدار فیبرهای عضله در پاسخ به آسیب است . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465