تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز زانودکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان درد به روش تزریقی / درمان دردهای مفصل دنده ای - مهره ای با تزریق

درمان دردهای مفصل دنده ای - مهره ای با تزریق

سندرم درد مفصل بین دنده ای - مهره ای شامل درد پشت در محل اتصال دنده ها به مهره های پشتی میباشد. درد، با حرکت ستون فقرات ، مخصوصا با حرکات چرخشی ستون فقرات ، خم شدن به طرفین و نفس کشیدن عمیق، عطسه و سرفه تشدید میشود. درد معمولا یکطرفه بوده و ممکن است به تیغه شانه و قفسه سینه انتشار یابد. در این شرایط بیمار احساس کاهش توانایی در حرکت ستون فقرات پشتی داشته و با فشار بر روی ناحیه مفصل احساس درد شدیدی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از اقداماتی که در کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار انجام می‌شود، تزریق مفصل بین دنده ای - مهره ای برای کاهش درد در این ناحیه است. برای کسب آگاهی بیشتر در مورد این روش و هماهنگی با مطب با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

علت ایجاد سندرم درد مفصل بین دنده ای - مهره ای

علت ایجاد این عارضه میتواند حرکات ناگهانی چرخشی یا خم شدن به عقب ستون فقرات و یا چرخش مکرر ستون فقرات پشتی باشد. در صورتی که این بیماری و دردهای ناشی از آن با داروهای خوراکی و ورزشهای مخصوص بهبود نیافت؛ بیمار کاندید تزریق مفصل بین دنده ای - مهره ای میباشد.

آدرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار

مراحل انجام تزریق مفصل بین دنده ای - مهره ای

این عمل سرپایی، در واقع تزریق داروی مسکن و آرام کننده درد در یک یا چند مفصل دنده ای - مهره ای می باشد. این مفاصل اتصال بین دنده ها و مهره ها را تشکیل میدهند. در این روش بیمار بر روی تخت دستگاه تصویربرداری که فلوروسکوپ نام دارد، به شکم دراز می‌کشد. ممکن است برای آرام بودن بیمار در حین عمل، از داروی آرام بخش استفاده شود. ابتدا پوست ناحیه کمر تمیز و ضد عفونی می‌گردد. با استفاده از بی ‌حسی موضعی، محل تزریق بی‌ حس می‌شود.

تزریق مفصل بین دنده ای مهره ای

ممکن است پزشک از تزریق تشخیصی برای شناسایی مفصلی که منشأ درد بیمار شده است، استفاده نماید. برای انجام این کار، پزشک با دقت سوزنی را در مفصل هدف هدایت می‌نماید. ماده مخصوصی که برای ایجاد کنتراست استفاده می‌شود (ماده حاجب) ، در مفصل تزریق شده و با استفاده از دستگاه تصویربرداری درست بودن موقعیت سوزن تأیید می‌شود. سپس پزشک مقدار کمی بی ‌حسی به مفصل تزریق می‌نماید. در صورتی که تزریق باعث آرام شدن درد بیمار شود، پزشک متوجه می‌شود این مفصل منشأ درد بیمار بوده است.

اکنون که مفصل دردناک شناسایی شده است، پزشک ترکیبی از بی‌ حسی و استروئید را در آن مفصل تزریق می‌نماید. دارو موجب کاهش التهاب و برطرف شدن طولانی مدت درد می‌گردد. در برخی موارد ممکن است بیش از یک بار تزریق نیاز باشد. هنگامی که عمل تزریق تمام شد، سوزن از بدن خارج می‌شود. محل تزریق با پانسمان کوچکی پوشانده می‌شود. معمولاً دو تا پنج روز پس از تزریق، کاهش قابل توجه درد تجربه می‌شود.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد یا مزمن در زندگی خود تجربه می‌ نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌ تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌ کنید، با مراجعه به کلینیک درد دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌ توانید به بهبود یا درمان وضعیت خود بپردازید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :سوفی [ 1402-06-21 ]
من مدت دوماه کمردرددارم وقتی ام ارای رفتم دکترگفت دوتا دیسک دارم و تنگی کانال نخاع دوبارهم آمپول تزریق کردن بهم قرص کلسیم وویتامین ب1 مصرف میکنم اما درد دارم و پا چپم خیلی درد دارم لطفا راهنماییم کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
استفاده از شیب تردمیل برای چه افرادی مناسب است؟استفاده از شیب تردمیل برای چه افرادی مناسب است؟

تردمیل یکی از قدیمی ترین و رایج ترین دستگاه های ورزشی است که افراد برای سوزاندن کالری از آن در منزل و یا باشگاه های ورزشی استفاده می کنند. ... ادامه مطلب

نورالژی گلوفارنکس (GPN) یا عصب زبانی حلقی چیست؟نورالژی گلوفارنکس (GPN) یا عصب زبانی حلقی چیست؟

نورالژی گلوفارنکس یکی از بیماری های ‌نادری است که می‌تواند بسیار دردناک باشد. این اختلال، عصب گلوفارنکس را درگیر می کند. ... ادامه مطلب

مهمترین عامل کمر درد هنگام کار با کامپیوتر چیست؟مهمترین عامل کمر درد هنگام کار با کامپیوتر چیست؟

کمر درد، درد بازو، ران و مچ دست ها، بیحسی و گزگز دست ها و بسیاری دیگر از مشکلات در اندام ها میتواند به علت استفاده نادرست از کامپیوتر به وجود آید. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465