تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد گردن / بهبود درد گردن با رادیوفرکوئنسی نوروتومی عضلات فاست

بهبود درد گردن با رادیوفرکوئنسی نوروتومی عضلات فاست

در عمل غیر تهاجمی نوروتومی با فرکانس رادیویی در فاست گردن، پزشک با استفاده از حرارت حاصل از امواج رادیویی، مفاصل دردناک فاست را درمان می‌نماید. به این روش درمانی ریزوتومی فرکانس رادیویی نیز گفته می‌شود. در مواردی که درد بیمار با فیزیوتراپی یا دارو درمانی بهبود نمی‌یابد، از این روش برای برطرف کردن درد استفاده می‌ شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

شاید بتوان دردهای ایجاد شده در نقاط مختلف بدن را با روشهای غیر جراحی بهبود داد و درمان نمود. امروزه با گسترش روشهای غیر تهاجمی در علم پزشکی، روشهای متعددی نیز برای درمان و بهبود درد ابداع شده که یکی از آنها رادیوفرکوئنسی نوروتومی عضلات فاست برای بهبود دردهای گردنی است. یادآور می‌ شویم؛ نوروتومی با فرکانس رادیویی در فاست گردن قابل ارائه در کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار می‌ باشد.

آماده شدن برای نوروتومی

برای انجام این درمان به شکم روی تخت دراز می‌کشید. به شما دارویی داده می‌شود تا در حین درمان آرام باشید. سپس پوست و بافتهای اطراف گردن بی‌ حس می‌شوند.

رادیوفرکوئنسی نوروتومی عضلات فاست

وارد کردن کانولا

پزشک سوزن ریزی به نام کانولا را در ناحیه تحت درمان، وارد بدن شما می‌کند. تصاویر پرتوی ایکس که به آن فلوروسکوپ گفته می‌شود به هدایت کانولا به سمت عصب های مورد نظر (medial branch) در ستون فقرات گردنی کمک می‌کند. این عصب های کوچک سیگنال‌های درد را از مفاصل فاست به مغز می‌رسانند.

آدرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار

درمان عصب ها

سپس پزشک الکترودی از طریق کانولا(سوزن نازک) وارد می‌کند. یک تحریک الکتریکی خفیفی برای تست موقعیت محل الکترود استفاده می‌شود. در صورتی که شوک درد ایجاد نماید اما هیچ تأثیری بر عضلات دیگر نگذارد، موقعیت آن درست است. سپس پزشک با استفاده از الکترود، عصب را حرارت می‌دهد. با این کار در توانایی ارسال سیگنال درد اختلال ایجاد می‌شود. در صورت لزوم می توان چندین عصب را درمان نمود.

هنگامی که کار درمان تمام شد، الکترود و کانولا از بدن خارج می‌شوند. پانسمان کوچکی بر روی پوست قرار می‌گیرد. برای مدت کوتاهی تحت نظر قرار می‌گیرید و سپس در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد مرخص می شوید. محل تزریق ممکن است پس از عمل کمی درد داشته باشد و ممکن است هنوز درد گردن برطرف نشده باشد. در صورتی که عصب ها به درستی انتخاب و درمان شده باشد، به تدریج متوجه کاهش و برطرف شدن درد می‌شوید. ممکن است این فرآیند چند هفته طول بکشد. تأثیر درمان چند ماه تا چند سال باقی می‌ماند.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌ نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌ تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌ کنید، با مراجعه به کلینیک دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌توانید به بهبود این شرایط بپردازید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :دالی [ 1402-04-05 ]
چیکار کنم خیلی گردن دردم ایا می توانم از پروفن بخورم؟

خطیب [ 1401-11-20 ]
سلام.آیا این روش برای درد ناشی از دیسگ گردن کاربرد دارد ؟آیا این روش سبب از بین رفتن حس دست و انگشتان بیمار به سرما یا گرما می گردد یا فقط درد آزارنده انشاری به دست بیمار را درمان می کند؟

پریدخت ساری اصلانی [ 1400-04-27 ]
بسیار مطالب آموزنده بود و راهکاردرمان دردهای کمر وگردن را ارائه نمودید سپاس از توجه و تعهد شما نسبت به بیماران .مانا باشید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان گزگز و بی حسی دست چپ و راستدرمان گزگز و بی حسی دست چپ و راست

بی حسی دست که باعث کاهش کیفیت زندگی فرد می‌شود، می تواند آنقدر شدید باشد که فرد را از انجام فعالیت های روزانه خود باز دارد. ... ادامه مطلب

علائم و روش های درمان آرتروز شانهعلائم و روش های درمان آرتروز شانه

آرتروز شانه می تواند با گذشت زمان بدتر شود و در نهایت باعث از دست دادن دامنه حرکتی شانه شود تا جایی که حتی بلند کردن بازو برای شخص دشوار می شود. ... ادامه مطلب

درمان کمر درد با تزریقات ستون فقراتدرمان کمر درد با تزریقات ستون فقرات

وقتی کمردرد از بین نرود، پزشکان و متخصصان درد تمام درمان هایی را که می تواند به شما کمک کند، از ورزش و فیزیوتراپی گرفته تا دارو را در نظر می گیرد ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465