تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز زانوجراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد لگن / تزریق در مفصل ساکروایلیاک برای درمان درد باسن

تزریق در مفصل ساکروایلیاک برای درمان درد باسن

درد لگن با منشا مفصل ساکروایلیاک به علت آسیب‌دیدگیِ مفاصلی که بین ستون فقرات و لگن وجود دارند، به وجود می‌آید. در شناساسی سندرم مفصل ساکروایلیاک، تشخیص دقیق و صحیح اهمیت دارد. در اوایل قرن 20 ام، کمردرد را معمولاً به سندرم مفصل ساکروایلیاک نسبت می‌دادند. به عبارتی هر دردی که در ناحیه‌ی کمر، باسن یا پا تشخیص داده می‌شد را به این سندرم نسبت می‌دادند. امروزه تزریق در مفصل ساکروایلیاک می‌تواند منجر به رهایی از درد در این ناحیه گردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق در مفصل ساکروایلیاک برای درمان درد باسن از جمله اقداماتی است که در کلینیک درد دکتر علی نقره کار انجام می‌شود و سبب درمان و بهبود دردهای این ناحیه می‌ گردد. لطفا جهت هماهنگی و تعیین نوبت با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

تشخیص ابتلا به مشکلات مفصل ساکروایلیاک

تشخیص ابتلا به اختلالات مفصل خاجی دشوار است. مفاصل در عمق بدن قرار دارند و معاینه کردن یا انجام تست‌های حرکتی در آنها برای پزشک بسیار دشوار است. غالباً مشکلات مفاصل ساکروایلیاک در عکس‌های گرفته شده با اشعه ایکس، ام آر آی یا سی تی اسکن دیده نمی‌شود. علائم ابتلا به این عارضه بسیار مشابه علائم سیاتیک، فتق دیسک و آرتروز ران است. متخصص درد ممکن است مراحل زیر را برای تشخیص ابتلا به اختلالات مفصل خاجی انجام دهد:

درمان درد لگن با تزریق

مفصل ساکروایلیاک

در انتهای ستون فقرات، استخوان خاجی قرار گرفته است. مفصل ساکروایلیاک استخوان خاجی را به لگن متصل می‌کند. محل دقیق این مفصل درست در قسمت پشتی لگن، بین استخوان‌های خاجی و استخوان ایلیوم، که قسمت کناری لگن را تشکیل می‌دهد؛ است. این مفصل می‌تواند منشأ درد در قسمت پایین کمر و پا باشد. این مفصل به انتقال وزن از بالا تنه به پاها کمک می‌کند. حرکات این مفصل در راه رفتن نرم و روان به شخص کمک می‌کند. این مفصل در مقابل برخی از صدمات آسیب‌پذیر است مثل افتادن در گودال به هنگام دویدن و یا مثلاً در زمان نزدیک به تصادف که پای خود را تا آن‌جا که می‌توانید محکم روی ترمز ماشین می‌زنید.

در هر دوی این موارد، مفصل ساکروایلیاک در معرض یک نیروی برشی قرار می‌گیرد به صورتی که پا و بقیه‌ ی بدن در جهت مخالف یکدیگر حرکت می‌کنند. اگر یک یا هر دو مفصل ساکروایلیاک آسیب ببیند می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی و درد مزمن گردد.

ادرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار

درمان درد لگن با تزریق در مفاصل ساکروایلیاک

تزریق در مفصل ساکروایلیاک تحت هدایت فلوروسکوپی (تصویربرداری اشعه X) می‌تواند به دقت محل درد را یافته و درد را تسکین دهد. تزریق در مفصل ساکروایلیاک پزشکان را قادر می‌ سازد تا تأیید کنند که آسیب این مفصل منشأ ایجاد علایم است. این روش تشخیصی دقیق، پروسه‌ای درمانی نیز بوده و باعث کاهش چشمگیر درد می‌گردد. تزریق در مفصل ساکروایلیاک به سادگی انجام می‌ پذیرد. اگر این تزریقات موجب کاهش درد نشوند، می‌ توانیم عصب های مفصل را با استفاده از امواج رادیویی قطع کنیم. یک تکنیک جدید یعنی قطع با امواج رادیوفرکانسی سرد، این امکان را ایجاد می‌کند که درد مفصل ساکروایلیاک را به طور مؤثر وامن درمان کنیم.

توجه: این اطلاعات جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی باشد.

در صورتی که به تشخیص پزشک برای رفع تنگی کانال نخاعی ، مجبور به انجام عمل جراحی هستید، بهتر است در صورت امکان مراکزی را بیابید که از روشهای کمتر تهاجمی برای این کار استفاده می کنند. کمتر تهاجمی بودن روش بکار گرفته شده باعث می شود؛ دوره بازیابی و ریکاوری پس از عمل جراحی به میزان قابل ملاحظه ای کمتر شود و همچنین خطرات و عوارض پس از انجام عمل جراحی هم کاهش پیدا کند.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
حرکات مفید و مضر بدنسازی برای دیسک کمرحرکات مفید و مضر بدنسازی برای دیسک کمر

بدنسازی و دیسک کمر بر هم تأثیرگذار هستند. با انجام بعضی تمرینات به بهبود دیسک کمر کمک می کنید و با انجام بعضی از تمرینات بدنسازی دیسک کمر بدتر می شود. ... ادامه مطلب

راه های پیشگیری از دیسک گردنراه های پیشگیری از دیسک گردن

فتق دیسک گردن می تواند باعث درد زیادی در گردن، شانه ها، بازوها یا قسمت بالای کمر شود.در اینجا آنچه باید در مورد پیشگیری فتق دیسک گردن بدانید آورده شده ... ادامه مطلب

کنترل دردهای سرطانی با نورولیز اعصابکنترل دردهای سرطانی با نورولیز اعصاب

انسداد نورولیتیک نوعی بلاک عصبی است که در آن نوعی آسیب عمدی با استفاده از مواد شیمیایی یا حالتهای فیزیکی مانند گرما یا سرما ایجاد می کنند. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465