تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز گردن و کمردکتر علی نقره کار

درد غیر اختصاصی کمری

کمر درد، دردی است که بیشتر در ناحیۀ تحتانی کمر و گاهی در طول ستون فقرات احساس میشود. در واقع ناحیۀ دردناک کمری، در محل ارتباط قسمت فوقانی وتحتانی بدن قرار دارد. این ناحیه بیشترین وزن بدن را تحمل میکند و احساس درد در این قسمت با موضوع تحمل وزن بی ارتباط نیست.

آنچه در این مطلب میخوانید

اگر دچار کمر درد هستید، با مراجعه به یک متخصص درد می‌توانید با بهبود یا کاهش درد خود، روندی طبیعی در زندگی روزمره داشته باشید. کلینیک درد دکتر علی نقره کار در تهران می‌ تواند ارائه دهنده جدیدترین روشهای غیرتهاجمی و کم تهاجمی درمان کمر درد به شما مراجعین محترم باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

عوامل ایجاد کننده کمر درد

درد در این ناحیه به دلیل مشکلات تاندونها ، عضلات ، مفاصل یا ریشه های عصبی ایجاد میشود.

دردهای اختصاصی و غیر اختصاصی ناحیه کمری

کمردرد ممکن است بصورت درد مبهم یا تیر کشنده و شدید دریک نقطه و یا در یک ناحیۀ وسیعتر حس شود. وقتی درد کمری علت خاصی نداشه باشد؛ درد غیر اختصاصی کمری نامیده می شود. ممکن است این دردها بدنبال فعالیت شدید ناگهانی، مثل بلند کردن اجسام ، حرکت ناگهانی و یا به مرور زمان بدنبال حرکات تکراری و استفاده بیش از حد ناحیه کمری بوجود آید. همچنین ممکن است بدنبال قرارگیری در وضعیت نامناسب، مانند ایستادن یا نشستن نا صحیح به مدت طولانی، خستگی بیش ازحد و یا افزایش سن ایجاد شود.

درد غیر اختصاصی کمری

اما دردهای غیر اختصاصی کمری معمولآ به پاها انتشار ندارد. از شایعترین علل دردهای ناحیه کمری در جوامع، بیرون زدگی دیسک بین مهره ای و تنگی کانال نخاعی ناشی از آن می باشد. دیسک بین مهره ای از هستۀ ژله ای داخلی، که یک حلقۀ فیبروزی قوی بیرونی، آنرا در بر گرفته تشکیل شده است. دیسکها مانند بالشتکی ضربات و فشارهای وارد شده به مهره های بالا وپایینی خود را جذب می کنند.

درد سیاتیک

وقتی دیسک آسیب می بیند ممکن است حلقۀ فیبروزی به بیرون بر آمده شده و یا پاره شود. زمانیکه هستۀ ژله ای داخلی از طریق ناحیۀ پاره شده به بیرون راه یابد ، به آن هرنیاسیون یا بیرون زدگی دیسک می گویند. معمولآ بیرون زدگی دیسک در دیسکهای ناحیۀ کمری رخ داده و باعث کمردرد همرا با درد تیر کشنده به یک یا هر دو پا می شود . زمانیکه این دیسک بیرون زده روی عصب سیاتیک فشار وارد کند موجب ایجاد دردی می شود که از ناحیه کمر و باسن به پا تیر میکشد که به آن درد سیاتیک گویند.

اگر دیسک بیرون زده روی اعصاب نخاعی فشاری وارد نکند ممکن است درد کمر، خفیف تر احساس شود. درد سیاتیک واژه ای است که برای توصیف علائم مرتبط با درد تیر کشندۀ سیاتیک به پاها در مسیر حرکت عصب به کار می رود.

اینستاگرام دکار علی نقره کار

رادیکولوپاتی وضعیتی است که در آن یک ریشۀ عصب خاص که در ناحیۀ کمری ،همان عصب سیاتیک است، تحت فشار قرار می گیرد ویا آزرده می شود.

علائم درد سیاتیک شامل موارد زیر می‌باشد :

درد، گزگز، بیحسی و یا ضعف ناحیۀ کمری وپاها میباشد که از ناحیۀ کمر وباسن ، به پاها تیر می کشد.

حتی اگر تصاویر رادیولوژیک تحت فشار قرار داشتن عصب را تأیید نکند؛ همچنان درا غلب موارد، این علائم مربوط به درد سیاتیک می‌شود؛ چرا که در محدودۀ عصب دهی همین عصب پخش شده است.

علل شایع دیگر درد کمر

از علل دیگر درد ناحیۀ کمر می‌توان به مواردی زیر اشاره داشت :

امروزه در سرتاسر دنیا روشهای نوین غیر جراحی درمان کمردرد مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ که برای بیماران بسیار موفقیت آمیز و رضایت بخش بوده و نیازی به تحمل عوارض ناشی از جراحی باز را نیز ندارند. شما با مراجعه به کلینیک های درد می‌توانید از این روشهای بدون بیهوشی، بدون بستری و بدون جراحی بهره مند شده و با کمترین عوارض، پس از درمان درد، به بهبود کیفیت زندگی خود بپردازید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا تزریق کورتون برای درمان درد زانو مناسب است؟آیا تزریق کورتون برای درمان درد زانو مناسب است؟

کورتیزون دارویی موثر برای ازبین بردن التهاب است، ولی داروی ضد درد نمی‌ باشد و فقط به درمان التهاب می‌پردازد. در صورتی که درد پس از تزریق کورتیزون کاهش پیدا کند علت آن کاهش التهاب است. ... ادامه مطلب

امواج رادیویی برای درمان چه دردهایی مناسب است؟امواج رادیویی برای درمان چه دردهایی مناسب است؟

یکی از روش های مفید برای دردهای شدید استفاده از امواج رادیویی برای تخریب عصب درد است. این روش درمانی به‌ صورت غیر جراحی و کم تهاجمی است. ... ادامه مطلب

اعصاب گانگلیون ستاره ای چه هستند و کجا قرار دارند؟اعصاب گانگلیون ستاره ای چه هستند و کجا قرار دارند؟

بلوك ستاره ای در تشخيص و درمان انواع شرايط دردناك مفيد می باشد. اين بلوك در درمان شرايط دردناك سر و گردن، اندام های فوقانی و سينه ای به كار می رود ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465