تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب آموزشی / غذاها و گیاهان دارویی برای آرتروز پوکی استخوان و سایر دردهای التهابی

غذاها و گیاهان دارویی برای آرتروز پوکی استخوان و سایر دردهای التهابی

بیماری آرتروز یا استئوآرتریت به التهاب یا تورم مفاصل گفته می‌شود که حرکات مفاصل را محدود می‌کند و در افراد مسن امری شایع است. التهاب و تورم مفاصل (آرتریت) سبب بروز درد می‌شود و اغلب، حرکت مفاصل درگیر را محدود می‌کند. آرتریت انواع مختلفی دارد که استئوآرتریت یا آرتروز شایع‌ ترین نوع آن است.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی دیگر از انواع آرتریت، روماتیسم مفصلی است که طی آن بدن به بافت سالم مفصلی حمله می کند. بر اساس برآورد بنیاد آرتریت حدود ۱٫۵ میلیون بزرگسال آمریکایی روماتیسم مفصلی دارند. همچنین، زنان تقریباً سه برابر بیشتر از مردان به آرتریت روماتوئید دچارند. استئوآرتریت یا آرتروز را گاهی‌ اوقات بیماری پیشرونده‌ مفصلی یا آرتریت فرسایشی می‌نامند. این بیماری می‌تواند بر هر مفصل بدن‌ تأثیر بگذارد.

درد ناشی از ساییدگی مفصل به ویژه ساییدگی مفصل زانو ( آرتروز زانو )، یکی از رایج ترین دردهایی است که اغلب، افراد را در سنین بالا درگیر می‌ نماید و با محدودیت حرکتی که ایجاد می‌ کند؛ زندگی را برای مبتلایان سخت می‌ گرداند. شما می‌ توانید برای بهره مندی از بهترین روشهای درمانی این بیماری، به متخصص درد مراجعه نمایید و به بهبود درد و محدودیت های حرکتی خود بپردازید.

نواحی شایع درگیر آرتروز

آرتروز اغلب در دست‌ها، لگن و زانوها رخ می‌دهد. این بیماری سبب می‌شود تا غضروف‌ها (لایه نرم در مفصل استخوان‌ها) ساییده شوند. این فرآیند به آرامی رخ می‌دهد و معمولا با گذر زمان بدتر می‌شود.

علائم و نشانه های آرتروز

علائم آرتروز اغلب به آرامی رشد می کنند و در طول زمان بدتر می شوند. علائم و نشانه های آرتروز، عبارتند از:

گیاهان دارویی برای آرتروز

پیشگیری از آرتروز

با بالا رفتن سن، کمتر می‌توان مانع بروز آرتروز شد. با این وجود، راهکارهای زیر می‌توانند در این امر به شما کمک کنند:

آدرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار

حال اگر به آرتروز مبتلا شویم؛ لازم است جه اقداماتی را انجام دهیم؟ این سوالی است که بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن هستند. باید متذکر شویم هیچ درمانی برای استئوآرتریت یا آرتروز وجود ندارد و احتمالا با گذر زمان بیماری تشدید خواهد شد. با وجود این، داشتن یک برنامه صحیح در زندگی، می‌تواند به شما کمک کند تا روند فرسایشی آرتروز را کند نموده و درد و محدودیت کمتری داشته باشید. علاوه بر فعالیت فیزیکی مناسب، برخی از خوراکی ها هم می‌توانند در کنترل این بیماری، تاحدودی یاری رسان شما باشند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

برای درمان و جلوگیری از آرتروز چه بخوریم؟

اگر دچار علائم دیسک کمر از قبیل درد پا (که به درد سیاتیک نیز معروف است)، کرختی و درد در انگشت شست، کف و قسمت بیرونی پا و ... هستید؛ می‌توانید با مراجعه به متخصص درد پس از تشخیص، با استفاده از روشهای درمانی غیر جراحی مانند عمل بسته لیزری دیسک کمر (در صورتی که نیاز به استفاده از روشهای باز جراحی نباشد)، بهبود یابید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مرضیه امانیان [ 1402-08-27 ]
سلام، خانمی هستم ۴۹ ساله ،قد۱۶۳ ،وزن ۷۵،کف پای چپم درد میکنه عکس هم انداختم مشکلی نیست،دکتر ویتامین وکلسیم نوشتن وروغن سیاه دانه به کف پا میزنم ،موقع راه رفتم درد میکنه،ممنون میشم راهنمایی کنید.

بهجت بیگی زاده [ 1402-02-18 ]
باسلام ممنون از شما برای وقتی که می گذارید لطفا در مورد وآرتروز و رفع آن بیشتر توضیح دهید و چه داروهایی یا غذایی مصرف کنیم با تشکر از شما

فاطمه ویسیان [ 1401-08-28 ]
ممنون ازراهنمایی خوبتان

پروانه جوکار [ 1401-04-30 ]
باسلام وسپاس ازمطالب علمی مفید شما درمورد این بیماری شایع لطفا خوردن داروهای موثر ومسکنهای بی ضررراهم راهنمایی بفرمایید

کامران نظرزاده [ 1400-12-13 ]
با سلام بعد از سکته مفزی دچار مشکل در راه رفتن شدم یه کندی راه میروم ولی از درد زانو و نفاصل مچ پا خیلی رنج میبرم اگر داروئی هست بفر مائید با راهنمائی شما تهیه میکنیم یا اگه دستور بفرمائید بیائم مطب.با تشکر

فرزانه احندی [ 1400-05-01 ]
سپاس ازوقتی که برای گداشتن این مطلب گذشتید بسیار مفید بود.سپاس فراوان

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد اپیدورال گردنی چیست؟کاربرد اپیدورال گردنی چیست؟

تزریق استروئید اپیدورال گردن یک تزریق کورتیکواستروئید در فضای خارج از پوشش ریسمان نخاعی در بخش پایینی کمر است. ... ادامه مطلب

نرمی غضروف یا کندرومالاسی کشکک زانو چیست و چه علائمی دارد؟نرمی غضروف یا کندرومالاسی کشکک زانو چیست و چه علائمی دارد؟

کندرومالاسی پاتلا کشکک که اغلب (زانوی دونده) نیز نامیده می شود، یک بیماری شایع است که باعث ایجاد درد در کاسه زانو می شود ... ادامه مطلب

پی آر پی زانوپی آر پی زانو

روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت(پی آر پی) برای افزایش و کمک به بازسازی و تولید سلول ها است. این روش درمانی قابل اعتماد و مفید برای التهاب تاندون است ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465