تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمردرمان نوین آرتروز زانوجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات کلینیک درد / کاربرد لیزر پرتوان در کاهش درد و التهاب بیمار های عصبی

کاربرد لیزر پرتوان در کاهش درد و التهاب بیمار های عصبی

لیزر درمانی یا فتوبیومدولاسیون به فرآیند ورود فوتون‌ها به درون بافت نرم و تاثیرگذاری آن‌ها بر سیتوکروم سی درون میتوکندری سلول گفته می‌شود. در نتیجه این فرآیند، لیزر درمانی منجر به بروز برخی اتفاقات درون سلول می‌‌شود و متابولیسم سلولی را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر منجر به کاهش درد و التهاب درون سلول خواهد شد. به عبارتی لیزر درمانی روند بهبود بافت را افزایش می‌دهد. بیمارانی که تحت درمان با لیزر پرتوان قرار می‌‌گیرند نتایج مثبت و مطلوبی را به دست خواهند آورد. لیزر کلاس شش یا لیزر پرتوان انرژی بیشتری را ارائه می‌‌دهد که در زمان کمتری به درون بافت‌های عمیق بدن نفوذ می‌ کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد لیزر پرتوان:

از لیزر درمانی به منظور درمان اختلالات مزمن و حاد و همچنین بهبود بیمار پس از عمل جراحی استفاده می‌ شود. همچنین از لیزر پرتوان به عنوان یک روش درمانی و جایگزین دارو و یک روش موثر برای به تاخیر انداختن نیاز به جراحی استفاده می‌ شود. همچنین می‌ توان از این روش برای کنترل درد پس از عمل استفاده کرد. در صورتی که لیزر پرتوان در کنار سایر روش‌ های درمانی از قبیل ماساژ بافت نرم، شاک ویو تراپی و التراسوند تراپی مورد استفاده قرار بگیرد با نتایج مطلوب‌ تری همراه خواهد شد.

لیزر پرتوان یا لیزر پرتوان کلاس ۶ می‌تواند به درمان اختلالات زیر کمک کند:

کاربرد لیزر پرتوان در کاهش درد

مزایای لیزر درمانی:

خطرات لیزر درمانی:

لیزر پرتوان یا لیزر کلاس ۶ در سال ۲۰۰۴ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان یک روش ایمن و بدون خطر برای کاهش درد و افزایش گردش خون مورد تایید قرار گرفته است. لیزر درمانی یک روش ایمن و موثر برای کاهش درد اسکلتی عضلانی و التهاب ناشی از آسیب دیدگی است. تنها خطر لیزر درمانی احتمال آسیب دیدگی چشم است که در طول درمان باید از عینک محافظ چشم استفاده کرد.

دوره درمان با لیزر:

بسته به ماهیت بیماری و واکنش بیمار به درمان تعداد جلسات بین ۶ تا ۱۲ جلسه متغییر است که البته درمورد بیماران با اختلالات مزمن تعداد این جلسات می‌تواند افزایش یابد. با توجه به سایز، عمق و شدت بیماری هرجلسه در حدود ۳ تا 10 دقیقه به طول می‌انجامد.

اکثر بیماران پس از جلسه اول ادعا می‌‌ کنند که از میزان درد آن‌ها کاسته شده و علائم آنها بهبود یافته است اما به منظور کسب نتایج مورد انتظار و بهبودی کامل لازم است که دوره درمان تکمیل شود.

هزینه درمان با لیزر پرتوان:

به طور کلی بیمه هزینه‌ های مرتبط با لیزرتراپی را تقبل نمی‌کند و بیمار باید هزینه درمان را پرداخت کند. هزینه حاصل از درمان در مراکز مختلف و با توجه به طول درمان متفاوت است.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

محدودیت فعالیت بیمار طی درمان:

لیزر درمانی باعث محدود شدن فعالیت‌های جسمانی بیمار نخواهد شد. ماهیت این روش درمانی و تاثیری که در تسریع فرآیند بهبود دارد به بیمار برای فعالیت جسمانی مناسب کمک خواهد کرد. لیزر درمانی اغلب باعث کاهش درد می‌‌شود و به این ترتیب بیمار می‌تواند به راحتی به انجام فعالیت‌های جسمانی مختلف پرداخته و دامنه حرکات طبیعی مفاصل خود را به دست بیاورید. به طور کلی کاهش سطح درد هیچ گونه ارتباطی با کاهش سطح فعالیت جسمانی ندارد. پزشک پس از ارزیابی شرایط بیمار به او برای داشتن فعالیت جسمانی مناسب کمک خواهد کرد.

اگر دچار علائم دیسک کمر از قبیل درد پا (که به درد سیاتیک نیز معروف است)، کرختی و درد در انگشت شست، کف و قسمت بیرونی پا و ... هستید؛ می‌توانید با مراجعه به متخصص درد پس از تشخیص، با استفاده از روشهای درمانی غیر جراحی مانند عمل بسته لیزری دیسک کمر (در صورتی که نیاز به استفاده از روشهای باز جراحی نباشد)، بهبود یابید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درد و التهاب عضله تنسور فاسیا لاتادرد و التهاب عضله تنسور فاسیا لاتا

ماهیچه کشنده نیام پهن یا عضله تنسور فاسیا لاتا یکی از ماهیچه‌های ناحیه قدامی ران است. کارکرد آن خم کردن ران و چرخاندن ران به سمت داخل است ... ادامه مطلب

زانو درد در کودکان نشانه چیست و چه درمانی دارد؟زانو درد در کودکان نشانه چیست و چه درمانی دارد؟

زانو درد در کودکان می تواند ناشی از عوامل زیادی باشد. معمولاً در نتیجه استفاده بیش از حد است، اما همچنین می تواند ناشی از یک ضربه یا شرایط خاص باشد. ... ادامه مطلب

تزریقات استروئیدی اپیدورال برای درمان کمر دردتزریقات استروئیدی اپیدورال برای درمان کمر درد

تزریق استروئید اپیدورال نوعی تزریق است که در آن کورتیزون به بیرونی ترین بخش ستون فقرات که فضای اپیدورال نامیده می شود، وارد می شود. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465