تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کاردرمان نوین آرتروز زانوجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان درد به روش تزریقی / بلوک عصبی بین دنده ای روشی مؤثر برای درمان درد مزمن قفسه سینه

بلوک عصبی بین دنده ای روشی مؤثر برای درمان درد مزمن قفسه سینه

درد در ناحیه قفسه سینه ممکن است به‌ دلایل مختلفی ایجاد شود. زمانی که در این قسمت از بدن خود درد احساس می‌کنید؛ باید به فوق تخصص درد مراجعه نمایید و از روشهای غیر جراحی درمان درد مزمن قفسه سینه مانند بلوک عصبی بین دنده ای بهره مند شوید. متخصص درد جهت درمان درد در ناحیه قفسه سینه یا درد بین دنده‌ ای با راهکاری ساده و موثر به‌روش بلوک عصب بین دنده ای این مشکل را برطرف می‌ کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

لازم به ذکر است متخصص درد ، سعی بر آن دارد که دردهای شما را با روشهایی که با حداقل تهاجم انجام می‌ شوند و غیر جراحی هستند؛ درمان کند. بلوک عصبی بین دنده ‌ای نیز یکی از این روشها است که برای درمان درد قفسه سینه، توسط دکتر علی نقره کار انجام می‌ گردد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با کلینیک دکتر نقره کار از طریق تماس با شماره تلفن 88670088 - 021 اقدام فرمایید.

بلوک عصبی بین دنده ای چیست؟

بلوک عصبی بین دنده ای تزریق بی حسی موضعی، با یا بدون عامل ضد التهابی ، درست در زیر دنده است که عصب بین دنده ای در آن قرار دارد. این روش می تواند ابزار تشخیصی برای کشف منشا دردهای قفسه سینه و قسمت بالایی شکم باشد. بلوک عصبی بین دنده ای معمولاً توسط پزشک برای درد در ناحیه دنده که پس از عمل جراحی در آن ناحیه ، شکستگی دنده ، تبخال زوستر ، گرفتگی عصب بین دنده ای، دردهای سرطانی یا شرایط التهابی ایجاد می شود، تجویز می‌ گردد؛ تا با درمان های دارویی و جراحی منشا درد درمان شود. همچنین اگر مشکوک به تخریب عصب بین دنده ای باشیم، این تکنینک برای تشخیص میزان ازکارافتادگی حرکتی و حسی استفاده می شود.

از این روش هم برای تشخیص درد در این ناحیه و هم درمان می‌توان استفاده نمود. ممکن است این بلوک تکرار شود اما تزریق اولیه معمولاً برای بیمار مفید و ماندگار است. لازم به ذکر است نتایج از فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد.

بلوک عصبی

نحوه انجام بلوك بين دنده ای

  1. بيمار در وضعيت Pron می‌خوابد. خطوط موازی در پشت و در حدود cm7-5 از خط وسط كشيده می شود
  2. در محل زاویه دار شدن واضح خلفی دنده‌ای 6 تا 11، ورود سوزن با زاویه 90 درجه
  3. برخورد با دنده و پایین کشیده شدن پوست و سوزن
  4. تزریق ml 5 محلول بی حسی با آسپيراسيون مكرر

در بلوک بين دنده ای، بلوک کردن بالای دنده ی پنجم به دليل وجود عضلات و اسکاپولا دشوار است. همچنین به دلیل جذب سیستمیک بالا باید توجه زیادی به دوز تزریق داشته باشیم.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

تکرار بلوک عصب بین دنده ای :

بلوک عصب بین دنده ای برای کاهش و درمان درد مزمن قفسه سینه اغلب در همان جلسه اول، به درمان یا بهبود درد کمک می‌کند؛ ولی ممکن است به تشخیص متخصص درد نیاز به تکرار این بلوک عصبی باشد.

عوارض جانبی بلوک عصبی بین دنده ای :

در صورت بروز علائم دیسک کمر ، شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک جراحی دیسک کمر دکتر علی نقره کار، فوق تخصص درد و انستزیولوژی از بهترین درمانهای دیسک بهره مند گردید. در این مرکز، جراحی لیزری دیسک با بهترین نتایج قابل انجام و کمترین عوارض قابل انجام می‌باشد.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کنترل دردهای سرطانی با نورولیز اعصابکنترل دردهای سرطانی با نورولیز اعصاب

انسداد نورولیتیک نوعی بلاک عصبی است که در آن نوعی آسیب عمدی با استفاده از مواد شیمیایی یا حالتهای فیزیکی مانند گرما یا سرما ایجاد می کنند. ... ادامه مطلب

خوراکی هایی که کمردرد را بهبود می بخشند؟خوراکی هایی که کمردرد را بهبود می بخشند؟

کمردرد می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله فشارهای ناشی از فعالیت های جانبی ، وضعیت نامناسب نشستن و راه رفتن، که در صورت فعالیت مکرر ... ادامه مطلب

عصب سیاتیک چیست و علت درد آن کدام است؟عصب سیاتیک چیست و علت درد آن کدام است؟

عصب سیاتیک از جمله بزرگترین و طولانی‌ ترین عصب‌ ها در بین اعصاب بدن است که در عین حال درگیری آن می‌ تواند برای بیمار بسیار دردسرساز هم باشد ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465