تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان درد به روش تزریقی / استفاده از کورتیزون برای کاهش التهاب

استفاده از کورتیزون برای کاهش التهاب

تزریق کورتیزون برای درمان مشکلات ارتوپدی (استخوان و ماهیچه) مانند درد ناشی از آرتروز ، التهاب تاندون و بورسیت انجام می شود. با وجود اینکه کورتیزون مسکن نیست؛ اما این دارو خاصیت ضد التهابی دارد و کاهش التهاب چیزی است که باعث کاهش درد می شود. تزریق کورتیزون بسیار ایمن است و عوارض جانبی آن نادر و جزئی می‌ باشد. با این حال ، چند نکته وجود دارد که قبل از تزریق کورتیزون باید بدانید. شما می‌توانید با مطالعه ادامه مطلب به نکات حائز اهمیت در ارتباط با تزریق کورتیزون دست یابید.

آنچه در این مطلب میخوانید

در کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار ، برای تسکین درد و کاهش التهاب و تورم ممکن است تزریق کورتیزون انجام پذیرد. برای آشنایی هرچه بیشتر با این روش، شما را به مطالعه ادامه مطلب دعوت می‌ نماییم. همچنین می‌ توانید جهت هماهنگی با مطب برای تزریق کورتیزون، با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

تفاوت کورتیزون و کورتیزول

کورتیزون نوعی استروئید است که با هورمون کورتیزول که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند؛ ارتباط نزدیکی دارد. غدد فوق کلیوی شما کورتیزول تولید می کنند و هنگامی که بدن شما تحت استرس است آن را آزاد می کند. کورتیزول به بدن کمک می کند تا به طرق مختلف به استرس پاسخ دهد که یکی از آنها کاهش التهاب است.

کورتیزون یک داروی بسیار قوی است. با تزریق کورتیزون به محل دارای التهاب، می‌توان درد ناشی از ملتهب بودن بافت آسیب دیده را تکسین داد. در مورد تزریق کورتیزون می توان دوزهای قوی استروئید را تجویز کرد در حالی که عوارض جانبی احتمالی محدود بوده و قابل چشم پوشی می‌باشد. تزریق کورتیزون معمولاً در عرض چند روز جواب می دهد و اثرات آن می تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد. بسیاری از پزشکان کورتیزون را با مسکن ترکیب می کنند. به عنوان مثال ، پزشک فوق تخصص درد اغلب کورتیزون را با بی حسی موضعی مخلوط می کنند تا درد را فوری، و طولانی مدت تسکین دهند.

استفاده از کورتیزون برای کاهش التهاب

تزریق کورتیزون در چه مواردی تجویز می‌ گردد؟

در مواردی که التهاب یک مشکل اساسی است ، تزریق کورتیزون ممکن است بخشی از درمان باشد. این شرایط شامل موارد زیر می‌شود اما محدود به آنها نیست:

آیا تزریق کورتیزون درد دارد؟

تزریق کورتیزون می‌تواند با درد همراه باشد اما یک متخصص درد مجرب معمولاً می تواند این درد را محدود کند. اغلب ، تزریق کورتیزون را می توان با یک سوزن بسیار کوچک انجام داد که ناراحتی کمی ایجاد می کند. گاهی اوقات باید از سوزن کمی بزرگتر استفاده نمود. به خصوص اگر پزشک شما قبل از تزریق کورتیزون نیاز به خارج کردن مایع از طریق سوزن را ضروری بداند.

برخی داروها مانند لیدوکائین یا مارکین (بوپیواکائین) را می توان با تزریق کورتیزون برای تسکین موقت محل تزریق تجویز کرد. همچنین ، بی حس کننده های موضعی که مستقیماً روی پوست اعمال می شوند ، می توانند به بی حسی محل تزریق کمک کنند. تزریق کورتیزون به مفاصل کوچک یا فضاهای تنگ ممکن است باعث ناراحتی بیشتری نسبت به تزریق در مفاصل بزرگتر شود. به همین دلیل ، تزریق داخل شانه یا زانو ممکن است نسبت به تزریق در مفاصل انگشتان و تاندون ها درد کمتری داشته باشد.

چکیده مطلب

تزریق کورتیزون ممکن است باعث کاهش درد در درمان زانو ، شانه و سایر التهابات مفصلی شود. سوزن معمولاً کوچک است و هنگام تزریق، ناراحتی زیادی ایجاد نمی شود. گاهی اوقات کورتیزون با داروی بی حسی مخلوط می شود تا کنترل درد بیشتری ارائه شود.

آدرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار

عوارض جانبی تزریق کورتیزون

مانند هر دارویی ، واکنش های احتمالی و عوارض جانبی وجود دارد که ممکن است با تزریق کورتیزون ایجاد شود؛ که برخی از آنها کوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت می‌ باشند. با این وجود تاکید می‌ شود احتمال بروز این عوارض بسیار کم است. عوارض کوتاه مدت، درمدت کوتاهی از بین رفته و جای نگرانی ندارند. در صورت تداوم عارضه، به پزشک مراجعه کنید. برخی از عوارض تزریق کورتیزون عبارتند از :

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌ نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌ تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌ کنید، با مراجعه به کلینیک درد دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌ توانید به بهبود این شرایط بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره‌ های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بعد از عمل اندوسکوپی دیسک کمر چند روز باید استراحت کرد؟بعد از عمل اندوسکوپی دیسک کمر چند روز باید استراحت کرد؟

به جراحی اندوسکوپی دیسک کمر، دیسکتومی اندوسکوپی کمر می گویند. با این روش نیازی به برش های بزرگ یا باز کردن کانال نخاعی نیست. ... ادامه مطلب

آیا نشستن زیاد سلامتی را به خطر می اندازد؟آیا نشستن زیاد سلامتی را به خطر می اندازد؟

در پاسخ به این سوال که آیا نشستن زیاد سلامتی را به خطر می اندازد یا خیر؛ متاسفانه جواب مثبت است بخصوص اگر نشستن به مدت طولانی و به شکل نادرستی انجام شود ... ادامه مطلب

سندروم خروجی قفسه سینه (TOS) چیست و چگونه درمان می شود؟سندروم خروجی قفسه سینه (TOS) چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم خروجی قفسه سینه به حالتی گفته می شود که در آن، اعصاب و عروق خونی خارج شده از قفسه سینه، تحت فشار قرار می گیرند. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465