تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به کمر درد / فتق دیسک کمر و گردن چگونه درمان میشود؟

فتق دیسک کمر و گردن چگونه درمان میشود؟

فتق دیسک می تواند بر روی اعصاب ستون فقرات فشار وارد کند و باعث درد، ضعف و بی حسی در گردن، پشت، بازوها و پاها شود. گاهی اوقات این علائم می توانند آنقدر شدید باشند که زندگی شما را مختل کنند. با این حال، اغلب اوقات، مشکلات ناشی از فتق دیسک باید طی چند هفته خود به خود بهبود یابد. در عین حال، یک یا چند مورد از این درمان ها را امتحان کنید تا به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

اگر دچار علائم بیرون زدگی دیسک کمر از قبیل درد پا (که به درد سیاتیک نیز معروف است)، کرختی و درد در انگشت شست، کف و قسمت بیرونی پا و ... هستید؛ می‌توانید با مراجعه به متخصص درد پس از تشخیص، با استفاده از روشهای درمانی غیر جراحی مانند عمل بسته لیزری دیسک کمر (در صورتی که نیاز به استفاده از روشهای باز جراحی نباشد)، بهبود یابید.

داروها برای درمان فتق دیسک

یک مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن (Motrin، Advil) یا ناپروکسن (Aleve، Naprosyn) مصرف کنید. این داروها می توانند به تسکین درد و کاهش تورم کمک کنند. فقط این داردها را بیش از 10 روز بدون مشورت با پزشک خود استفاده نکنید.

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) در صورت استفاده در مقادیر زیاد یا طولانی مدت، می توانند خطر ابتلا به مشکلات قلبی یا خونریزی را افزایش دهند.

داروهایی مانند کدئین یا اکسی کدون-استامینوفن (Percocet) نیز گزینه‌های کوتاه‌ مدتی هستند که اگر داروهای بدون نسخه مؤثر نباشند، ممکن است پزشک آنها را تجویز کند.

پزشک همچنین ممکن است شل کننده های عضلانی را برای کاهش اسپاسم عضلانی تجویز کند. و داروهای ضد درد عصبی، مانند آمی تریپتیلین (Elavil، Vanatrip)، دولوکستین (Cymbalta)، گاباپنتین (Neurontin)، پره گابالین (Lyrica) و ترامادول (Ultram) گزینه هایی برای کاهش درد آسیب عصبی هستند.

درمان فتق دیسک

درمان فتق دیسک با فیزیوتراپی

برخی از ورزش ها می توانند به بهبود علائم فتق دیسک کمک کنند. متخصص درد می تواند به شما آموزش دهد که کدام یک از عضلات شما نیاز به تقویت دارد. برنامه های ورزش نیز شامل موارد زیر میباشند:

تزریق اپیدورال

اگر استراحت، مسکن‌ها و فیزیوتراپی به درد شما کمک نکرد، متخصص درد می‌تواند داروی استروئیدی را به فضای اطراف عصب نخاعی شما تزریق کند. به این عمل تزریق اپیدورال می گویند. استروئید می تواند به کاهش تورم، کمک به حرکت راحت تر و کاهش درد ناشی از فتق دیسک کمک کند.

متخصص درد ممکن است از امواج اولتراسوند برای یافتن محل مناسب جهت تزریق دارو استفاده کند. ممکن است برای تسکین درد خود به بیش از یک تزریق استروئیدی نیاز داشته باشید.

پی آر پی

یکی از درمانها دیگر این بیماری دررصورتواینکه اقدامات ساده تر پاسخگو نبود تزریق کورتیکواسترویید ، پی ار پی، ژل در این مفصل است ، که اینکار تحت راهنمایی تصویربرداری قابل انجام است.

عمل جراحی

اکثر افراد مبتلا به فتق دیسک نیازی به جراحی ندارند. استراحت و سایر درمان ها باید طی 4 تا 6 هفته برای بهبود علائم شما موثر باشد. اما اگر درد بهبود نیافت، جراحی ممکن است یک گزینه باشد.

در مورد جراحی با پزشک خود صحبت کنید اگر:

اینستاگرام دکتر نقره کار

از ستون فقرات خود محافظت کنید

اکثر فتق دیسک ها خود به خود یا با درمانهای غیرتهاجمی بهبود می یابند. اما ممکن است دوباره عود کنند.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌کنید، با مراجعه به کلینیک درد دکتر علی نقره کار دارای بورد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌توانید به بهبود این شرایط بپردازید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تأثیر اوزون تراپی در مبتلایان به درد زانوتأثیر اوزون تراپی در مبتلایان به درد زانو

در میان روشهای درمانی زانو درد یکی از روش های کم تهاجمی درمانی، تزریق گاز اوزون به زانو است که عوارض کمی نسبت به سایر روشهای درمانی دارد. ... ادامه مطلب

درمان درد دیسک کمر با لیزر پی ال دی دیدرمان درد دیسک کمر با لیزر پی ال دی دی

برداشتن فشار از دیسک با لیزر یا پی ال دی دی (PLDD) درمان لیزری است که برای تشخیص مشکلات دیسک ستون فقرات و کمک به برطرف شدن درد کمر و گردن مورد استفاده قرار میگیرد ... ادامه مطلب

برخی از درمان های غیر جراحی سیاتیکبرخی از درمان های غیر جراحی سیاتیک

درد شدید عصب سیاتیک می تواند نفس شما را بند بیاورد. هنگامی که کمردرد از باسن به پایین ساق پا پخش می شود؛ به عنوان درد عصب سیاتیک شناخته می شود . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465