تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب آموزشی / انواع درد پا و درمان آن

انواع درد پا و درمان آن

پاها اعضایی برای جابجا کردن و حرکت ما هستند که ممکن است زیاد به آنها فکر نکنید تا زمانی که آسیب ببینند. و هنگامی که آسیبی به پاها وارد شود؛ آرامش فرد از دست می رود. اگر دجار پا درد هستید؛ برای درمان مناسب، باید مشکل را بشناسید. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که درد در کجای پاا احساس می شود. در ادامه به برخی از مناطقی از پا که دچار درد می شوند؛ اشاره خواهد شد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق استروئید برای برخی از انواع درد پا توسط دکتر علی نقره کار، فوق تخصص درد صورت می گیرد. لطفا جهت هماهنگی با مطب و دریافت نوبت با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

درد پاشنه

اگر درد شما در پاشنه پا باشد، ممکن است به التهاب کف پا مبتلا شده باشید. این عارضه یک تحریک یا التهاب نوار بافت سختی است که استخوان پاشنه را به انگشتان پا متصل می کند. این درد معمولاً صبح ها وقتی از رختخواب بلند می شوید، شدید است و می توانید آن را در پاشنه یا قوس کف پا احساس کنید.

درمان درد پاشنه:

خار پاشنه

خار پاشنه یکی دیگر از علل درد پا است. خار پاشنه به دلیل رشد غیرطبیعی استخوان در پایین پاشنه ایجاد می شود. خار پاشنه همچنین می تواند در اثر پوشیدن کفش نامناسب یا راه رفتن زیاد و وضعیت بدنی غیرعادی یا حتی فعالیت هایی مانند دویدن ایجاد شود. هنگام راه رفتن یا ایستادن، خارها ممکن است درد داشته باشند. افراد زیادی به خار پاشنه مبتلا هستند، اما این عارضه در اغلب مواقع دردی ندارد. افرادی که کف پای صاف یا قوس زیاد دارند بیشتر در معرض خار پاشنه دردناک هستند.

درمان خار پاشنه

درد پا

شکستگی پاشنه

شکستگی پاشنه معمولاً یک آسیب شدید مانند سقوط یا تصادف رانندگی است. استخوان پاشنه شما نه تنها ممکن است بشکند، بلکه ممکن است خرد شود. درد پاشنه پا ، کبودی، تورم یا مشکل در راه رفتن علائم اصلی هستند.

درمان شکستگی پاشنه

آرتریت پسوریاتیک (PsA)

آرتریت پسوریاتیک ترکیبی از یک اختلال پوستی (پسوریازیس) و التهاب مفاصل ( آرتریت ) است. آرتریت پسوریاتیک یک وضعیت طولانی مدت است که می تواند به صورت ژنتیکی در خانواده ها ایجاد شود. آرتریت پسوریاتیک ممکن است باعث سفتی و درد ضربان‌دار در تاندون‌های انگشتان دست، انگشتان پا و سایر مفاصل شود.

درمان آرتریت پسوریاتیک

متاتارسالژی( درد زیر پنجه و انگشتان پا)

متاتارسالژی. این درد و التهاب را در گوی پای خود احساس می کنید. کفش های نامناسب علت معمول هستند. اما ممکن است از فعالیت های شدید مانند دویدن یا پریدن به آن مبتلا شوید. گاهی اوقات به آن کبودی سنگ نیز می گویند.

درمان متاتارسالژی

نوروم مورتون

نوروم مورتون باعث ضخیم شدن بافت اطراف اعصاب بین پایه انگشتان پا (معمولاً بین انگشتان سوم و چهارم) می شود. شما معمولاً درد، احساسات عجیب و غریب یا بی حسی را روی پای خود احساس می کنید. زنان اغلب آن را دارند. این می تواند در نتیجه پوشیدن کفش های پاشنه بلند یا کفش های تنگ باشد.

درمان نوروم مورتون

درد شست پا ( سزاموئیدیت)

در نزدیکی انگشت شست پا دو استخوان وجود دارد که فقط توسط تاندون ها به هم متصل شده اند. آنها سزاموئید نامیده می شوند. زمانی که تاندون های اطراف این دو استخوان آسیب دیده و ملتهب می شوند، دچار سیسموئیدیت می شوید. این عارضه نوعی التهاب تاندون است که در بین دوندگان و رقصندگان باله رایج است.

آدرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار

درمان درد شست پا ( سزاموئیدیت)

اگر دچار علائم دیسک کمر از قبیل درد پا (که به درد سیاتیک نیز معروف است)، کرختی و درد در انگشت شست، کف و قسمت بیرونی پا و ... هستید؛ می‌توانید با مراجعه به متخصص درد پس از تشخیص، با استفاده از روشهای درمانی غیر جراحی مانند عمل بسته لیزری دیسک کمر (در صورتی که نیاز به استفاده از روشهای باز جراحی نباشد)، بهبود یابید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمد سلیمانی [ 1400-10-16 ]
از درد زانو مطلب بزارید.از تزریق ،زمانش،هزینش،درصد بهبودیش.ممنون

پریوش دهواریان [ 1400-10-16 ]
مطالب بسیار ساده و قابل فهم برای هر قشری بیان شده این که علت درد خود رو بدانیم نه تنها اگاهی فرد رو بالا میبره بلکه شخص با شناخت علت درد و راه های درمانی میتونه هر چه زودتر برای درمان اقدام کنه تا نتیجه بهتری بگیره . موفق باشید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درد عصب سیاتیک و درمان غیرجراحی سیاتیکدرد عصب سیاتیک و درمان غیرجراحی سیاتیک

سیاتیک (Sciatica ) یک علامت است که در آن درد پا که شبیه درد گرفتگی شدید، دردی شبیه به تیر خوردن و یا درد انتشاری از کمر به پا است تجربه میشود . ... ادامه مطلب

تنگی کانال نخاعی چگونه درمان می شود؟تنگی کانال نخاعی چگونه درمان می شود؟

تنگی کانال نخاعی به باریک شدن کانال نخاعی و وارد آمدن فشار بر طناب نخاعی و عصبهای این منطقه گفته میشود. تنگی کانال نخاعی معمولا حاصل فرایند پیری است . ... ادامه مطلب

درمان دردهای مفصل دنده ای - مهره ای با تزریقدرمان دردهای مفصل دنده ای - مهره ای با تزریق

درد سندرم درد مفصل بین دنده ای با حرکت ستون فقرات، مخصوصا با حرکات چرخشی ستون فقرات ، خم شدن به طرفین و نفس کشیدن عمیق، عطسه و سرفه ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465