تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد گردن / درد گردن و شانه چگونه درمان می شود؟

درد گردن و شانه چگونه درمان می شود؟

درد گردن و شانه را می توان به روشهای مختلفی طبقه بندی کرد. برخی از افراد فقط گردن درد یا فقط شانه درد را تجربه می کنند، در حالی که برخی دیگر درد را در هر دو ناحیه احساس خواهند کرد. در ادامه این مطلب به طور مجزا به درد گردن و درد شانه می‌ پردازیم و علت این دردها را بررسی می‌ نماییم.

آنچه در این مطلب میخوانید

درمانهای کم تهاجمی انواع دردهای گردن و شانه از جمله اقداماتی است که در کلینیک درد دکتر علی نقره کار قابل انجام می‌ باشد. در این مرکز از روشهایی مانند بلوک عصبی ، بکارگیری امواج رادیوفرکوئنسی ، و در موارد حادتر جراحی های لیزری ستون فقرات گردنی ، برای درمان دردهای گردن و شانه استفاده می‌ شود. شما می‌ توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

علت گردن درد چیست؟

علل گردن درد عبارتند از:

درد گردن و شانه

علت درد شانه چیست؟

مفصل شانه یا مفصل کاسه‌ ای‌ بازویی جزیی از کمربند شانه‌ ای است. بیشرین میزان حرکت در کمربند شانه‌ ای مربوط به مفصل شانه بوده و سه مفصل دیگر از تحرک کمتری برخوردارند. این مفصل به شکل گوی و کاسه ای بوده و نوعی از مفصل‌های زُلاله‌ای (سینوویال) است که در آن سر گرد استخوان بازو در داخل گودی کاسه‌ ای کتف قرار می‌گیرد. چنین مفصل متحرکی بیشتر مستعد آسیب است. درد شانه می تواند ناشی از یک یا چند مورد از دلایل زیر باشد:

درد گردن و شانه چگونه تشخیص داده می شود؟

عکس رادیولوژی :

عکس رادیولوژی ساده می تواند تنگ شدن فضای بین دو استخوان ستون فقرات، بیماری های آرتریت مانند، تومورها، لغزش دیسک، تنگی کانال نخاعی، شکستگی ها و ناپایداری ستون فقرات را که ممکن است منشا درد گردن و شانه باشد را نشان می‌ دهد.

ام آر آی (MRI) :

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یک روش غیرتهاجمی است که می‌تواند جزئیات عناصر عصبی (مرتبط با عصب) و همچنین مشکلات تاندون‌ها و رباط‌ها را آشکار کند.

سی تی اسکن :

سی تی اسکن گاهی اوقات به عنوان جایگزینی برای MRI استفاده می شود.

نوار عصب و عضله :

الکترومیوگرافی (EMG) یا نوار عصب و عضله گاهی اوقات برای تشخیص درد گردن و شانه، درد بازو، بی حسی و گزگز در این ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درمان درد گردن و شانه

با این وجود مراجعه به متخصص درد می‌تواند شما را در یافتن بهترین روش درمان درد گردن و شانه یاری نماید.

اگر دچار علائم دیسک کمر از قبیل درد پا (که به درد سیاتیک نیز معروف است)، کرختی و درد در انگشت شست، کف و قسمت بیرونی پا و ... هستید؛ می‌توانید با مراجعه به متخصص درد پس از تشخیص، با استفاده از روشهای درمانی غیر جراحی مانند عمل بسته لیزری دیسک کمر (در صورتی که نیاز به استفاده از روشهای باز جراحی نباشد)، بهبود یابید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرح حاجی حسینی [ 1400-12-05 ]
باسلام ازاطلاعات مفید وکاربردی درموردعصب کشی بسیارممنون.من قبلا ازبیماران شمابودم ونتوانستم ازروشهای خوب درمان شمادرناحیه ستون فقرات وپشتم به طورکامل استفاده گنم .با این همه ارادتمندشماهستم.موق وسلامت باشید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندرم کم پارتمان چیست؟سندرم کم پارتمان چیست؟

کم پارتمان به فضایی اطلاق میشود که شامل بافت عضلانی، عروق خونی و اعصاب می باشد. چارچوب اطراف کم پارتمان ها استخوان ها هستند . ... ادامه مطلب

روشهای درمان کمر دردهای ناگهانیروشهای درمان کمر دردهای ناگهانی

کمردرد یک بیماری آشناست و اکثر مردم در طول زندگی خود آن را تجربه خواهند کرد. کمردرد یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است. ... ادامه مطلب

التهاب تاندون ماهیچه دو سر بازو و درد مفصل شانهالتهاب تاندون ماهیچه دو سر بازو و درد مفصل شانه

التهاب تاندون عضله دو سر بازو اغلب به دلیل فعالیت هایی که شامل بالا بردن دست بالاتر از ارتفاع سر می شوند مثل حرکت دادن اجسام با دست یا شنا کردن،می باشد ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465