تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو

علل و علائم شانه یخ زده

شانه یخ زده که به عنوان کپسولیت چسبنده نیز شناخته می شود، وضعیتی است که با سفتی و درد در مفصل شانه مشخص می شود. علائم و نشانه ها معمولاً به تدریج شروع می شوند، با گذشت زمان بدتر می شوند و سپس معمولاً در عرض یک تا سه سال برطرف می شوند. خطر ابتلا به شانه یخ زده در صورتی که در حال بهبودی از شرایط پزشکی یا روشی باشید که مانع حرکت بازوی شما می شود؛ مانند سکته مغزی یا ماستکتومی، افزایش می یابد. درمان شانه یخ زده شامل تمرینات دامنه حرکتی و گاهی اوقات کورتیکواستروئیدها و داروهای بی حس کننده به کپسول مفصلی تزریق می شود. در درصد کمی از موارد، جراحی آرتروسکوپی ممکن است برای شل کردن کپسول مفصلی به طوری که بتواند آزادانه‌تر حرکت کند توصیه می‌شود.عود شانه یخ زده در همان شانه غیرمعمول است، اما برخی افراد ممکن است در شانه مخالف دچار آن شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار ، آماده ارائه خدمات تشخیصی - درمانی به منظور بهبود درد بیماران مبتلا به شانه یخ زده یا منجمد می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

علل شانه یخ زده

استخوان ها، رباط ها و تاندون هایی که مفصل شانه شما را تشکیل می دهند در یک کپسول از بافت همبند قرار دارند. شانه یخ زده زمانی اتفاق می افتد که این کپسول در اطراف مفصل شانه ضخیم و سفت می شود و حرکت آن را محدود می کند. پزشکان مطمئن نیستند که چرا این اتفاق برای برخی افراد می‌افتد، اگرچه در افرادی که دیابت دارند یا کسانی که اخیراً مجبور شده‌اند شانه خود را برای مدت طولانی بی حرکت کنند، مانند بعد از جراحی یا شکستگی بازو، بیشتر اتفاق می‌افتد.

علائم شانه یخ زده

شانه یخ زده معمولاً به آرامی و در سه مرحله ایجاد می شود که هر مرحله می تواند چند ماه طول بکشد. این مراحل عبارتند از :

  1. مرحله انجماد: هر حرکت شانه باعث درد می شود و دامنه حرکتی شانه محدود می‌گردد.
  2. مرحله یخ زده: ممکن است درد در این مرحله کاهش یابد. با این حال، شانه شما سفت تر می شود و استفاده از آن دشوارتر خواهد بود.
  3. مرحله ذوب: دامنه حرکت شانه در این مرحله بیشتر می‌شود.

در مبتلایان به شانه یخ زده، البته در برخی افراد، درد در شب تشدید می شود و گاهی اوقات خواب را مختل می کند.

شانه ی یخ زده

فاکتورهای خطر شانه یخ زده

سن و جنس

افراد 40 سال به بالا، به ویژه زنان، بیشتر احتمال دارد که به شانه یخ زده مبتلا شوند.

عدم تحرک یا کاهش تحرک

افرادی که بی‌حرکتی طولانی مدت یا کاهش تحرک شانه داشته‌ اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به شانه منجمد هستند. بی حرکتی ممکن است نتیجه عوامل بسیاری باشد، از جمله:

به نظر می رسد افرادی که بیماری های خاصی دارند بیشتر در معرض ابتلا به شانه یخ زده هستند. بیماری هایی که ممکن است خطر را افزایش دهند عبارتند از:

دکتر علی نقره کار

پیشگیری از شانه یخ زده یا منجمد

یکی از شایع‌ترین علل یخ زدگی شانه، بی‌حرکتی است که ممکن است در حین بهبودی پس از آسیب دیدگی شانه، شکستگی بازو یا سکته ایجاد شود. اگر آسیبی دیده اید که حرکت شانه را دشوار می کند، با پزشک خود در مورد تمریناتی که می توانید برای حفظ دامنه حرکتی مفصل شانه انجام دهید، صحبت کنید.

اگر دچار درد کمر هستید؛ می‌توانید با مراجعه به کلینیک درد دریابید جراحی دیسک کمر به درمان درد شما کمک می‌کند یا خیر؟! لازم به ذکر است یکی از بهترین و کم عارضه ترین روشهای جراحی دیسک، عمل بسته دیسک کمر با لیزر است.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سردرد ناشی از گیرافتادگی عصب یا پینچ عصب گردنسردرد ناشی از گیرافتادگی عصب یا پینچ عصب گردن

گیرافتادگی، پینچ‌ عصبی یا پیچ‌خوردگی عصب گردن . یا داشتن یک عصب فشرده در گردن ‌می‌تواند عامل یک درد واقعی در گردن باشد که فرد را اذیت کند. ... ادامه مطلب

آیا جراحی تنها راه درمان آرتروز (استئوآرتریت) زانو است؟آیا جراحی تنها راه درمان آرتروز (استئوآرتریت) زانو است؟

آرتروز زانو می تواند بر فعالیت هایی مانند راه رفتن، بالا رفتن از پله ها، حتی نشستن یا دراز کشیدن تاثیر بگذارد. جراحی می تواند به تسکین درد کمک کند . ... ادامه مطلب

چه عواملی باعث سیاتیک می شود؟چه عواملی باعث سیاتیک می شود؟

سیاتیک در اکثریت موارد زمانی اتفاق می‌ افتد که دچار بیرون زدن دیسک (فتق دیسک)، خار استخوانی در ستون فقرات و یا تنگی کانال نخاعی می‌ شوید . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465