تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانودرمان نوین آرتروز گردن و کمر

سندرم پیریفورمیس چیست؟

سندرم پیریفورمیس وضعیتی است که در آن عضله پیریفورمیس واقع در باسن نزدیک مفصل لگن دچار گرفتگی شده و باعث درد ناحیه باسن می­شود. عضله پیریفورمیس همچنین می­تواند عصب سیاتیک مجاور را تحریک کرده و باعث درد، بی­حسی و گزگز در پشت ساق و داخل پا شود (مشابه درد سیاتیک).

آنچه در این مطلب میخوانید

عضله پیرفورمیس دارای مشخصات زیر است:

برای درمان درد پشت لگن و باسن ناشی از سندرم پیریفورمیس ، در کلینیک درد دکتر علی نقره کار، روشهایی مانند تزریق بوتاکس و کورتیکواستروئید داخل عضله توسط هدایت دستگاه سونوگرافی توسط متخصص درد انجام می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 88670088 - 021 اقدام فرمایید.

علل سندرم پیریفورمیس

علل دقیق سندرم پیریفورمیس ناشناخته است. علل احتمالی عبارتند از:

سندرم پیریفورمیس

علائم سندرم پیریفورمیس

اغلب، بیماران حساسیت حاد در باسن و درد سیاتیک در پشت ران و ساق پا را گزارش می­کنند. علائم معمولی سندرم پیریفورمیس شامل موارد زیر است:

علائم سندرم پیریفورمیس اغلب پس از نشستن طولانی، راه رفتن یا دویدن بدتر می­شود و ممکن است پس از دراز کشیدن به پشت احساس بهتری داشته باشد.

تشخیص سندرم پیریفورمیس

تشخیص سندرم پیریفورمیس بر اساس بررسی تاریخچه پزشکی بیمار، معاینه فیزیکی و آزمایشات تشخیصی است. سندرم پیریفورمیس اغلب با رد سایر عارضه­ها مانند فتق، دیسک کمر یا اختلال عملکرد مفصل ساکروایلیاک ، تشخیص داده می‌شود.

معاینه فیزیکی

معاینه فیزیکی شامل معاینه مفصل ران و پاها می­باشد تا مشخص شود آیا حرکت باعث افزایش کمردرد یا درد اندام تحتانی (درد سیاتیک) می­شود یا نه. به طور معمول، حرکت لگن درد را دوباره ایجاد می­کند. این معاینه همچنین سایر علل احتمالی درد را شناسایی یا رد می­کند.

تاریخچه پزشکی

تاریخچه پزشکی شامل بررسی عمیق علائم بیمار است، از جمله اینکه چه موقعیت‌ها یا فعالیت‌هایی باعث بهتر یا بدتر شدن علائم می‌شوند، چه مدت علائم وجود داشته‌اند، آیا به تدریج یا پس از یک آسیب ناگهانی شروع شده‌ اند، و تاکنون چه درمان‌هایی امتحان شده است. علاوه بر این موارد،تاریخچه پزشکی شامل بررسی شرایطی است که ممکن است در خانواده بیمار وجود داشته باشد، مانند آرتریت .

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

تست­های تشخیصی

اشعه ایکس و سایر مطالعات تصویربرداری ستون فقرات نمی­توانند تشخیص دهند که آیا عصب سیاتیک در عضله پیریفورمیس تحریک شده است یا خیر. با این حال، آزمایش‌های تشخیصی (مانند اشعه ایکس و MRI) ممکن است برای رد سایر عارضه ­هایی که علائم مشابه سندرم پیریفورمیس را ایجاد می­کنند، انجام شود. تزریق ماده بی­حسی ممکن است به تشخیص اینکه آیا عضله پیریفورمیس منشا علائم است یا خیر کمک کند.

دیسک کمر و درد طاقت فرسای ناشی از آن، یکی از مشکلات رایجی است که کار و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار داده و حرکت را به شدت محدود می‌نماید. دکتر علی نقره کار دارای بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه، در برخی موارد می‌تواند به کمک جراحی لیزری دیسک کمر ، که یکی بهترین روشهای درمان دیسک است؛ بدون عوارض عمل باز و دوران نقاهت طولانی، به درمان بیماری شما بپردازد.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :الهه عباسی [ 1402-08-30 ]
سلام دکتر خسته نباشید من دوسال درد کشیدم فیزیوتراپی هم اثر نکرد چون کمرمو فیزیوتراپی میکردم به اشتباه بعضی دکترا بعد متوجه شدیم که عضله پیریفورمیس گرفته بود که درد پشت ران و ساق و پاشنه پام بود چند مدت ورزش کردم بهتر شدم هر از گاهی میاد این سیاتیک میخواستم بدونم درمان کلی داره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان دردهای باقیمانده از عمل جراحی باز دیسکدرمان دردهای باقیمانده از عمل جراحی باز دیسک

عمل بسته ی رفع چسبندگی که با نام عمل کودال نوروپلاستی با کاتتر راکس نیز شناخته میشود، به بیمارانی که از تزریق اپی دورال جواب نگرفته اند کمک میکند و باعث تسکین درد آنها میشود. ... ادامه مطلب

آیا دیابت منجر به آسیب تاندون ها می شود؟آیا دیابت منجر به آسیب تاندون ها می شود؟

آسیب تاندون دردناک است و می تواند مانع حرکت مفصل شود. حتی اگر برای رفع آسیب، جراحی صورت بگیرد، تاندون ممکن است دوباره پاره شود . ... ادامه مطلب

جراحی آندوسکوپی ستون فقرات کمری و گردنیجراحی آندوسکوپی ستون فقرات کمری و گردنی

جراحی آندوسکوپی دیسک، یک نوع متداول جراحی ستون فقرات، و یک روش جراحی کم تهاجمی است که برای درمان فتق دیسک که باعث درد در ناحیه کمر و پاها،سینه، گردن و بازوها می‌شود؛ کاربرد دارد ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465