تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد زانو / بهترین مواد غذایی برای مبتلایان به آرتروز زانو

بهترین مواد غذایی برای مبتلایان به آرتروز زانو

هنگامی که برای درمان آرتروز زانو برنامه ریزی می کنید، از قدرت غذا غافل نشوید. هیچ رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که مشکل شما را درمان کند، اما اگر هوشمندانه غذا بخورید، می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. در این صورت وزن خود را تحت کنترل نگه می دارید، غضروف قوی می سازید و مقدار التهاب را کاهش می دهید. در نظر داشته باشید که شما مجبور نیستید تغییرات اساسی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. این مراحل ساده را دنبال کنید تا مفاصل خود را سالم نگه دارید.

درد ناشی از ساییدگی مفصل به ویژه ساییدگی مفصل زانو ( آرتروز زانو )، یکی از رایج ترین دردهایی است که اغلب، افراد را در سنین بالا درگیر می‌ نماید و با محدودیت حرکتی که ایجاد می‌ کند؛ زندگی را برای مبتلایان سخت می‌ گرداند. شما می‌توانید برای بهره مندی از بهترین روشهای درمانی این عارضه به متخصص درد مراجعه نمایید و به بهبود درد زانوی خود بپردازید.

کالری اضافی را کاهش دهید

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

بهترین مواد غذایی برای مبتلایان به آرتروز زانو

اسیدهای چرب امگا 3 را به برنامه غذایی اضافه کنید

امگا 3 ممکن است به تسکین درد مفاصل شما و کاهش سفتی صبحگاهی کمک کند.کارکرد این ماده با کاهش التهاب در بدن شما همراه است.
یک راه آسان برای افزودن امگا3 به رژیم غذایی، خوردن دو وعده ماهی در هفته است. برخی از بهترین منابع امگا 3 عبارتند از: قزل آلا، سالمون، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، ماهی تن و ساردین.

از روغن زیتون به جای سایر روغن ها استفاده کنید

مطالعات نشان می دهد که ترکیبی در روغن زیتون به نام اولئوکانتال دارای اثرات ضد التهابی مشابه ایبوپروفن است. روغن زیتون با قوی ترین طعم، بیشترین مقدار از این ترکیب را دارد.
برای افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی بدون کالری خود ، آن را به جای سایر چربی ها مانند کره استفاده کنید.

ویتامین C کافی دریافت کنید

ویتامین C به ساخت کلاژن و بافت همبند کمک می کند و یک عنصر کلیدی برای سلامت مفاصل محسوب می شود. بسیاری از غذاهای خوشمزه می توانند این ماده مغذی را به شما بدهند. مرکبات، فلفل قرمز، توت فرنگی، کلم بروکلی، کلم و کلم پیچ را امتحان کنید. مقدار توصیه شده 75 میلی گرم در روز برای زنان یا 90 میلی گرم در روز برای مردان را هدف قرار دهید.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

از پخت و پز در دمای بالا خودداری کنید

گوشت پخته شده در دمای بالا ترکیباتی می سازد که می تواند باعث التهاب در بدن شما شود. این عامل التهاب محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته نامیده می شوند و با بیماری هایی مانند آرتریت، بیماری قلبی و دیابت مرتبط هستند.
اگر گوشت های کبابی، سرخ شده، آب پز و مایکروویو را کاهش دهید، می توانید سطح گلیکاسیون خود را کاهش دهید. همچنین محدود کردن غذاهای فرآوری شده مفید است، زیرا آنها اغلب در دمای بالا پخته می شوند.

کنترل و درمان درد پارگی و آسیب دیدگی تاندون شانه ، از جمله خدماتی است که می‌توانید از متخصص درد بخواهید. اگر دچار آسیب دیدگی تاندون شانه شده اید؛ در کلینیک درد دکتر علی نقره کار با روشهای مختلف و تجویز داروها و اقدامات مناسب، می‌توانید به کاهش درد ناشی از این عارضه بپردازید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مجلسی [ 1402-06-01 ]
آقای دکتر من 26 سالمه زانو درد دارم و استخونام صدا میده رفتم دکتر گفت آرتروزه و یه مشکل دیگه که یادم نیست چی بود دارو و قرص داده بهم چیکار کنمت و این سن خیلی زوده میشه با تغذیه درمانش کنم ؟ راهکاری هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان آسیب و پارگی عضله همسترینگدرمان آسیب و پارگی عضله همسترینگ

آسیب‌ های عضلات همسترینگ مانند کشیدگی عضلات همسترینگ در ورزشکاران (بیشتر در ورزش‌هایی مانند دو، فوتبال، بسکتبال) شایع و بسیار دردناک است ... ادامه مطلب

بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست؟بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست؟

عصب سوپرا اسکاپولار یکی از مهمترین عصب‌ هایی است که از شانه حمایت می‌ کند. ... ادامه مطلب

چه زمانی باید از کمپرس سرد یا گرم برای تسکین درد استفاده شود؟چه زمانی باید از کمپرس سرد یا گرم برای تسکین درد استفاده شود؟

گرما یا سرما برای درمان درد عضلات یا جراحت ممکن است موثر باشد. سرما و گرما عملکرد و نتیجه متفاوت دارند اما هر دو می توانند درد مفاصل و بافت ها را کاهش دهند ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465