تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد زانو / روشهای سرپایی درمان درد زانو در کلینیک درد دکتر نقره کار

روشهای سرپایی درمان درد زانو در کلینیک درد دکتر نقره کار

درد زانو یکی از مشکلات رایج در بین افراد است که می تواند دلایل فراوان و متعدد داشته باشد. زانو با افزایش سن درمعرض آسیب بیشتری قرارمی گیرد. زانو در حین تحمل وزن بدن، تحرک را ایجاد می کند و همین امر می تواند به فرساش زانو کمک کند. درد زانو می تواند به اشکال مختلفی از قبیل درد پشت زانو تا درد داخلی و خلفی زانوها احساس شود که در ادامه این مطلب پس از بررسی آناتومی زانو به آنها می پردازیم و روشهای درمان درد زانو در کلینیک درد را نیز معرفی می نماییم.

آنچه در این مطلب میخوانید

با توجه به شیوع بالای درد زانو و ناتوانی هایی که این درد در انجام کارهای روزمره و حرکات عادی پا ایجاد می‌کند؛ رفع آن می‌تواند بسیار ضروری و لازم باشد. دکتر علی نقره کار دارای فلوشیپ فوق تخصصی درد ، می‌توانند با تجویز اقداماتی مفید در جهت بهبود و درمان درد زانو بدون جراحی گام بردارند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

آناتومی زانو

هنگام آسیب به زانو ، درد در پشت زانو ایجاد میشود که منجر به بروز درد در کمر یا ناحیه خلفی زانو می شود سایر آسیب ها شامل شکستگی های ناشی ازحوادث ، درد داخلی زانو،کشیدگی بیش ازحد وپیچ خوردگی ناشی ازحرکات نادرست است. در تمام این آسیب ها ،ناراحتی ازیکی ازساختارهای مفصلی فوق ناشی می شود.

درد زانو

علت درد زانو

با وجود تحرک بسیار زیاد در این ناحیه، درد زانو یکی از شایع ترین شکایات است. عوارض احتمالی که ممکن است در این مفاصل ایجاد شود موارد زیر می تواند باشد:

صدمات ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. شایعترین مشکلات در پشت زانو و بروز حوادث در افرادی که ورزش می کنند اتفاق می افتد. هر ساله بیش از 2.5 میلیون آسیب زانو گزارش می شود. افراد مسن با تراکم استخوان کم ، کاهش تعادل و انعطاف پذیری در معرض خطر بیشتری برای بروز درد خلفی زانو هستند. و ضربه مستقیم یا زمین خوردن قسمت قابل توجهی از موارد درد در زانو را تشکیل می دهد.

دلایل بی شماری برای درد در پشت زانو وجود دارد. اکثر آنها نسبتاً شایع هستند و به همان اندازه جدی نیستند. برخی جدی ترند و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند. درد خلفی زانو یکی از شایع ترین شکایات بیمار است.

شایع ترین علل درد در پشت زانو

تشخیص علت درد زانو

یکی از اولین مراحل تشخیص علت درد زانو ، معاینه فرد است. در طی این ارزیابی ، پزشک برای بررسی کبودی ، تورم و التهاب معاینه فیزیکی انجام می دهد ، دامنه وجهت حرکتی پا را بررسی می کند،با فشار دادن یا کشیدن مفصل ، یکپارچگی ساختار زانو را ارزیابی می کند.براساس این آزمایش علت درد را تشخیص داده و برنامه درمانی مناسب را تعیین می کند. برای تشخیص دقیق تر ، ممکن است آزمایش های تصویربرداری نیز مورد نیاز باشد

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

درمان درد زانو

درمان مداخله ای برای درد زانو ، به هدف اصلی کاهش ناراحتی می باشد. برنامه های درمانی احیا در کلینیک مدیریت درد با یک معاینه کامل آغاز می شود که تاریخچه پزشکی ، سطح فعالیت ، زمان شروع ناراحتی و سطح ناراحتی را بررسی می کند

پس از انجام آزمایشات تشخیصی ، علت درد زانو تعیین می شود. درمان های مداخله ای که در کلینیک درد انجام می شود می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. اوزون تراپی
  2. پی آر پی زانو
  3. ارتوکین تراپی
  4. رادیوفرکوئنسی زانو
  5. ژل تراپی برای زانو

روش جراحی اندوسکوپی دیسک کمر به عنوان روشی مداخله ای برای کنترل درد ، با حداقل تهاجم ابداع شد تا بتوان از طریق آن با کاهش خطراتی که در روشهای جراحی سنتی وجود دارد؛ به خوبی فتق دیسک را درمان نمود. اگر مایل هستید جراحی آندوسکوپی دیسک را توسط دکتر علی نقره کار با سابقه ای درخشان در این زمینه انجام دهید؛ با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سلیمی [ 1402-06-01 ]
من برای آرتروز زانو مادرم و دیسک کمر خودم مراجعه کردیم ب آقای دکتر ..یعنی هر چقدر تعریفشون رو کنم کمه..عالی هستند درجه یک

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع آسیب به مفاصل انگشتان دستانواع آسیب به مفاصل انگشتان دست

در این مقاله توضیح می‌دهیم که چه زمانی و تحت چه شرایطی انگشتان دست دچار آسیب می‌شوند و چه نشانه هایی از ایجاد مشکل در انگشتان حکایت دارد. همچنین علائمی را که باید از آنها آگاه باشید و درمان‌های بالقوه را مورد بحث قرار می‌دهیم. ... ادامه مطلب

استفاده از کورتیزون برای کاهش التهاباستفاده از کورتیزون برای کاهش التهاب

کورتیزون نوعی استروئید است که با هورمون کورتیزول که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند؛ ارتباط نزدیکی دارد. غدد فوق کلیوی شما کورتیزول تولید می کنند . ... ادامه مطلب

درمان درد دیسک کمر با لیزر پی ال دی دیدرمان درد دیسک کمر با لیزر پی ال دی دی

برداشتن فشار از دیسک با لیزر یا پی ال دی دی (PLDD) درمان لیزری است که برای تشخیص مشکلات دیسک ستون فقرات و کمک به برطرف شدن درد کمر و گردن مورد استفاده قرار میگیرد ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465