تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز زانودرمان نوین آرتروز گردن و کمردکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / متخصص درد خوب / علل درد بیضه و روش های درمان آن

علل درد بیضه و روش های درمان آن

همانطور که می دانید بیضه یکی از اندام های حساس در مردان است که وظایف مهمی همچون تولید اسپرم و هورمون های جنسی را بر عهده دارد. به جرئت می توان گفت که تمام مردان در سن های مختلف، حداقل یکبار هم که شده درد بیضه را تجربه کرده اند. این درد دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که برخی از آن ها طبیعی و کم اهمیت، اما برخی از آن ها جدی و خطرناک هستند. در نتیجه نباید نسبت به این عارضه بی تفاوت بود و به سادگی از کنار آن گذشت؛ همچنین لازم است که حتما نسبت به درمان آن اقدام نمود. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر علل درد بیضه و روش های درمان آن می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌نمایند، احساس درد در نقاط مختلف بدن، از جمله کمر، زانوها، دست و ... است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌کنید، با مراجعه به کلینیک دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌توانید به بهبود و درمان درد خود بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

علل اورولوژی درد بیضه:

برخی از علل اورولوژی درد بیضه شامل موارد زیر می شوند:

  1. التهاب و عفونت: بخش های مختلف دستگاه ادراری تناسلی در مردان، از جمله پروستات، بیضه و مجاری اطراف بیضه ها که اسپرم را منتقل می کنند، ممکن است دچار عفونت شوند. به دنبال عفونت، التهاب و درد بیضه رخ می دهد.
  2. پیخ خوردگی بیضه: پیچش بیضه ها از دیگر دلایل درد بیضه است. به دنبال پیچ خوردن ناگهانی عروق بیضه، درد شدیدی در ناحیه شکم و کشاله ران فرد احساس می شود.
  3. قانقاریای فورنیه: این بیماری یک عفونت باکتریایی بسیار قوی است که از دیواره شکم شروع می شود و نهایتا در بیضه ها و آلت تناسلی پخش خواهد شد. توجه کنید که این بیماری نیاز به پیگیری و درمان فوری دارد.
  4. سرطان بیضه: بسیاری از تومورهای بیضه بدون درد اند. برخی از تومورها که سرعت رشد بسیار بالایی دارند، ممکن است خونریزی کنند یا جریان خون بیضه را قطع کنند ، این دسته از تومورها سبب درد بیضه می شوند. به عبارتی سرطان بیضه تنها زمانی سبب بروز درد می شود که عفونت یا خونریزی ایجاد کند.
  5. هیدروسل: اگر مایعی اطراف بیضه جمع شود، بیضه متورم و ملتهب می شود و نهایتا بیمار احساس درد می کند. در صورت طولانی مدت شدن این بیماری، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  6. سنگ کلیه: گاهی اوقات درد سنگ کلیه به بیضه نیز انتشار می یابد.
علل درد بیضه

علل غیر اورولوژی درد بیضه:

برخی از علل غیر اورولوژی درد بیضه شامل موارد زیر می شوند:

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

روش های درمان درد بیضه با منشا غیر اورولوژی:

دارو درمانی

این روش درد بیضه را به طور قطعی درمان نمی کند؛ اما با مصرف آن ها می توان درد را تسکین داد. درصورتی که مصرف قرص تاثیر چندانی نداشت، بهتر است پیگیری انجام شود و علت قطعی این درد توسط پزشک تشخیص داده شود. قرص هایی که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند، شامل استامینوفن، داروهای ضد التهاب، آنتی بیوتیک ها و ایبوپروفن می شود.

اوزون درمانی

گاز اوزون که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است، به کشاله ران تزریق می شود. در نتیجه، بافت آسیب دیده بهبود پیدا می کند و درد بیمار کاهش می یابد.

لیزرتراپی

در این روش با کمک گرفتن از یک باریکه پرقدرت نور که به قسمت مورد نظر تابانده می شود، رشد سلولی را تحریک می کنند. افزایش رشد سلول ها، به روند بهبودی و ترمیم بافت های آسیب دیده بیمار سرعت می بخشد، در نتیجه درد بیمار کاهش می یابد.

عمل جراحی

این روش، آخرین روش درمانی است و معمولا در شرایط حاد بیماری و برای دلایل خاص بیماری توصیه می شود. برای مثال قانقاریای فورنیه به جراحی فوری نیاز دارد؛ یا اولین روش درمانی که برای تمامی سرطان های بیضه توصیه می شود، جراحی است. رایج ترین جراحی هایی که انجام می شود شامل جراحی تکه ‌برداری، جراحی بیضه‌ های نزول نکرده، جراحی خروج مایع اطراف بیضه و جراحی پیچیدگی بیضه می شود.

دیسک کمر و درد طاقت فرسای ناشی از آن، یکی از مشکلات رایجی است که کار و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار داده و حرکت را به شدت محدود می‌نماید. دکتر علی نقره کار دارای بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه، در برخی موارد می‌تواند به کمک جراحی لیزری دیسک کمر ، که یکی بهترین روشهای درمان دیسک است؛ بدون عوارض عمل باز و دوران نقاهت طولانی، به درمان بیماری شما بپردازد.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین انجم شعاع [ 1402-10-08 ]
درد بیضه و کشاله ران دارم چه کنم

سپهر غازی [ 1402-08-30 ]
سلام آقای دکتر خسته نباشید من 18 سال دارم و هر دو تا بیضه ام ضرب دیده و عفونت کرده، حتی آنتی بیوتیک و ضد التهاب هم خوردم فایده نداشت دکتر هم میگه چیزی نیست ولی من درد زیادی دارم چه اقدامی باید انجام بدم، ممنونم شده انتی بیوتیک و ضد التهاب خوردم ولی خوب نشم نزدیک ۳ ماهه هر روز درد دارم دکتر هم که میرم میگه چیزی نیست دردمم خیلی زیاده چه کار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آسیب های رایج مفاصل و استخوانها در ورزشآسیب های رایج مفاصل و استخوانها در ورزش

آسیب های ورزشی به آسیب هایی که بیشتر در طول ورزش یا تمرین رخ می دهند اشاره می کند. برخی از صدمات به مراقبت های پزشکی سریع نیاز دارند . ... ادامه مطلب

درمان درد ناشی از تنگی کانال نخاعی یا بیرون زدگی دیسک با بلوک عصبیدرمان درد ناشی از تنگی کانال نخاعی یا بیرون زدگی دیسک با بلوک عصبی

تنگی کانال نخاعی یک بیماری دژنراتیو (تخریب پیشرونده) است که علائم آن معمولا به مرور زمان بروز می‌ کند یا اینکه می‌تواند به صورت یک درد ناگهانی رخ دهد ... ادامه مطلب

نورالژی پست هرپتیک (postherpetic neuralgia) چیست؟نورالژی پست هرپتیک (postherpetic neuralgia) چیست؟

نورالژی پس از زونا یک بیماری دردناک است که بر اعصاب و پوست شما تأثیر می گذارد. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465