تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کاردرمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد گردن / آیا درمان قطعی دیسک گردن با ورزش امکان پذیر است؟

آیا درمان قطعی دیسک گردن با ورزش امکان پذیر است؟

ستون فقرات شامل هفت مهره است که دیسک بین مهره‌ها در آن نقش ضربه گیر دارد و از ساییده شدن مهره‌ها به هم جلوگیری می‌کند. درصورتی که بر اثر حادثه یا آسیب ماده‌ی ژله‌ای که در مرکز دیسک قرار دارد، از فضای دیسک بیرون بریزد با عارضه‌ی فتق یا بیرون‌زدگی دیسک گردن مواجه خواهیم بود که البته با عنوان دیسک گردن مصطلح است. دردهای دیسک گردن از گردن شروع می‌شود، بین کتف‌ها پخش می‌شود و در بازوها و دست‌ها منتشر می‌شود و در مواردی تا انگشتان دست هم گسترش پیدا می‌کند. به کلیه افرادی که از درد گردن رنج می برند و یا بیمارانی که برای مدت طولانی بستری بوده اند، توصیه میشود که برنامه ورزشی گردن را با تمرینات ایزومتریک که هیچگونه حرکتی در گردن ایجاد نمی کنند، شروع نمایند.

درمانهای کم تهاجمی انواع دردهای گردن و شانه از جمله اقداماتی است که در کلینیک درد دکتر علی نقره کار قابل انجام می‌باشد. در این مرکز از روشهایی مانند بلوک عصبی ، بکارگیری امواج رادیوفرکوئنسی ، و در موارد حادتر جراحی های لیزری ستون فقرات گردنی ، برای درمان دردهای گردن و شانه استفاده می‌شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل دیسک گردن

برخی از علل شایع دیسک گردن به شرح زیر است:

درمان قطعی دیسک گردن

علائم دیسک گردن

علائم و نشانه های شایع دیسک ناحیه گردن به شرح زیر است:

تشخیص دیسک گردن

پزشک معمولاً می‌تواند فتق دیسک را از علائمی که در پرونده پزشکی بیمار است و معاینه فیزیکی تشخیص دهد. پزشک در مورد درد و بی‌حسی که ممکن است در اثر تحریک یک یا چند عصب در ستون فقرات گردنی ایجاد شود، سؤال می‌کند. اگر علائم شما حاکی از فتق دیسک گردنی است، اغلب قبل از انجام آزمایشات بیشتر، استراحت و توانبخشی توصیه می‌شود. در صورت مشکوک بودن به شرایط دیگر، یا عدم بهبود علائم پس از یک دوره استراحت و توانبخشی، ممکن است آزمایشات تصویربرداری یا توموگرافی رایانه‌ ای (سی تی اسکن)، ام آر آی و رادیولوژی انجام شود.

آیا درمان قطعی دیسک گردن با ورزش امکان پذیر است؟

تحقیقات نشان داده است که ورزش علاوه بر پیشگیری از درد گردن، در درمان قطعی دیسک گردن با ورزش نیز مفید واقع می‌ شود. پزشکان در موارد خفیف نیز، درمان دیسک گردن در منزل با ورزش را طبق اصول فیزیوتراپی تجویز می‌ کنند.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

درمان درد گردن با ورزشهای ایزومتریک

  1. در هنگام انجام ورزش های ایزومتریک باید تنفس به طور طبیعی ادامه یابد و از حبس کردن نفس خودداری شود.
  2. دست خود را مقابل پیشانی قرارداده، بدون خم کردن گردن، سر خود را به دست فشار دهید و حدود شش ثانیه نگه دارید سپس فشار را حدود پنج ثانیه قطع کرده، مجدداً حرکت را تکرار کنید.
  3. دست خود را روی ناحیه کناری سر قرار داده، بدون خم کردن گردن، سر را به دست فشار داده، شش ثانیه نگه دارید. سپس فشار را قطع کرده، پنج ثانیه استراحت نموده، حرکت را تکرار کنید.
  4. دستها را پشت سر قرار داده، سر را بدون خم کردن گردن به عقب، به دستها فشار دهید. این وضعیت را شش ثانیه حفظ کرده، بعد از پنج ثانیه استراحت، حرکت را تکرار کنید.
  5. دست خود را روی قسمت کناری پیشانی قرارداده، بدون چرخش سر، آن را به دست فشار دهید و پس از شش ثانیه فشار، پنج ثانیه استراحت نموده، حرکت را تکرار کنید.
  6. دراز کشیده، بازوها را کنار تنه نگه دارید. حال سعی کنید با عقب بردن چانه، حالت غبغب به خود بگیرید. این حالت را شش ثانیه نگه دارید. بعد از پنج ثانیه استراحت، حرکت را تکرار نمایید.

برای آشنایی با نشانه های فتق دیسک (هرنی دیسکال)؛ مطلب علائم شایع بیرون زدگی دیسک را مطالعه نمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسینی [ 1402-05-29 ]
میشه لطفا بگید چه ورزش هایی ؟

سمیه ارمان [ 1402-05-17 ]
سلام ممنون از مطلب جالب شما،سوالات پزشکی از کجا باید پرسید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندروم تونل کوبیتال در ناحیه آرنجسندروم تونل کوبیتال در ناحیه آرنج

اگر عصب اولنار در ناحیه آرنج دچار آسیب و فشردگی در تونل کوبیتال شود و فضای تونل با فشار عضلات محدود گردد، فرد در ناحیه آرنج درد را تجربه می کند ... ادامه مطلب

علائم و روش های درمان آرتروز شانهعلائم و روش های درمان آرتروز شانه

آرتروز شانه می تواند با گذشت زمان بدتر شود و در نهایت باعث از دست دادن دامنه حرکتی شانه شود تا جایی که حتی بلند کردن بازو برای شخص دشوار می شود. ... ادامه مطلب

کوبیتوس والگوس و کوبیتوس واروس یا درون خمیدگی ساعدکوبیتوس والگوس و کوبیتوس واروس یا درون خمیدگی ساعد

کوبیتوس والگوس یا درون خمیدگی ساعد، ناهنجاری است که در آن ساعد به طور طبیعی در امتداد بازو نیست و با آن زاویه می سازد. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465