تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کاردرمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به کمر درد / خوراکی هایی که کمردرد را بهبود می بخشند؟

خوراکی هایی که کمردرد را بهبود می بخشند؟

کمردرد می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله فشارهای ناشی از فعالیت های جانبی ، وضعیت نامناسب نشستن و راه رفتن، که در صورت فعالیت مکرر و استفاده از رایانه، احتمال بروز آن بیشتر می شود. و ممکن است به دلیل مشکلات ساختاری، مانند دیسک برآمده، پارگی دیسک ، آرتروز ، عفونت کلیه، سیاتیک ، پوکی استخوان ، سرطان، اختلال خواب و غیره باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

به طورکلی، مشکلات کمر معمولا خود به خود برطرف می شوند، اما اگر یک مورد کمر درد مزمن و شدید دارید که ممکن است همراه با تب، بی حسی، ضعف کلی یا کاهش وزن باشد؛ باید به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، می توانید با انواع فعالیت های بدنی، برخی دارو ها و غذاهای سالم کمردرد را بهبود بخشید. در برخی موارد، غذاها تمام چیزی هستند که برای درمان کمر درد لازم است. در نتیجه، در این مطلب در رابطه با این که چه غذاهایی می توانند کمک کننده برای بهبود کمردرد باشند، صحبت می کنیم.

تغذیه سالم

بدن شما زمانی به بهترین شکل کار می کند. که از غذاهای سالم مصرف کنید. اکثر مردم با رعایت رژیمی متعادل حاوی غلات، میوه های تازه و سبزیجات و غذاهای دارای چربی، نمک و شکر کم احساس بهتری خواهند داشت. داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مصرف مایعات کافی می تواند به شما در تامین سطح انرژی بیشتر و حفظ وزنتان کمک کند و به شما حس بهتری ببخشد همچنین ممکن است بسیاری از علائم آزاردهنده شما را بهبود دهد. قبل از تغییر رژیم غذایی، همواره با پزشک خود مشورت کنید. شما ممکن است بی دلیل مصرف مواد غذایی خود را محدود کنید یا محصولات خاصی (مانند مکمل های معدنی) را بیش از حد مصرف کنید که ممکن است هیچ تاثیری بر وضعیت شما نداشته باشد. برخی از مکمل ها همچنین ممکن است با داروهای شما تداخل داشته باشند.

خوراکی هایی که کمردرد را بهبود می بخشند

در حقیقت، برخی مطالعات نشان داده اند که سیستم ایمنی بدن به همان شکل که به عفونت باکتریایی پاسخ می دهد، به رژیم غذایی ناسالم نیز واکنش نشان می دهد. اینکه چگونه رژیم غذایی سالم مستقیما به سیستم ایمنی بدن کمک می کند، کاملا مشخص نیست. با این حال برخی شواهد نشان می دهد که کمبود ریز مغذی های مختلف، مانند روی، سلنیوم، آهن، اسید فولیک و ویتامین A، C، B6 و E ممکن است سیستم ایمنی بدن را تغییر دهند.

همچنین بخوانید : انواع کمر درد

در صورت کمردرد چه خوراکی هایی بخوریم؟

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه خواص ضد التهابی برخی غذاها با کاهش درد ناحیه کمر ارتباط دارند. در صورتی که شما مبتلا به کمر درد هستید، با اضافه کردن این مواد به غذاهای خود می توانید به بهبود این درد کمک کنید:

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

برای آگاهی از برخی از درمان های غیر جراحی سیاتیک کلیک کنید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یاسین [ 1402-05-28 ]
این که میگن باید غذاهای طبع گرم خورد آیا درسته ..مثلا فست فود خوب نیست؟

پرنیا [ 1402-05-28 ]
آقای دکتر من تو نشستن و برخاستن کمر درد شدید دارم ..نمیدونم دیسکه یا گرفتگی عضلاته ؟ یعنی واقعا مواد غذایی اینقدر تاثیر داره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان دردهای مزمن با روشهای متخصصان درددرمان دردهای مزمن با روشهای متخصصان درد

پزشکان در زمینه مدیریت درد، روش هایی را برای کنترل و درمان دردهای مزمن ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها به عنوان مشاور با سایر متخصصان کار می کنند. ... ادامه مطلب

علائم و درمان تنگی کانال نخاعی گردنعلائم و درمان تنگی کانال نخاعی گردن

تنگی کانال نخاعی عارضه ای است که به موجب آن کانال نخاعی تنگ تر از حد نرمال خود می شود.باریک شدن کانال نخاعی ممکن است مقدار فضای موجود برای طناب نخاعی ... ادامه مطلب

پی آر پی زانوپی آر پی زانو

روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت(پی آر پی) برای افزایش و کمک به بازسازی و تولید سلول ها است. این روش درمانی قابل اعتماد و مفید برای التهاب تاندون است ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465