دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز گردن و کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به مچ پا
خار پاشنه چیست و چگونه درمان میشود؟

خار پاشنه یک استخوان است که از پایین پاشنه به سمت بیرون رشد می‌کند، جایی که استخوان پاشنه به رباطی که بین پاشنه و گوی پای قرار دارد متصل میشود

تاندونیت اکستانسور یا التهاب تاندون های باز کننده پا

تاندونیت اکستانسور یک وضعیت چالش برانگیز است که بر تاندون های مسئول در انگشتان و مچ پا تأثیر می گذارد.

دررفتگی مچ پا چه علائمی دارد و درمان آن چیست؟

مچ پا یکی از متحرک‌ ترین مجموعه‌ های مفصلی بدن است که برای تحمل وزن، حرکت، انطباق‌ پذیری و پایداری خلق شده است .

علت سوزش کف پا در شب چیست؟

سندرم داغ شدن کف پاها که به آن سندرم گریسون گوپالان نیز گفته می شود یک مجموعه سندرم است که در آن پاها به طور ناراحت‌ کننده‌ ای گرم و دردناک می شوند

سندرم تونل تارسال (گیر افتادن عصب مچ پا) چیست؟

سندرم تونل تارسال در اثر آسیب دیدگی عصب تیبیال رخ می دهد. عصب تیبیال یک عصب در مچ پا است که از استخوان ها و رباط ها تشکیل شده و از تونل تارسال می گذرد

آناتومی مچ پا؛ بررسی آسیبهای مچ پا

مفصل مچ پا اجازه حرکت بالا و پایین پا را می دهد. مفصل ساب تالار در زیر مفصل مچ پا قرار می گیرد و امکان حرکت پهلو به پهلوی پا را فراهم می کند .

التهاب فاشیای کف پا چیست؟

فاشئیت پلانتار یک وضعیت دژنراتیو نوار بافت ضخیم (که فاسیا نیز نامیده می شود) در کف پای شما است که از پاشنه پا تا انگشتان پا امتداد دارد .

چه عوامل و بیماریهایی موجب درد پا میشوند؟

برخی از بیماریها، اسیبها و مشکلات می‌ توانند موجب درد در پاها شوند مانند نقرس، قوس زیاد کف پا،صافی کف پا، بونیون، انگشت چکشی، هالوکس ریجیدوس و غیره

آسیب دیدگی های تاندون آشیل

تاندون آشیل یک نوار سفت از بافت فیبری است که ماهیچه های ساق پا را به استخوان پاشنه (کالکانئوس) متصل می کند. تاندون آشیل تاندون پاشنه ای نیز نامیده می شود.

روشهای مختلف درمان التهاب تاندون آشیل پا

تاندون آشیل در پشت ساق پا قرار دارد. تاندون یک بافت رشته ای و بسیار محکم است که عضله را به استخوان متصل می کند. تاندون آشیل در سر دو عضله پشت ساق پا قرار دارد

پیشگیری از درد پا با پوشیدن کفش مناسب

تشخیص نوع پا درد اولین قدم برای انتخاب کفش مناسب است . درد شرایطی که دچار درد پای مزمن شده اید انتخاب یک کفش مناسب نقش مهمی دارد .

درد و بی حسی پاها در بیماران دیابتی

نوروپاتی به دلیل کنترل نامناسب قند خون که به مدت طولانی ادامه پیدا کند، به وجود می آید. در این مطلب به نکات مربوط به نوروپاتی دیابتی اشاره کرده ایم .

درد پاشنه پا یا پلانتار فاسیا

التهاب غلاف کف پا که در علم پزشکی به آن پلانتار فاسیا می گویند، بیماری است که در کف پا اتفاق می افتد و باعث ایجاد درد در این ناحیه می شود .

چه عواملی باعث ایجاد درد انگشت شست پا می شود؟

در این متن به توضیح در مورد آسیب های رایج مفاصل شست پا می پردازیم که علل مختلفی چون نقرس و یا هالوکس والگوس دارد .

درد پای ناشی از تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی کمر، گردن، دنده ها، دست ها و حتی پاها را درگیر می کند. در بخش های مختلف ستون فقرات مانند ران پا، سینه و یا گردن علائمی مانند درد و بی حسی ایجاد کند

بهبود پا درد ناشی از تنگی کانال نخاع کمری

مشکل تنگی کانال نخاع کمری زمانی به وجود می آید که فضای باز در داخل ستون فقرات به دلایل مختلف تنگ شده و نتیجه آن فشار آمدن به طناب نخاعی و عصب هایی که از آن بخش عبور می کنند است