تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو

عمل بسته دیسک با لیزر

در میان انواع دردهای مفصلی و استخوانی، دردهای کمر یکی از شایع ترین آنها هستند. درد کمر به ویژه کمر درد ناشی از دیسک و درد زانو از جمله مشکلاتی هستند که افراد زیادی را درگیر می‌کنند. ولی آیا درد ناشی از دیسک کمر درمان می‌شود؟ و اگر جواب مثبت است؛ چه روشهای درمانی برای آن وجود دارد؟ اینها سوالاتی است که در ادامه به پاسخ آنها خواهیم پرداخت ولی قبل از آن به روشهای غیر جراحی درمان کمردرد می‌ پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

دیسک کمر و درد طاقت فرسای ناشی از آن، یکی از مشکلات رایجی است که کار و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار داده و حرکت را به شدت محدود می‌نماید. دکتر علی نقره کار دارای بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه، می‌تواند به کمک جراحی لیزری دیسک کمر ، بدون عوارض عمل باز و دوران نقاهت طولانی، به درمان بیماری شما بپردازد.

دیسک کمر چیست؟

دیسک­های بین مهره‌ ای در واقع ماده‌ای ژله مانند هستند که موجب می‌شوند؛ مهره ­ها به راحتی حرکت کنند. دیسک­ها بسیار مستعد ساییدگی و پارگی ناشی از افزایش سن یا صدمات می باشند. بیماری دیسک کمر زمانی اتفاق می‌افتد که دیسک در ناحیه کمر از بین سطوح استخوانی ستون فقرات، بیرون زده یا دچار تخریب و پارگی گردد. بیماری دیسک کمر اغلب کمر درد و پا درد را به همراه دارد؛ که این درد ممکن است با برخی از فعالیت ها بدتر و یا حتی بهتر شود.

کمر درد

برای درمان کمر درد ناشی از دیسک یکی از کارهایی که هر کسی می تواند انجام دهد، ورزش کردن است. برای هر نوع کمردرد، ورزشها و تمرینات مختلفی وجود دارد که به بهبود سریع تر و کاهش درد کمک می‌کند.
یکی از نکات کلیدی در درمان کمر درد تشخیص نوع کمر درد و عامل ایجاد آن است. تشخیص نوع درد در واقع خودش یک چالش است. خیلی از انواع کمر دردها هستند که ظاهر و علائمی مشابه دارند ولی یکسان نیستند و در نتیجه روش درمانی متفاوتی هم می طلبند. البته یک سری روشهای درمانی کلی وجود دارد که برای همه انواع آسیب دیدگی های کمر مفید هستند ولی درمان کامل کمر درد نیازمند انجام روش درمانی مشخص و تخصصی برای همان مشکل است.

حالات بدن و ارتباط آن با درد دیسک کمر

بسیاری از انواع دردهای کمر و بیرون زدگی های دیسک، به خاطر موقعیت و حالت نامناسب بدن به وجود می‌آیند. حالت هایی که در آنها اندام و بافت‌ها به شکلی کنار هم قرار می‌گیرند که باعث آسیب دیدگی می شود. به طور کلی شکل و حالت بدن یک عامل مهم هم در آسیب رسیدن به بدن و هم در پیش گیری از آسیب دیدگی یا بهبود مشکل است. حالت بدن همچنین یک نشانه برای بسیاری از بیماریها محسوب می شود. این که در چه حالت هایی درد احساس می کنید یا در چه حالت هایی این درد کاهش پیدا می کند می تواند یک نشانه مهم از نوع و عامل دردی که تجربه می کنید، باشد.

مثلاً در مورد بیرون زدگی دیسک ، وقتی شما با کمری خمیده بشینید، کمرتان درد می گیرد و وقتی بایستید یا راه بروید، کمردردتان کاهش پیدا می کند. یکی از ساده ترین کارهایی که برای رفع کمر درد ناشی از دیسک و کاهش درد و مهمتر از همه جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر، می‌توان انجام داد این است که از قرار دادن بدن در موقعیت‌ها و حالت‌هایی که باعث درد می شود خودداری کرد و بر عکس بیشتر در حالت‌هایی که باعث کاهش درد می شوند قرار گرفت.

در همین رابطه، مثلاً شاید کسانی که هنگام خم شدن کمر و نشستن احساس درد می کنند، با انجام ورزشهای مشخصی که در آنها کمر به سمت بیرون و پشت خم می شود، احساس بهتری پیدا کنند و دردشان کاهش یابد. شاید این نکته، یعنی قرار گیری در حالت‌های مناسب و تحمیل نکردن حالت ها و موقعیت‌های دردناک به بدن، ساده به نظر برسد ولی همین نکته ساده را خیلی از ما رعایت نمی کنیم و متوجه اهمیت آن نیستیم. بعضی از ما هم اهمیت آن را می دانیم ولی به اندازه کافی آن را جدی نمیگیریم که بخواهیم اقدامی برای درست کردن مشکل انجام دهیم.

مثلاً افراد زیادی هستند که از مشکل درد دیسک کمر رنج می برند و تمام روز را در حالی که نشسته‌اند، به کار مشغول هستند. احتمالاً این افراد دائماً در حال تجربه درد در کمرشان هستند و اصلاً متوجه نمی شوند که چرا در حالی که در ظاهر همیشه در حال استراحت دادن به کمر هستند، دردشان کمتر نمی شود و گاهی حتی بدتر هم می شود. چیزی که این افراد به آن توجه نمی کنند همان نکته‌ای است که بیان کردیم؛ یعنی خیلی ساده باید این مسئله را قبول کرد که اگر نشستن باعث کمر درد می شود و راه رفتن این درد را کاهش می دهد، باید کمتر نشست و بیشتر راه رفت.

مثلاً می توان برنامه ای داشت که هر نیم ساعت یا بیست دقیقه یک بار ایستاد و یک مقدار تحرک کرد تا دائماً بدن در حالت نشسته (یعنی همان حالتی که باعث ایجاد درد می شود) نباشد. در کنار رعایت این نکته ساده، اقدامات دیگری مانند ماساژ و ... را هم می توان انجام داد. البته در مورد ماساژ دادن هم باز باید نکته ساده جلوگیری از ایجاد درد را به خاطر داشت. یعنی اگر می بینید ماساژ دادن باعث ایجاد درد می شود یا آن را تشدید می کند، نباید این کار را انجام دهید. یعنی به طور کلی خیلی ساده به بدن تان گوش دهید و به علائم و نشانه هایش توجه کنید.

آدرس اینستاگرام دکتر نقره کار

درمان قطعی دیسک کمر با لیزر

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی درمان بسیاری از بیهاریها، از اعمال جراحی پر عارضه به سمت، روشهای کمتر تهاجمی با عوارض بسیار خفیف حرکت نموده است. یکی از این بیماریها دیسک کمر و دردهای ناشی از آن می‌باشد؛ که با روش جراحی لیزری دیسک کمر به خوبی قابل درمان است. جراحی لیزری دیسک کمر به عنوان روش مداخله‌ای کنترل درد، در بیماران مبتلا به این عارضه، جایگاه ویژه ای دارد.

در این روش با ورود فایبر لیزر به داخل دیسک، تاباندن لیزر به دیسک و تبخیر آن انجام می‌شود؛ که میزان تاباندن لیزر بر اساس استانداردهای خاصی صورت می‌گیرد. در مرحله تبخیر یا کوچک شدن دیسک به دلیل عدم وجود گیرنده‌های حسی در مرکز دیسک، شما دردی را احساس نخواهید کرد. پس از لیزر درمانی دیسک کمر ، درد به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابد و کار و زندگی روزمره برای شما راحت تر می‌گردد.

در کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار، روشهای موثری برای رفع کمر درد تجویز و انجام می‌شود که با اجرای آنها شرایط بهتری را تجربه می‌ کنید و به تدریج به کار و زندگی روزمره خود باز می‌ گردید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی هدایت [ 1402-05-10 ]
آقای دکتر شما فوق العاده هستید از زحمات شماممنون و سپاسگذاریم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای نوین غیر جراحی درمان دیسک توسط پزشک متخصص دردروشهای نوین غیر جراحی درمان دیسک توسط پزشک متخصص درد

دیسک های ستون فقرات نقش مهمی در قسمت پایین کمر و گردن دارند و به عنوان ضربه گیر بین مهره ها عمل می کنند، و قسمت بالایی بدن را پشتیبانی می کنند ... ادامه مطلب

سندروم خروجی قفسه سینه (TOS) چیست و چگونه درمان می شود؟سندروم خروجی قفسه سینه (TOS) چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم خروجی قفسه سینه به حالتی گفته می شود که در آن، اعصاب و عروق خونی خارج شده از قفسه سینه، تحت فشار قرار می گیرند. ... ادامه مطلب

5 مرحله از پیشرفت استئوآرتریت زانو5 مرحله از پیشرفت استئوآرتریت زانو

آرتروز، امروزه یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی است که افراد در هر سنی را رنج می‌دهد.آرتروز معمولاً یک یا چند مفصل از بدن را درگیر می‌کند و با درد، سفتی مفاصل و تورم همراه است ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465