تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز گردن و کمر

هشت شایعه در مورد کمر درد

حقایقی در مورد کمردرد :

درد کمر ممکن است همانند درد ناشی از چاقو، دردی بسیار تیز بوده و یا یک درد مبهم باشد. از هر ۱۰ نفر ۸ نفر در طول زندگی خود دچار کمردرد میشوند. بیایید مطالبی که راجع به کمردرد شنیده اید را باهم مرور کرده و صحت و سقم آن را مشخص کنیم.

آدرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار

شایعه: همیشه صاف بنشینید :

شایعه: همیشه صاف بنشینید
خمیده نشستن مضر است، اما نشستن به حالت صاف برای مدت طولانی می تواند به کمر شما آسیب وارد کند. برای مدت طولانی بر روی صندلیتان ننشینید و چند مرتبه در روز به خودتان استراحت دهید. به هنگام نشستن بر روی صندلی به عقب تکیه دهید. پاهای خود را بر روی کف زمین بگذارید و اجازه دهید کمرتان مقداری انحنا داشته باشد. شاید بهتر است بخشی از روز که شما در حال صحبت با تلفن و یا خواندن چیزی هستید، بایستید.

شایعه: اجسام سنگین را بلند نکنید :

شایعه: اجسام سنگین را بلند نکنید
لزوماً اینکه شما چند مرتبه در روز در حال بلند کردن اجسام هستید، مهم نیست. بلکه نکته مهم این است که شما چگونه اجسام را بلند میکنید. برای بلند کردن اجسام مستقیماً جلوی آن قرار بگیرید درحالیکه پشتتان صاف و سرتان رو به بالاست نزدیک جسم موردنظر چمباتمه بزنید. بعد از گرفتن جسم موردنظر با فشار روی پاهایتان بایستید. بازوها و جسم را نزدیک بدن و در خط وسط نگهدارید. هنگام بلند کردن اجسام به اطراف خم نشوید و چرخشی در ستون فقرات خود نداشته باشید. به هرحال باید دقت کنید که بعضی از اجسام ممکن است برای شما سنگین باشد.

شایعه: استراحت در بستر بهترین درمان است :

شایعه: استراحت در بستر بهترین درمان است
استراحت در مورد کمردردهای ناشی از صدمه و پیچ خوردگی شاید مفید باشد، اما استراحت بیش از یک یا دو روز منجر به بدتر شدن دردتان میشود.

شایعه : کمردرد، همیشه بدلیل ضربه است :

شایعه: کمردرد ، همیشه بدلیل ضربه است
کمردرد علل مختلفی دارد ازجمله دیسک تخریب شده ، بیماری ها، عفونت ها و یا حتی موارد ارثی میتوانند کمر شما را مستعد آسیب کنند.

واقعیت: وزن بیشتر، درد بیشتر:

واقعیت: وزن بیشتر، درد بیشتر
وزن مناسب به جلوگیری از ایجاد کمردرد کمک می کند. همانطور که شما می دانید اضافه وزن فشار بیشتری به کمر وارد میکند. کمردرد در افرادی که اضافه وزن دارند شایعتر است؛ مخصوصاً افرادی که آخر هفته فعالیت زیادی دارند ولی در طول هفته پشت میز نشین هستند.

شایعه: لاغر بودن یعنی عدم ابتلا به کمردرد:

شایعه: لاغر بودن یعنی عدم ابتلا به کمردرد
هر کس می تواند در طول زندگی مبتلا به درد کمر شود. افرادی که بیش از حد لاغر هستند مانند کسانی که اختلال در غذا خوردن و بی اشتهایی دارند مستعد پوکی استخوان هستند. این افراد نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر مستعد شکستگی استخوان و مهره ها هستند.

شایعه: ورزش برای کمردرد مضر است:

شایعه: ورزش برای کمردرد مضر است
این دروغ بزرگی است!بلکه ورزش منظم از ابتلا به کمردرد جلوگیری می کند؛ بنابراین پزشکان برای افرادی که به تازگی دچار کمردرد شده­ اند ورزش را توصیه می­کنند. شروع ورزش، با حرکات آرام می­ باشد و به تدریج بر شدت حرکات ورزشی افزوده می ­شود. بعد از بهبودی کمردرد، ورزش رفع درد کمر منظم می ­تواند مانع از عود آن شود.

واقعیت: کایروپرکتیک می تواند کمک کننده باشد

واقعیت: کایروپرکتیک می تواند کمک کننده باشد
دستورالعمل درمانی کالج پزشکان آمریکا و انجمن درد آمریکا، شامل گزینه های دیگری برای درمان کمردرد با فواید اثبات شده می ­باشد. ازجمله این گزینه ها می ­توان از کایروپرکتیک و ماساژ درمانی نام برد.

واقعیت: طب سوزنی می تواند در درمان کمردرد مفید باشد:

واقعیت: طب سوزنی می تواند در درمان کمردرد مفید باشد
سازمان­ ها و انجمن­ های مشابه نیز می ­گویند طب سوزنی، یوگا و ریلکسیشن و درمان­ های شناختی -رفتاری ممکن است وقتی کمردردتان به درمان­ های استاندارد جواب نداد، کمک کننده باشد.

شایعه: تشک سفت تر بهتر است:

شایعه: تشک سفت‌تر بهتر است
در یک مطالعه­ اسپانیایی افرادی با کمردرد که روی تشک با سفتی متوسط خوابیدند، نسبت به کسانی که بر روی تشک سفت می­ خوابیدند، کمتر به کمرشان صدمه وارد شده و بهتر قادر به حرکت بوده­ اند. بنابراین تجویز تشک با درجه­ سفتی یکسان برای همه صحیح نیست. انتخاب سفتی تشک بستگی به عادات خواب شما دارد. تشک نامناسب موجب ایجاد درد کمر می­ شود. بهترین تشک، تشکی است که شما در آن راحت باشید.

دیسک کمر و درد طاقت فرسای ناشی از آن، یکی از مشکلات رایجی است که کار و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار داده و حرکت را به شدت محدود می‌نماید. دکتر علی نقره کار دارای بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه، در برخی موارد می‌تواند به کمک جراحی لیزری دیسک کمر ، که یکی بهترین روشهای درمان دیسک است؛ بدون عوارض عمل باز کمر و دوران نقاهت طولانی، به درمان بیماری شما بپردازد.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :Stevenmar [ 1402-05-10 ]
سلام! ميخوام در مورد تجربه موسيقي جالبم بهت بگم من به طور تصادفی یک خواننده پیدا کردم

صافی [ 1402-05-08 ]
بسیار عالی و مفید ممنون از سایت خوبتون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آرنج تنیس بازان (اپی کندیلیت خارجی) چگونه درمان میشود؟آرنج تنیس بازان (اپی کندیلیت خارجی) چگونه درمان میشود؟

آرنج تنیس بازان یا اپی کندیلیت خارجی بیماری است که در اثر استفاده بیش از حد از آرنج ایجاد می شود و با درد در این ناحیه خود را نشان می‌ دهد و ... ادامه مطلب

درد عملکردی مزمن شکم و لگندرد عملکردی مزمن شکم و لگن

درد عملکردی مزمن شکم با درد مزمن بدون توضیح یا یافته های فیزیکی (بدون عفونت، بدون عوامل مکانیکی یا ساختاری) گفته میشود . ... ادامه مطلب

آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود؟آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود؟

وقتی از پشت به ستون فقرات نگاه می کنید، صاف به نظر می رسد. اما اگر آن را از کنار مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که منحنی هایی دارد. این انحناهای ستون فق ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465