تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز گردن و کمردکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب آموزشی / علائم و درمان دردهای عروقی

علائم و درمان دردهای عروقی

آنچه در این مطلب میخوانید

دردهای عروقی

شیوع دردهای عروقی حدود ۱۰% می باشد.اولین نشانه لنگش متناوب بوده که با سفتی و کرامپ عضلات ساق پا شروع شده و به یک درد تیزی تبدیل می­گردد که با استراحت از بین می رود. هر چه بیماری شدیدتر باشد فاصله راه رفتن کمتر می­شود. محل لنگش به عضلاتی بستگی دارد که خون­رسانی آن­ها مختل شده است. با پیشرفت بیماری این درد تبدیل به درد در استراحت در اندام می شود که دارای ویژگی­های زیر است :

۱- معمولاً پا و انگشتان و گاهی پاشنه را درگیر می­کند.
۲- درد از نوع دائمی، شدید، و سوزاننده بوده و در شب که اثر حمایتی جاذبه زمین از بین می­رود، درد افزایش پیدا می­کند.
۳- درد ممکن است با بالا بردن اندام اندکی بهبود یابد.
۴- معمولاً همراه تغییرات تروفیک مانند زخم و گانگرن است.
۵- بهبودی خودبخودی بندرت رخ می دهد مگر اینکه جریان خون اندام افزایش پیدا کند.

درمان

در موارد خفیف تا متوسط، درمان بصورت حمایتی بوده، ولی در انواع شدید، نیاز به اقدامات بیشتری دارند. درمان حمایتی شامل قطع مصرف سیگار، کاهش میزان چربی خون، درمان دیابت و مانند این موارد است. فعالیت­های ورزشی می­تواند باعث بهبود علایم شده، که بهتر است روزانه به مدت ۳۰ تا۶۰ دقیقه انجام گردد. در مورد افراد دیابتیک باید مراقبت جدی­ تری بعمل آید، تا مانع از ایجاد آسیب­های کوچک به پاها شود.باید بهداشت انگشتان پا حفظ گردد، بطوریکه پاها را باید خشک و تمیز نگه­داشت . تغییر شغل به مواردی که خطر کمتری برای بیمار داشته باشد میتواند مفید باشد.

برای دردهای خفیف یا متوسط می­توان از داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی تا یک گرم هر ۴ ساعت، و کدئین ۱۲۵ میلی­گرم هر ۴ ساعت استفاده نمود. برای دردهای شدید مخدرهای قوی­تر تجویز می­گردد، در مرحله بعد اگر درد با انجام درمانهای حمایتی و دارویی درمان نشود قبل از اقدام به جراحی (جراحی همیشه آخرین مرحله است) از اقدامات مداخله ای درد برای دردهای عروقی اندامها میتوان بهره برد.

صفحه اینستاگرام دکتر علی نقره کار

درمان مداخله ای درد برای دردهای عروقی اندامها

درمان مداخله ای درد برای دردهای عروقی اندامها، سمپاتکتومی بوده که با افزایش جریان خون عضلات و بالا بردن تغذیه پوستی ممکن است مفید باشد. هم­چنین، بروز بی ­دردی بدنبال انجام سمپاتکتومی ممکن است بعلت کاهش فعالیت اعصاب آوران و در نتیجه کاهش فعالیت انقباضی عروق،و افزایش خونرسانی به اندام مبتلا بوسیله عروق گشاد شده و نیز تغییر در آستانه تحریک گیرنده­های درد باشد.

دیسک کمر و درد طاقت فرسای ناشی از آن، یکی از مشکلات رایجی است که کار و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار داده و حرکت را به شدت محدود می‌نماید. دکتر علی نقره کار دارای بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه، در برخی موارد می‌تواند به کمک جراحی لیزری دیسک کمر ، که یکی بهترین روشهای درمان دیسک است؛ بدون عوارض عمل باز کمر و دوران نقاهت طولانی، به درمان بیماری شما بپردازد.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :تکمیلی [ 1402-05-08 ]
پدر من به شدت پاهاشون درد داره و چند وقته واریس های شدید دارند ربطی داره به دردهای عروقی؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه دردهایی در کلینیک درد درمان می شوند؟چه دردهایی در کلینیک درد درمان می شوند؟

در این مقاله، رایج‌ ترین انواع درد را شناسایی کرده و پیشنهاداتی در مورد بهترین نوع درمان ارائه می‌ کنیم. زیرا هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. ... ادامه مطلب

بهترین راه های درمان گردن درد ناشی از آسیب عضله بالا برنده کتفبهترین راه های درمان گردن درد ناشی از آسیب عضله بالا برنده کتف

گردن درد در هر جایی از بدن، از پشت گردن و پایین سر گرفته تا بالای شانه ها و کتف اتفاق می افتد.درد گردن باعث محدودیت حرکتی در ناحیه گردن و سر می شود. ... ادامه مطلب

راه های درمان هایپرهیدروزیس یا تعریق زیادراه های درمان هایپرهیدروزیس یا تعریق زیاد

هایپرهیدروزیس یا تعریق بیش از حد و غیرطبیعی، وضعیتی است که عرق کردن به طور غیر طبیعی افزایش یافته است . این افزایش میزان تعریق بیش از مقدار طبیعی است ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465