تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانودرمان نوین آرتروز گردن و کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد شانه / علائم کشیدگی عضله تراپزیوس چیست؟

علائم کشیدگی عضله تراپزیوس چیست؟

عضله تراپزیوس یا ذوزنقه ای، ماهیچه تخت و مسطحی است که در ناحیه بالای پشت قرار دارد و به راحتی بین استخوان کتف و ستون فقرات قابل لمس است؛ و دارای چهار قسمت می‌باشد؛ که البته در بعضی از منابع آن رابه سه قسمت بالایی، میانی و تحتانی تقسیم کرده‌اند. کشیدگی تراپزیوس آسیبی متداول است که در آن کشیدگی و پارگی عضله تراپزیوس اتفاق می‌افتد. این گروه بزرگ عضله از بالای کمر تا شانه ‌ها و گردن امتداد دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار ، آماده ارائه خدمات تشخیصی - درمانی به منظور بهبود درد بیماران مبتلا به کشیدگی یا پارگی عضله تراپزیوس یا ذوزنقه ای می‌ باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

آناتومی عضله تراپزیوس یا ذوزنقه ای

عضله تراپزیوس به دو بخش راست و چپ تقسیم می‌شود؛ که هر طرف خود به چند تکه تقسیم می‌گردد. این قطعه عضلات اختصاص یافته به حرکت کتف، گردن و سر کمک می‌کنند. عضله تراپزیوس به کنترل بالای سینه در هنگام تنفس نیز کمک می‌نماید.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

چه عواملی باعث کشیدگی تراپزیوس میشوند؟

کشیدگی تراپزیوس معمولا در اثر استفاده بیش از حد اتفاق می‌افتد. کارکردن با صفحه کلید کامپیوتر یا رانندگی به مدت طولانی فشار زیادی بر این عضلات وارد می‌آورد. نگهداشتن گوشی تلفن یا موبایل بین شانه و گوش، حمل کیف سنگین یا نوازندگی آلات موسیقی به مدت چند ساعت پشت سر هم باعث درد تراپزیوس می‌شود. همچنین معمولاً این عضلات در حین بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش‌های برخوردی دچار آسیب ‌دیدگی می‌شوند.

علائم و نشانه های کشیدگی تراپزیوس چیست؟

علائم کشیدگی عضله تراپزیوس بستگی به این دارد که کدام بخش از عضله دچار آسیب‌ دیدگی شده باشد. علائم این عارضه ممکن است شامل سفتی، درد و احساس سوزش در پشت باشد. این درد ممکن است از شانه تا بالای کمر و گردن امتداد یابد. ناحیه آسیب دیده ممکن است گرم و مور مور بوده و گاهی ممکن است دچار تورم شود. سردرد نیز از جمله علائمی است که ممکن است در بیماران مبتلا به کشیدگی عضله ذوزنقه ای احساس شود. همچنین علائم عنوان شده، با فعالیت ممکن است تشدید شوند.

کشیدگی عضله تراپزیوس  یا ذوزنقه ای | کلینیک درد دکتر علی نقره کار

روش‌ های درمان کشیدگی تراپزیوس چیست؟

گزینه ‌های درمانی کشیدگی تراپزیوس شامل استراحت، کمپرس یخ و داروهای ضد التهاب است. در مواردی هم فیزیوتراپی یا ماساژ درمانی ممکن است توصیه شود.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌ کنید، با مراجعه به کلینیک درد دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌توانید به بهبود این شرایط بپردازید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :آیدا اعتصامی [ 1402-06-18 ]
سلام و خسته نباشید خدمت شما ، من حدود یک ماه پیش به پهلوی راست بد خوابیدم و فشار اومد رو قفسه سینه راست و الان یه خورده به داخل فرو رفته ممنون میشم راهنمایی کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آموزش تصویری ورزشهای مناسب بیرون زدگی دیسک کمرآموزش تصویری ورزشهای مناسب بیرون زدگی دیسک کمر

اگر شما هم درد های تحتانی کمر را تجربه می کنید، باید با ورزش هایی که برای این مشکل مفید هستند و به درمان آن و کاهش درد کمک می کنند، آشنا شوید . ... ادامه مطلب

درمان کمر درد با تزریقات ستون فقراتدرمان کمر درد با تزریقات ستون فقرات

وقتی کمردرد از بین نرود، پزشکان و متخصصان درد تمام درمان هایی را که می تواند به شما کمک کند، از ورزش و فیزیوتراپی گرفته تا دارو را در نظر می گیرد ... ادامه مطلب

درد مفصل فاست گردن با چه ورزشهایی بهبود می یابد؟درد مفصل فاست گردن با چه ورزشهایی بهبود می یابد؟

مفصل فاست گردن در داخل و پشت گردن قرار گرفته است. این مفصل به دلیل محل قرار گیری اش و نقشی که دارد، آسیب زیادی می بیند . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465