تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب آموزشی / بلوک گانگلیون گاسرین برای درمان دردهای سر و صورت

بلوک گانگلیون گاسرین برای درمان دردهای سر و صورت

گانگلیون گاسرین یا گانگلیون تری ژمینال برای درمان نورالژی عصب سه ‌قلو (تری ژمینال) و همچنین برای بیمارانی که از درد سرطان نواحی صورت رنج میبرند، انجام میشود. نورالژی عصب سه‌قلو نوعی درد نوروپاتی صورت است. گانگالیون گاسرین (gasserian ganglion) مجموعه ای از سلولهای عصبی است که به احساس در سر و صورت کمک میکنند و باعث حرکت عضلات جویدن میشوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلوك گانگلیون گاسرین یا گانگلیون تری ژمینال در درمان بسیاری از دردهای سر و صورت مفيد مي باشد. شما می‌توانید در کلینیک درد دکتر علی نقره کار با انجام این بلوک عصبی، برخی از دردهای ناحیه سر و صورت را بهبود بخشیده یا رفع نمایید. لطفا جهت هماهنگی و تعیین نوبت با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

گانگلیون گاسرین یاتری ژمینال چیست و در کجا قرار دارد؟

گانگلیون گاسرین در داخل جمجمه در دو طرف سر قرار گرفته است. از گانگلیون عصب سه قلو در سه شاخه جدا میشود.
شاخه بینایی به پیشانی، شاخه ماگزیلاری به میانه صورت یا فک بالا و شاخه ماندیبولار به فک پایینی یا پایین صورت میرسد. بلوک گانگلیون گاسرین در شرایطی انجام میشود که هدف بی حس کردن صورت باشد. این کار ممکن است کمک کند مشخص کنیم آیا میتوان درد ناحیه صورت که بیمار حس میکند، را کاهش داد.

بلوک گانگلیون گاسرین

مراحل انجام بلوک گانگلیون تری ژمینال یا گاسرین

برای انجام درمان، بیمار به پشت خوابیده و ستون فقرات گردنی او بر روی حوله لوله شده قرار میگیرد. سپس از ناحیه خاصی بعد از بی حسی پوستی سوزن نازکی تحت راهنمایی تصویربرداری وارد شده و میلی متر به میلیمتر مسیر سوزن توسط دستگاه تصویربرداری باره چک میشود تا نوک سوزن به گانگلیون سه قلو برسد.سپس داروی بی حسی تزریق میشود. برای پاسخ بهتر شاید نیاز به تکرار باشد و در مواردی میتوان برای پاسخ طولانی تر عصب را از بین برد.

آدرس اینستاگرام دکتر علی نقره کار
عامل نورولیتیک طول مدت رهایی از درد را افزایش میدهد که معمولا این دوره تا چند ماه طول میکشد. این کار با تخریب رشته های عصبی انجام میشود. نورونها ظرف 3 تا 6 ماه بازسازی میشوند.
در صورتی که بالن گانگلیولیز انجام شود، بالن ظرف یک دقیقه گانگلیون را تحت فشار قرار داده و درد برطرف میشود و به این ترتیب رهایی از درد همیشگی خواهد بود.
سوزنی که بالن به آن متصل است به ناحیه گانگلیون وارد میشود، بالن به مدت یک دقیقه پر شده و سپس جمع میشود. به این ترتیب بی حسی ملایمی در ناحیه صورت ایجاد میگردد.

بیرون زدگی دیسک کمر یا هر آسیب دیگری به دیسک، با پیشرفته های پزشکی قابل درمان می باشد. عمل دیسک کمر با لیزر یکی از روشهای کم عارضه است که با حداقل تهاجم، بهترین نتایج را در بردارد. دکتر علی نقره کار فوق تخصص درد، با سالها تجربه در زمینه جراحی لیزری دیسک کمر می‌تواند شما را از دردها و محدودیت های حرکتی این بیماری برهاند. جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعت بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کوبیتوس والگوس و کوبیتوس واروس یا درون خمیدگی ساعدکوبیتوس والگوس و کوبیتوس واروس یا درون خمیدگی ساعد

کوبیتوس والگوس یا درون خمیدگی ساعد، ناهنجاری است که در آن ساعد به طور طبیعی در امتداد بازو نیست و با آن زاویه می سازد. ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر پرتوان در کاهش درد و التهاب بیمار های عصبیکاربرد لیزر پرتوان در کاهش درد و التهاب بیمار های عصبی

لیزر درمانی روند بهبود بافت را افزایش می‌ دهد. بیمارانی که تحت درمان با لیزر پرتوان قرار می‌‌ گیرند نتایج مثبت و مطلوبی را به دست خواهند آورد . ... ادامه مطلب

عوارض و خطرات مصرف گاباپنتینعوارض و خطرات مصرف گاباپنتین

گاباپنتین دارویی است که گاهی به عنوان داروی درمان صرع استفاده می‌شود. ممکن است برای درمان صرع در افراد بالای 12 سال و برای تشنج های ناقص کودکان 3 تا 12 سال این دارو تجویز شود ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465