تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب آموزشی / درمان دردهای باقیمانده از عمل جراحی باز دیسک

درمان دردهای باقیمانده از عمل جراحی باز دیسک

درد مزمن پایین کمر و پاها در نتیجه­ ی تنگی کانال مرکزی نخاع دردی شایع و ناتوان کننده است. بروز دردهای پس از جراحی باز ستون فقرات کمری و سندرم شکست جراحی کمر در طی سالیان اخیر در حال افزایش­ بوده است. علل احتمالی سندرم پس از جراحی ستون فقرات کمری شامل تنگی اکتسابی، فیبروز اپی­دورال، آراکنوئیدیت (التهاب عنکبوتیه)، رادیکولوپاتی (اختلال در ریشه­های نخاعی) و بیرون ­زدگی دیسک عود کننده می­باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

فیبروز اپی­دورال (چسبندگی) علت ایجاد سندرم شکست جراحی کمر در 20 تا 36 درصد کل موارد می­باشد. رفع چسبندگی فضای اپی­دورال ، جهت درمان دردهای مزمن و مقاوم کمر و پاها پس از جراحی کمر، از طریق انجام عمل بسته در مدیریت درد مداخله‌­ای به کار گرفته شده است. این عمل اغلب با نتایج موفقیت آمیز در کاهش درد توسط دکتر علی نقره کار، دارای بورد تخصصی آنستزیولوژی و درد انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

وقتی که درد پاها و کمر پس از تزریق در فضای اپی­دورال از بین نمی­رود چه می­کنیم؟

در این موارد اغلب جراحی باز انتخاب مناسبی نیست و اصولا مشکل شما ممکن است مناسب برای جراحی مجدد نباشد و یا ممکن است شما تمایلی به انجام جراحی نداشته باشید و نگران خطرات جراحی و امکان بی­نتیجه بودن آن باشید. ممکن است هزینه های جراحی برای شما زیاد باشد.

کودال نوروپلاستی

عمل بسته ی رفع چسبندگی که با نام عمل کودال نوروپلاستی با کاتتر راکس نیز شناخته می­شود، به بیمارانی که از تزریق اپی­دورال جواب نگرفته­ اند کمک می­کند و باعث تسکین درد آن­ها می­شود. پس از جراحی، عفونت یا خونریزی، در طی فرآیند بهبودی، اثرجای زخم یا اسکار(چسبندگی) به جا می­ماند. این اسکار سبب ایجاد مشکلاتی می­گردد که می­توانند ایجاد درد کنند. اعصاب در ستون فقرات شما همانند پیستون در موتور ماشین نیاز دارند که آزادانه حرکت کنند، به طوری که زمانی که شما حرکت می­کنید، اعصاب نیز تکان می­خورند.

اسکار یا جای زخم به اعصاب می ­چسبد و مانع حرکت آزادانه­‌ی اعصاب می­گردد. اسکارها همچنین احتمال دارد باعث بسته شدن وریدهای اپی­دورال گردند که این وریدها متحقن و برآمده خواهند شد. این وریدهای برآمده خود می­توانند به اعصاب مجاور فشار آورده و عامل ایجاد التهاب و درد در اعصاب گردند. عمل بسته ی رفع چسبندگی می­تواند در این موارد سودمند واقع گردد چرا که اسکار را تجزیه کرده و از بین می­برد.

در حدود 95 درصد موارد، عمل رفع چسبندگی به صورت سرپایی در یک مرحله انجام می­شود. این عمل می­تواند به صورت سه روزه نیز انجام شود. در طی این عمل ما یک کاتتر فنری خاص (به نام کاتتر راکس) را به محل ایجاد اسکار وارد می­کنیم. این کاتتر به قدر کافی نرم است تا موجب صدمه به اعصاب نگردد و البته دارای قوام کافی است تا بتوانیم آن را به محل دلخواه هدایت کنیم.

سپس داروهای خاصی که نقش هضم کننده چسبندگیها را دارد تزریق میکنیم. تا به ارامی و در عرض یک ماه چسبندگیها از بین بروند. دقت کنید هر چه از زمان عمل باز بیشتر گذشته باشد به دلیل قطورتر شدن چسبندگیها هضم و آزاد سازی آن نیز مشکلتر است و شاید نیاز به تکرار دوره های تزریق با کاتتر راکس در طی سال باشد.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

روش جدید از بین بردن چسبندگی‌های ناشی از عمل باز:

یک روش بسیار جدید و کارامد رفع چسبندگیهای ناشی از عمل باز اپیدوروسکوپی ( آندوسکوپی نخاع) است. در این روش با استفاده از دوربین و تصویر روی مانیتور، محل چسبندگیها با بالن و لیزر بطور مکانیکی از بین میروند.

توجه: این اطلاعات جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی­باشد.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌ نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌ تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌ کنید، با مراجعه به کلینیک درد دکتر علی نقره کار دارای بورد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌توانید به بهبود این شرایط بپردازید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی توحیدیان [ 1402-11-04 ]
خانم بنده 15ساله که عمل جراحی دیسک کمر انجام داده و دچار چسبندگی دیسک شده.راه حل و نوبت برای همسر م لحاظ کنید ممنون میشم

حسین کرمی [ 1402-10-24 ]
باسلام باتوجه به شباهت مشکل من با سوال های بالا زیاد است، چگونه پاسخ میدهید

سمیه اله بخشی [ 1402-08-25 ]
سلام خدمت شما،بنده ۶ ماهه که عمل دیسک کمر انجام دادم چون مشکل پارگی دیسک و تنگی کانال نخاعی رو داشتم در دیسک ۴ و ۵ البته پلاتین نذاشتم ولی مدتیه درد داخل ناحیه کمرم بسیار زیاد شده حتی موقع خواب ولی درد پای چپم کمتر شده و اینکه درد بیشتر در ناحیه محل بخیه هاست ،آیا به نظر شما دچار چسبندگی شده؟

محمدرضا صمدی [ 1402-05-21 ]
سلام و تشکر از سایت و مطالب ارزشمند شما . بنده متولد 1353 هستم و در هفته آخر سال 1397 به دلیل پارگی دیسک کمر به صورت اورژانسی در بیمارستان آتیه تحت جراحی توسط آقای دکتر فرهادنادری نیا قرار گرفتم . بعد از عمل دچار بیحسی از ناحیه پشت کمر تا نوک انگشتان پا بودم و حبس ادرار نیز داشتم و از سوند نلاتون استفاده میکردم . حبس ادرار بعد از 5 ماه درمان شد ولی از ناحیه کمر تا نوک انگشتان دچار گزگز هستم . تزریق هم انجام دادم ولی موثر بنود . در راه رفت ضعف دارم و همچنان گزگز پاها. ممنونم راهنمایی فرمائید

فریبا شیرلزی [ 1402-05-20 ]
سلام من شش ماه پیس عمل بار فتق دیسک داشتم ۳۳ سالمه ولی هنوز پای راستم ایستادن روش و راه رفتن خیلی سخته ام ار ای مجدد گرفتم گفتم کمی چسبندگی داره پیاده روی برو خوب میشه رفتم ولی مثل قبلم باید چی کار کنم؟

علی خدادادی [ 1402-05-15 ]
من یکسال عمل کردم پنج عدد پی لا تین گذاشتم ودو بار رفتم آمپول چسبندگی زدم جواب نداد از شما دکتر کمک می خواهم

اشرف صادقی [ 1402-03-01 ]
با سلام من حدود۱۵ ماه است که عمل پروتز گذاری مهره ۴و۵ انجام دادم بعد از ۴ ماه دجار درد پشت ران ودرد کمر شده ام ۶ ماه میش تزریق اپیدورال داشتم که تشخیخ پزشکم جسبندگی بعد از عمل بوده مدتی خوب بودم ولی الان درد کمر وپشت پا وکف پا شدید دارم لطفا راهنمایی کنید چکار کنم تشکر

محسن کرامتی [ 1402-02-01 ]
با سلام عرض ادب من 2 سال دیسک 4 و 5 عمل کردم از وقتی عمل کردم بدتر شدم یه روز بدون درد نیستم نمیتونم کار کنم پاهام و کش پای راستم درد دارم . ام ار ای جدید گرفتم دکتر میگه مجدد در حال دیسک هستی و دهیتراته شده و چسبندگی داری خواهش میکنم کمکم کنید راهنمایی کنید چکار کنم زندگیم مختل شده اصلن نمیتونم بشینم علت دردام چیه دکتر چکار کنم ؟؟؟

حسن زارعی [ 1401-05-12 ]
سلام دیسک کمر مهره ۴ ر ۵ عمل کردم چسبندگی به وجود آمد دو بار هم دارو تزریق کردم بد ترم شدم خواهش ن اگه جواب قطعی می گیرم راهنمایی کنید جه طور با دکتر تماس بگیرم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راه های پیشگیری از دیسک گردنراه های پیشگیری از دیسک گردن

فتق دیسک گردن می تواند باعث درد زیادی در گردن، شانه ها، بازوها یا قسمت بالای کمر شود.در اینجا آنچه باید در مورد پیشگیری فتق دیسک گردن بدانید آورده شده ... ادامه مطلب

آیا تزریق کورتون برای درمان درد زانو مناسب است؟آیا تزریق کورتون برای درمان درد زانو مناسب است؟

کورتیزون دارویی موثر برای ازبین بردن التهاب است، ولی داروی ضد درد نمی‌ باشد و فقط به درمان التهاب می‌پردازد. در صورتی که درد پس از تزریق کورتیزون کاهش پیدا کند علت آن کاهش التهاب است. ... ادامه مطلب

آشنایی با سندروم درد میوفاسیالآشنایی با سندروم درد میوفاسیال

سندروم درد میوفاسیال سندرومی بسیار شایع در دنیاست ولی کمتر شناخته شده است و می تواند کیفیت زندگی افراد را کاهش دهد . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465