تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز زانودرمان نوین آرتروز گردن و کمردکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب آموزشی / آیا نشستن زیاد سلامتی را به خطر می اندازد؟

آیا نشستن زیاد سلامتی را به خطر می اندازد؟

شواهد روز افزونی نشان دهنده عوارض زیاد نشستن هستند که باعث اختلال در بدن می شوند. هر گونه نشستن طولانی مدت مانند پشت میز، پشت چرخ یا جلوی صفحه نمایش می تواند برای شما مضر باشد. حتی اگر در حد معقولی فعال هستید، ساعت ها نشستن چه در حال خواندن کتاب، چه کار با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون، عضلات خم کننده ران و مفاصل را سفت می کند. این رویداد بر راه رفتن و تعادل تأثیر می گذارد.

اگر دچار کمردرد یا گردن درد هستید؛ می‌توانید با مراجعه به کلینیک درد دریابید جراحی دیسک به درمان درد شما کمک می‌کند یا خیر؟! لازم به ذکر است یکی از بهترین و کم عارضه ترین روشهای جراحی دیسک، عمل بسته دیسک با لیزر است.

عوارض زیاد نشستن

تحقیقات نشان داده است که نشستن طولانی مدت با تعدادی از نگرانی های سلامتی مرتبط است. هنگامی که می نشینید، انرژی کمتری نسبت به زمان ایستادن یا حرکت مصرف می کنید که باعث ایجاد عوارضی مانند افزایش فشار خون، قند خون بالا، افزایش چربی، درد کمر می شود. به نظر می رسد نشستن طولانی خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و سرطان را افزایش می دهد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : انواع کمر درد

تاثیر زیاد نشستن بر کمر درد

کمردرد شایع ترین عارضه مرتبط با فعالیت های شغلی می باشد و طبق نظر محققین، افراد پشت میز نشین بیشتر در معرض این عارضه قرار می گیرند. وضعیت نشستن فشار زیادی به عضلات پشت، گردن و ستون فقرات وارد می کند و اگر خم شوید بدتر است.
نشستن طولانی مدت برای ساختار ستون فقرات مضر است، و فرد باید بعد از بیست و پنج دقیقه تا نیم ساعت بعد از نشستن طولانی چند قدم راه رفته یا ورزش های کششی انجام دهد.
به دنبال یک صندلی با ویژگی های ارگونومیک قابل تنظیم مانند بازوهای چند منظوره، تکیه گاه کمر، لغزنده صندلی و تنظیم ارتفاع باشید. هنگامی که روی یک صندلی راحت و به خوبی تنظیم شده مخصوص نیازهای فردی خود می نشینید، این امکان را می دهد که صندلی را به دلخواه خود تنظیم کنید.

عکس نشستن صحیح پشت میز

چگونه از عوارض پشت میز نشستن بکاهیم؟

نشستن کمتر و تحرک بیشتر به سلامتی بهتر کمک می کند. اگر به واسطه شغلتون زیاد پشت میز یا کامپیوتر می نشینید‌ بهتره که این موارد رو هنگام کار رعایت کنید تا کمتر به درد های مفاصل و ستون فقرات و انواع آرتروز و بیرون زدگی دیسک دچار بشید:

اینستاگرام دکتر نقره کار

نشستن صحیح هنگام کار پشت میز

  1. طرز نشستن صحیح پشت کامپیوتر، صندلی و میز استاندارد، یکی از مهم ترین روش های جلوگیری از ایجاد گردن درد و کمردرد می باشد.
  2. اولین قدم برای صحیح نشستن، تنظیم ارتفاع صندلی است. ارتفاع صندلی را متناسب با ارتفاع میز تغییر دهید، به طوری که آرنج شما زاویه ۹۰ تا ۱۱۰ درجه داشته باشد و دست شما به میز برسد. در واقع ارتفاع صندلی را باید با نحوه قرار گرفتن دستتان هماهنگ کنید نه با مانیتورتان.
  3. همیشه به صورت صاف بنشینید و کمر خود را راست نگه دارید. در این حالت شانه ها به سمت عقب کشیده می‌شوند.
  4. باسن خود را تا جایی که امکان دارد عقب ببرید و به انتهای صندلی بچسبانید و وزن بدن را بر روی دو قسمت باسن تقسیم کنید.
  5. برای اینکه مانیتورتان در راستای چشمتان قرار داشته باشد و مجبور نباشید سر خود را به سمت پایین خم کنید، ارتفاع مانیتور را با یک وسیله نگهدارنده تنظیم نمایید.
  6. ارتفاع صندلی باید طوری باشد که کف پاهای شما به راحتی بر روی زمین قرار گیرد و زانوهایتان زاویه ۹۰ درجه بسازد. زانوها نیز باید در راستای باسن قرار گیرد یا کمی از آن پایین تر باشند.
  7. گردنتان را به سمت جلو خم نکنید. گردن باید در راستای ستون فقرات قرار گیرد.
  8. برای کاهش فشار بر استخوان های نشیمن ‌گاهی می ‌توانید از بالشتک مناسب استفاده نمایید و همچنین برای جلوگیری از فشار به ستون فقرات، می توانید از یک پشتی طبی استفاده کنید.

درد گردن یکی از عارضه های شایعی است که امروزه بیش از گذشته، به دلیل استفاده از ابزاری مانند موبایل، کامپیوتر و ... افراد را درگیر میکند. در اغلب اوقات ورزشهای مناسب گردن بهترین روش برای درمان این درد خواهد بود. البته در مواردی هم متخصص درد ممکن است توصیه به رادیوفرکوئنسی نماید. در صورت ابتلا به درد گردن، می توانید به کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار مراجعه نمایید و بهترین روش درمانی را برای رفع درد خود بیابید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :چهرازی [ 1402-05-31 ]
من شغلم طوریه که باید 8 ساعت روی صندلی بشینم ..تازگی خیلی کمر درد گرفتم آقای دکتر میتونم از کمربندهای طبی استفاده کنم ؟

منتظری [ 1402-05-31 ]
دقیقا همینه من عوارضش رو کشیدم و شدیدا روی کمر و گردنم تاثیر بدی گذاشته و همش دستم به دکتر و دارو بنده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت بی حسی پا در مبتلایان به دیسک کمر و سیاتیکعلت بی حسی پا در مبتلایان به دیسک کمر و سیاتیک

بی حسی، ضعف پا و یا تیر کشیدن درد در انتهای کمر تا پاها ممکن است از علائم دیسک کمر باشد.وجود درد پا از فشار دیسک بر اعصاب نخاع ناشی می شود. ... ادامه مطلب

درمان درد دیسک کمر با لیزر پی ال دی دیدرمان درد دیسک کمر با لیزر پی ال دی دی

برداشتن فشار از دیسک با لیزر یا پی ال دی دی (PLDD) درمان لیزری است که برای تشخیص مشکلات دیسک ستون فقرات و کمک به برطرف شدن درد کمر و گردن مورد استفاده قرار میگیرد ... ادامه مطلب

برخی از درمان های غیر جراحی سیاتیکبرخی از درمان های غیر جراحی سیاتیک

درد شدید عصب سیاتیک می تواند نفس شما را بند بیاورد. هنگامی که کمردرد از باسن به پایین ساق پا پخش می شود؛ به عنوان درد عصب سیاتیک شناخته می شود . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465