تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز گردن و کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد زانو / تأثیر اوزون تراپی در مبتلایان به درد زانو

تأثیر اوزون تراپی در مبتلایان به درد زانو

زانو درد میتواند از ابعاد مختلف، در زندگی فرد اختلال ایجاد کند. یک آسیب جزئی یا یک سری فشارها می‌توانند به سرعت به مشکلاتی اساسی تبدیل شوند که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند. زانودرد و آرتروز زانو یکی از شایعترین دردهای اسکلتی عضلانی است که زندگی روزمره بسیاری افراد را درگیر کرده است. این عارضه میتواند فعالیت های روزانه فرد و یا خواب شبانه را مختل کند. در میان روشهای درمانی زانو درد یکی از روش های کم تهاجمی درمانی، تزریق گاز اوزون به زانو است که عوارض کمی نسبت به سایر روشهای درمانی دارد. اوزون درمانی روشی است که در آن از تزریق اوزون استفاده می‌کنند. استفاده از اوزون باعث می‌شود مفصل با سرعت بیشتری بهبود یابد. این امر به این دلیل است که اوزون یک مولکول بسیار واکنش‌پذیر است و هنگامی که به یک کپسول مفصل تزریق می‌شود قادر است مفصل فیبروبلاستیک را تحریک کند تا قابلیت ترمیم و بازسازی خود را بازیابد. اوزون باعث ترمیم و سفت شدن ساختارهای ملین، بافت همبند و رباط‌هایی که به صورت جزئی پاره شده‌اند می‌شود. اوزون چرخه درد و التهاب را متوقف می‌کند. این امر باعث گردش خون بهتر، افزایش جریان خون حامل مواد مغذی و هیدراتاسیون بافت‌های آسیب‌ دیده شده و باعث ایجاد فضای مناسبی برای بهبودی در مفصل و افزایش دامنه حرکتی و کاهش درد شود. از آنجا که اوزون در بسیاری از موارد توانایی اصلاح آسیب‌شناسی این اختلال را دارد، 75-85 درصد شانس این وجود دارد که افراد مبتلا به درد مزمن برای همیشه بهبود یابند. اوزون این کار را با ترمیم بافت همبند انجام می‌دهد و این همان چیزی است که برای از بین بردن دائمی دردهای مزمن لازم است.

آنچه در این مطلب میخوانید

طب درد علم جدیدی است که بدون نیاز به جراحی‌های باز به درمان دردهای مزمن ، از جمله درد زانو با کمک تکنیکهای جدید و مدرن، مانند تزریق ژل و اوزون تراپی می‌پردازد. دکتر علی نقره کار، دارای بورد تخصصی درد، یکی از پزشکانی هستند که می‌توانند بدون جراحی، بیهوشی و بستری شدن، بسیاری از دردهای شما را بهبود داده و درمان کنند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد اوزون تراپی زانو

ازجمله شایع‌ترین انواع زانودرد که به طور موفقیت آمیز با اوزون تراپی قابل درمان هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تأثیر اوزون تراپی در مبتلایان به درد زانو

مزایای اوزون تراپی زانو

اقدامات قبل از اوزون تراپی زانو

پیش از هرگونه درمان، سابقه سلامتی و داروهای فعلی شما توسط پزشک بررسی می‌شود. پزشک همچنین در مورد اینکه آیا داروهای ضد انعقادی (رقیق کننده خون)، از جمله آسپیرین مصرف کرده‌اید یا خیر سؤال می‌کند. ارزیابی بدنی انجام می‌شود و پزشک از شما می‌پرسد که علائم شما چه تأثیری بر روی فعالیت‌های روزمره‌تان گذاشته است. از شما خواسته می‌شود مناطق آسیب دیده را شناسایی کنید تا امکان بررسی آنها وجود داشته باشد. بسته به محل درد در زانوی خود، ممکن است لازم باشد که لباس‌هایتان را درآورید.

نحوه انجام اوزون تراپی زانو

اوزون‌تراپی در جلسات متعددی انجام می‌شود و این جلسات بسته به عارضه تحت درمان از نظر مدت زمان متفاوت هستند. اوزون‌تراپی یک روش درمانی ایمن محسوب شده و باعث بروز عوارض جانبی نمی‌شود. جهت اووزن‌تراپی زانو از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. پزشک بهترین گزینه درمانی را برای بیمار انتخاب خواهد کرد. سه نوع اصلی اوزون‌تراپی شامل موارد زیر می‌باشد:

اقدامات بعد از اوزون تراپی زانو

برای بهبودی سریع‌تر، از مراقبت‌های پس از اوزون تراپی غافل نشوید. چندین مورد آنها شامل این موارد می‌ باشد:

جلسات اوزون تراپی زانو

روند تزریق اوزون به طور متوسط بین 4 تا 6 بار تقریباً هر 2 هفته‌ای تکرار می‌شود تا زمانی که حداکثر بهبود در شما مشاهده شود. به دلیل توانایی‌های بازسازی که اوزون در خود دارد، حدود 75٪ مبتلایان به درد مزمن زانو به طور دائمی درمان و بدون درد می‌شوند و در بعضی موارد، به دلیل استفاده بیش از حد یا فرسودگی، ممکن است بعد از چندین ماه تزریق‌های مجدد (شارژ تزریق) لازم باشد.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

عوارض جانبی اوزون تراپی زانو

سوزنی که برای این روش تزریق استفاده می‌شود بسیار کوچک است و به طور معمول مشکلی برای بیماران ایجاد نمی‌ کند. با این حال، هر زمان که یک عمل داخلی وجود داشته باشد، خطراتی احتمالی از آن وجود دارد. در اطراف محل تزریق ممکن است کمی حساسیت یا کبودی وجود داشته باشد؛ اما زود برطرف می‌شود و هیچ عوارض طولانی مدتی ایجاد نمی‌ کند.

هزینه اوزون تراپی زانو

هزینه اوزون تراپی بسته به مشکل و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت بوده و باید در این مورد با پزشک مشورت نمایید.

اگر دچار کمردرد هستید؛ می‌توانید با مراجعه به کلینیک درد دریابید جراحی دیسک کمر به درمان درد شما کمک می‌کند یا خیر؟! لازم به ذکر است یکی از بهترین و کم عارضه ترین روشهای جراحی دیسک، عمل بسته دیسک کمر با لیزر است.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زندی [ 1402-05-30 ]
آقای دکتر اوزون تراپی به کجاها تزریق میشه ؟ به دست هم تزریق میکنند من مادرم انگشت هاش آرتروز گرفته میخواستم بدونم درمان میشه با این روش

وحیدی [ 1402-05-30 ]
سلام برای کسایی که زانوهاشون آب اورده هم تاثیر مثبتی داره یا نه ؟

داریوش [ 1402-05-30 ]
سلام..اوزون تراپی درد داره یا خیر ؟

شقایق سجادیان [ 1401-10-17 ]
سلام وقتتون بخیر من پارگی رباط و منیکس زانو دلرم پی ار پی وخیلی پیگیرهایی دیگر ولی جواب نگرفتم پیشنهاد شما چیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی آندوسکوپی ستون فقرات کمری و گردنیجراحی آندوسکوپی ستون فقرات کمری و گردنی

جراحی آندوسکوپی دیسک، یک نوع متداول جراحی ستون فقرات، و یک روش جراحی کم تهاجمی است که برای درمان فتق دیسک که باعث درد در ناحیه کمر و پاها،سینه، گردن و بازوها می‌شود؛ کاربرد دارد ... ادامه مطلب

التهاب بورس ایسکیوگلوتئال یا التهاب نشیمنگاه چیست؟التهاب بورس ایسکیوگلوتئال یا التهاب نشیمنگاه چیست؟

بیماری التهاب بورس نشیمنگاه که به نام علمی بورسیت ایسکیوگلوتئال شناخته می شود،که خود را به صورت درد ناحیه تحتانی کمر و باسن درد و سوزشی زیر باسن نشان ... ادامه مطلب

مداخلات درمانی مربوط به نقاط ماشه ای در بیماران فیبرومیالژی (دردهای عضلانی)مداخلات درمانی مربوط به نقاط ماشه ای در بیماران فیبرومیالژی (دردهای عضلانی)

تزریق در نقاط ماشه‌ای همان تزریق در عضلات دردناک است. تزریق در نقاط ماشه‌ ای باعث شل شدن عضلات و برطرف شدن درد می‌ شود ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465