جراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ورزشهای رفع درد لگن
درمان درد مفصل ساکروایلیاک (مفصل خاجی خاصره) با ورزش

مفصل ساکروایلیاک یا مفصل خاجی خاصره (مفصل خاجی تهیگاهی) در محل تلاقی استخوان دنبالچه و استخوان لگن واقع شده است.برای درمان درد این مفصل تمرینات و حرکات کششی می‌ تواند در بهبود بیماران موثر باشد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

ورزش مناسب برای رفع درد لگن و باسن (سندروم پیرفورمیس)

درد باسن یا پشت لگن دردی است که با شیوع نسبتا بالا افراد بسیاری را درگیر کرده است. این درد گاهی در اطراف باسن یا استخوان لگن با شدت یا خفیف تر احساس میشود. در این مطلب با چند حرکت که به بهبود درد لگن و باسن ناشی از این سندورم کمک می‌ کند؛ اشاره خواهیم کرد. در ادامه با ما باشید.

درمان آرتروز لگن با ورزش

ورزش ها و حرکات تقویتی که برای بهبود آرتروز لگن در نظر گرفته شده اند شامل دو نوع کلی ورزش های کششی و ورزش های تقویتی یا قدرتی هستند. نکته مهمی که در انجام این ورزش ها به طور کلی باید به یاد داشته باشید این است که این ورزش ها و تمرینات باید بدون درد انجام شوند

۶ ورزش کششی در زمان بارداری

در دوران بارداری هم می‌توان با انجام برخی حرکات کششی صحیح مانند کشش کمر، کشش باسن، چرخش لگن در حالت ایستاده، و غیره، به سلامتی کمک کرد