تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به مچ پا / چه عواملی باعث ایجاد درد انگشت شست پا می شود؟

چه عواملی باعث ایجاد درد انگشت شست پا می شود؟

دلایل درد انگشت شست پا آنچه در این مطلب میخوانید

درد مفصل انگشت شست پا به دلایل مختلف می تواند اتفاق بیفتد. هر کدام از این دلایل، که منجر به دردهای مفصلی می شود، راه حل های متفاوتی را می طلبد. به همین دلیل پیدا کردن ریشه مشکل، مهم ترین گام در درمان دردهای مفصلی در نواحی انگشتان پا است.
مثلاً ممکن است درد پایی که فرد به آن مبتلا شده است ناشی از انحراف انگشت یا هالوکس والگوس باشد. یا به عنوان مثال مشکلی مانند شست چمنی (به انگلیسی turf toe) موجب ایجاد اشکال در انگشت شست پا شده باشد.
در ادامه به توضیح در مورد آسیب های رایج مفاصل شست پا می پردازیم تا آشنایی بیشتری با این گونه آسیب دیدگی ها پیدا کنید. داشتن اطلاعات بیشتر در مورد آسیب های مفصلی انگشت ها به پیدا کردن بهترین راه حل برای درمان آن و همچنین پیش گیری از وقوع مجدد، کمک زیادی می کند

دلایل انحراف انگشت شست پا

انحراف انگشت شست پا

مهم ترین و بارز ترین نشانه این نوع تغییر شکل و تغییر حالت انگشت شست پا، دردی است که هنگام راه رفتن احساس می کنید. انحراف انگشت شست پا زمانی اتفاق می افتد که انگشت شست پا انگشت های کناری را به سمت داخل هل دهد. نتیجه این حرکت شست پا، بیرون زدگی و بزرگ شدن مفصل آن خواهد بود. ولی راه حل درمان این مشکل چیست؟

بهترین درمان انحراف شست پا

درمان انحراف شست پا یا هالوکس والگوس

در مراحل اولیه این مشکل را می توان با رعایت کردن وضعیت مناسب پا و محافظت و نگهداری از آن، تا حد زیادی برطرف کرد. مثلاً پوشیدن کفش های مناسب و پهن و کفشهای طبی به این مسئله کمک می کند. اگر مشکل شدید تر یا در مراحل پیشرفت تری باشد، انجام عمل جراحی لازم است تا این انحراف تصحیح شود.

نقرس

نقرس

به صورت خلاصه باید گفت که نقرس بیماری است که در آن مفاصل دچار التهاب و تورم می شوند. این مسئله به علت افزایش شدید اوریک ‌اسید در خون اتفاق می افتد. در بیشتر موارد تورم مفصل در شست پا دیده می شود. درمان این بیماری هم از طریق روشهای مختلف، و با کاهش اسید اوریک‌ انجام می شود. به علاوه استفاده از روشهای کاهش التهاب و تورم هم به عنوان راه حل کمکی در نظر گرفته می شود.

درد انگشت شست پا ، انگشت چمنی

انگشت چمنی

انگشت چمنی یک آسیب دیدگی است که بسیاری از ورزش کاران حرفه ای آن را تجربه می کنند. اصلاً به همین علت است که نام انگشت چمنی بر روی آن گذاشته شده است. انگشت چمنی وقتی اتفاق می افتد که رباط انگشت شست پا دچار آسیب دیدگی (پارگی یا کشیدگی) شود. آسیبی که به طور مثال بسیاری از فوتبالیست ها هنگام بازی روی چمن دچار آن می شوند. درمان آسیب دیدگی انگشت چمنی بیشتر شامل روشهای محافظه کارانه مثل استراحت دادن ، کاهش التهاب و تقویت عضلات و بافت ها می شود. در مواردی هم ممکن است پای عمل جراحی به میان آید که بیشتر مربوط به موارد حاد تر است و زمانی که خارهای استخوانی به وجود آمده باشند، انجام می‌شود.

آدرس صفحه اینستاگرام دکتر نقره کار

بیرون زدگی دیسک کمر یا هر آسیب دیگری به دیسک، با پیشرفته های پزشکی قابل درمان می باشد. عمل دیسک کمر با لیزر یکی از روشهای کم عارضه است که با حداقل تهاجم، بهترین نتایج را در بردارد. دکتر علی نقره کار فوق تخصص درد ، با سالها تجربه در زمینه جراحی لیزری دیسک کمر می‌تواند شما را از دردها و محدودیت های حرکتی این بیماری برهاند. جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعت بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه [ 1402-05-10 ]
من کارم فروشندگیه و وقتی برمیکردم خونه کنار شصت هام خیلی درد میکنه ..علتش چیه ؟

نرگس [ 1402-01-26 ]
سلام بخاطر مطالب مفیدی که ثبت کردید ممنونم من یکسال هست که از ضعف و بی حسی ران زجر می کشم و حتی خیلی از شب ها بخاطر این مشکل از خواب بیدار می شم . مقالات زیادی را خواندم . اما نوشته های دکتر نقره کاردر رابطه با این عارضه از همه دقیق تر و گویاتر بود .

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نورالژی تری ژمینال چیست و علت ابتلا به آن؟نورالژی تری ژمینال چیست و علت ابتلا به آن؟

عصب تری ژمینال یکی از اعصاب دوازده گانه داخل مغز است که می توان آن را بزرگترین عصب مغزی نامید. ... ادامه مطلب

درمان سندرم تونل کارپال با ورزشدرمان سندرم تونل کارپال با ورزش

سندرم تونل کارپال دراثر فشار استخوان ها و رباط های مچ دست به عصب میانی ایجاد می شود که با درد و بی حسی دست همراه است . ... ادامه مطلب

اوستئیت پوبیس یکی از علل درد کشاله راناوستئیت پوبیس یکی از علل درد کشاله ران

اوستئیت پوبیس Osteitis pubis بیماری نادر و دردناک در سمفیز پوبیس است. سمفیز پوبیس محلی است که استخوان های پوبیس راست و چپ ، در قسمت جلویی لگن به یکدیگر متصل می شوند . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465