تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به کمر درد / علل و درمان شکستگیهای فشاری ستون فقرات

علل و درمان شکستگیهای فشاری ستون فقرات

شکستگی فشاری ستون مهره ها (Compression Fractures) در واقع به کُلاپس یا فروریزش استخوان‌ مهره گفته میشود. این وضعیت ممکن است در یک یا چند مهره اتفاق بیفتد.

آنچه در این مطلب میخوانید

بیرون زدگی دیسک کمر یا هر آسیب دیگری به دیسک، با پیشرفته های پزشکی در اغلب موارد قابل درمان می باشد. عمل دیسک کمر با لیزر یکی از روشهای کم عارضه است که با حداقل تهاجم، بهترین نتایج را در بردارد. دکتر علی نقره کار فوق تخصص درد، با سالها تجربه در زمینه جراحی لیزری دیسک کمر می‌ تواند شما را از دردها و محدودیت های حرکتی این بیماری برهاند. جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعت بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

دلایل شکستگی فشاری مهره ‌ها

در بیشتر موارد شکستگی فشاری مهره‌ ها به علت پوکی استخوان اتفاق می‌افتد. پوکی استخوان در واقع به کاهش تراکم استخوان گفته میشود. پوکی استخوان باعث می‌شود استخوان‌ها تضعیف و شکننده شوند. در صورتی که دچار پوکی استخوان هستید، فعالیت‌های روزمره مانند خم شدن یا سرفه کردن ممکن است به تدریج باعث آسیب‌ دیدگی مهره‌ های کمرتان شود. یکی دیگر از عوامل شکستگی فشاری مهره ‌ها، جراحات و صدمات است. همچنین سرطان نیز می‌تواند چنین وضعیتی ایجاد نماید.

آدرس اینستاگرام دگتر علی نقره کار

علائم و عوارض شکستگی‌های فشاری مهره ‌ها

شکستگی فشاری ممکن است وضعیتی دردناک باشد. درد ناشی از شکستگی ناگهانی ممکن است شدید و ناتوان کننده باشد. اما شکستگی‌هایی که به تدریج ایجاد می‌شوند تنها درد خفیفی بوجود می‌آورند. شکستگی‌های فشاری ممکن است باعث تغییر اندازه قد شوند. به این معنی که ممکن است به مرور زمان قد شما چند سانتی‌متر کوتاه‌تر شود. همچنین این شکستگی‌ها ممکن است باعث شوند ستون فقرات به سمت جلو خم شود. ممکن است حالت بدن به صورت خمیده و پشت به صورت گرد در بیاید. شکستگی‌های فشاری می‌تواند موجب تحت فشار قرار گرفتن عصب‌های ستون فقرات که تا پا کشیده شده‌ اند شود. این وضعیت باعث می‌شود راه رفتن برای بیمار مشکل شود. فشاری که به عصب‌ها وارد می‌شود ممکن است در عملکرد روده و مثانه اختلال ایجاد نماید.

درمان شکستگی فشاری مهره‌ها

روش‌های درمان این وضعیت شامل استراحت و مصرف دارو برای کنترل درد می‌باشد. همچنین ممکن است استفاده از پشتیبانی کمر و درمان فیزیکی ( فیزیوتراپی) مفید باشد. در صورتی که این روش‌ها مؤثر واقع نشود ، ممکن است عمل تزریق سیمان به نام ورتبروپلاستی (vertebroplasty) یا کیفوپلاستی (kyphoplasty) که بدون نیاز به بیهوشی و برش جراحی انجام میشود،در درمان بیماران مناسب باشد. این درمان‌ها به ثبات و پایدار سازی ستون فقرات کمک می‌نمایند.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد به طور حاد و مزمن در زندگی خود تجربه می‌ نمایند، احساس درد است. درد جدای از عامل ایجاد آن، می‌ تواند کار و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و در مواردی، به شدت ناتوان کننده باشد. اگر در جایی از بدن خود دردی احساس می‌ کنید، با مراجعه به کلینیک دکتر علی نقره کار دارای برد تخصصی آنستزیولوژی و درد، می‌ توانید به بهبود این شرایط بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره‌ های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ثمین [ 1402-05-10 ]
آقای دکتر آ یا شکستگی مهره کمر خوب میشود حتما جراحی باید بشه

محمد حسین [ 1402-05-10 ]
بهترین حالت خوابیدن برای شکستگی مهره کمر چه حالتیه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان سندرم تونل کارپال با ورزشدرمان سندرم تونل کارپال با ورزش

سندرم تونل کارپال دراثر فشار استخوان ها و رباط های مچ دست به عصب میانی ایجاد می شود که با درد و بی حسی دست همراه است . ... ادامه مطلب

کاربرد و میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردنکاربرد و میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی دیسک گردن یک روش مؤثر درمانی برای کنترل، کاهش و از بین بردن درد است. این روش غیر تهاجمی بوده برای افتادگی یا لغزش دیسک استفاده می ‌شود. ... ادامه مطلب

5 مرحله از پیشرفت استئوآرتریت زانو5 مرحله از پیشرفت استئوآرتریت زانو

آرتروز، امروزه یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی است که افراد در هر سنی را رنج می‌دهد.آرتروز معمولاً یک یا چند مفصل از بدن را درگیر می‌کند و با درد، سفتی مفاصل و تورم همراه است ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465