تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
درمان نوین آرتروز گردن و کمرجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب آموزشی / معرفی تنگی کانال نخاعی قفسه سینه ای یا توراسیک

معرفی تنگی کانال نخاعی قفسه سینه ای یا توراسیک

تنگی کانال نخاع سینه ای یا توراسیک در ستون مهره های ناحیه سینه بین گردن و کمر اتفاق می افتد. تنگی نخاع سینه ای به باریک شدن کانال نخاعی گفته می‌شود که حاصل تخریب استخوان‌های ستون مهره‌ها، فتق دیسک یا افزایش ضخامت بافت‌های احاطه کننده طناب نخاعی می‌ باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

اقدامات درمانی برای رفع تنگی کانال نخاع سینه ای در کلینیک درد دکتر علی نقره کار تجویز و اِعمال می‌گردد. برای آگاهی از این روشها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

آناتومی ستون مهره‌ ها در حالت طبیعی

ستون مهره‌ها در حالت طبیعی شکل مثلثی با گوشه‌ های مدور دارد که مجرایی بدون مانع برای عبور طناب نخاعی ایجاد می‌نماید. همه ریشه‌ های عصبی از طناب نخاعی انشعاب پیدا کرده و از فضایی به نام فورامن که در دو طرف مهره ‌ها قرار دارد، عبور می‌کنند. ممکن است مهره ها از جای خود لغزیده و از راستای طبیعی خود خارج شوند. در چنین شرایطی ممکن است مهره ‌ها به هم ساییده شده و بافت‌هایی که طناب نخاعی را احاطه می‌کنند ضخیم شوند.

علائم و درمان تنگی کانال نخاع سینه ای یا توراسیک

فشار بر ریشه عصب و نخاع

آسیب ناشی از به هم ساییدگی مهره ها باعث تشکیل زایده های استخوانی به نام خار استخوانی می‌شود. خارهای استخوانی ممکن است وارد کانال نخاعی یا فضای فورامن شوند. ممکن است ضخامت بافت‌هایی که طناب نخاعی را احاطه کرده‌ اند مانند رباط زرد و رباط طولی پشتی، افزایش پیدا کنند. این وضعیت باعث ایجاد فشار بر طناب نخاعی و یا ریشه های عصبی یا به اصطلاح تنگی کانال نخاع می‌شود.

علائم

علائم ممکن است شامل درد کمر و درد پا ، مشکلاتی در تعادل بدن و ضعف عملکرد روده و مثانه باشد.

آدرس اینستاگرام دکتر نقره کار

درمان

گزینه‌های درمانی شامل داروهای ضدالتهاب، استراحت، تزریق استروئید اپیدورال و فیزیوتراپی است. تزریق استروئید داخل فضای اپیدورال( توسط فوق تخصص درد) نیز میتواند بسیار مفید باشد که این روش نیاز به بیهوشی و برش جراحی ندارد اما باید زیر دستگاه تصویر برداری و در اتاق عمل استریل انجام شود تا محل پخش دارو در زیر دستگاه بطور کامل دیده شود.

از روشهای بسیار موثر دیگر که توسط فوق تخصص درد انجام میشود تزریق ترانسفورامینال یا تزریق ماده ضد التهاب در اطراف ریشه عصبی بطور اختصاصی بوده که در درصد بالایی از بیماران موجب بهبودی درد میشود این روش نیز نیاز به بیهوشی و برش جراحی ندارد، در صورتی که درمان‌های غیر جراحی موفق نباشد، برای برطرف کردن انسداد کانال نخاعی و ترمیم آن باید جراحی انجام شود.

روش جراحی آندوسکوپی دیسک کمر به عنوان روشی مداخله ای برای کنترل درد ، با حداقل تهاجم ابداع شد تا بتوان از طریق آن با کاهش خطراتی که در روشهای جراحی سنتی وجود دارد؛ به خوبی فتق دیسک را درمان نمود.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریقات استروئیدی اپیدورال برای درمان کمر دردتزریقات استروئیدی اپیدورال برای درمان کمر درد

تزریق استروئید اپیدورال نوعی تزریق است که در آن کورتیزون به بیرونی ترین بخش ستون فقرات که فضای اپیدورال نامیده می شود، وارد می شود. ... ادامه مطلب

آشنایی با سندروم درد میوفاسیالآشنایی با سندروم درد میوفاسیال

سندروم درد میوفاسیال سندرومی بسیار شایع در دنیاست ولی کمتر شناخته شده است و می تواند کیفیت زندگی افراد را کاهش دهد . ... ادامه مطلب

درمان درد دنبالچه در کلینیک درددرمان درد دنبالچه در کلینیک درد

درد استخوان دنبالچه ‌می‌‌ تواند حالت خفیف یا شدید داشته‌ باشد. این درد ‌می‌‌ تواند هفته‌ ها، ماه‌ ها و حتی در برخی مواقع نزدیک یک سال طول بکشد . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465