تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کاردرمان نوین آرتروز گردن و کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آندوسکوپی دیسک / جراحی آندوسکوپی ستون فقرات کمری و گردنی

جراحی آندوسکوپی ستون فقرات کمری و گردنی

جراحی آندوسکوپی دیسک، یک نوع متداول جراحی ستون فقرات، و یک روش جراحی کم تهاجمی است که برای درمان فتق دیسک که باعث درد در ناحیه کمر و پاها،سینه، گردن و بازوها می‌شود؛ کاربرد دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل جراحی آندوسکوپی کم تهاجمی ترین و موثرترین روش جراحی برای درمان بیماران فتق دیسک ستون فقرات است. با جراحی آندوسکوپی ستون فقرات، پزشک برای درمان فتق دیسک نیازی به برداشتن استخوان ها و عضلات ندارد. در این عمل پزشک می تواند ستون فقرات را با یک دوربین، کوچکتر از دوربین تلفن هوشمند، از طریق یک درگاه جراحی کوچک (لوله) ببینند. درجراحی آندوسکوپی دیسک از برش های بزرگ اجتناب می شود. این روش مانند جراحی های سنتی ستون فقرات، آسیبی به ستون فقرات شما وارد نمی کند. کل زمان عمل فتق دیسک حدود دو الی سه ساعت است و زمانی که عمل جراحی به پایان می‌رسد، پس از کمی استراحت در همان روز بیمار می‌تواند به خانه مراجعت نماید.

روش جراحی اندوسکوپی دیسک کمر به عنوان روشی مداخله ای برای کنترل درد ، با حداقل تهاجم ابداع شد تا بتوان از طریق آن با کاهش خطراتی که در روشهای جراحی سنتی وجود دارد؛ برخی از بیرون زدگی های دیسک را درمان نمود. اگر مایل هستید جراحی آندوسکوپی دیسک را توسط دکتر علی نقره کار، با سابقه ای درخشان در این زمینه انجام دهید؛ با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

مزایای جراحی آندوسکوپی دیسک چیست؟

عمل آندوسکوپی یک جراحی کم تهاجمی ستون فقرات است که دارای مزایای زیر می‌باشد:

بیماریهایی که با جراحی آندوسکوپی دیسک درمان می‌ شوند

جراحی آندوسکوپی چگونه انجام می شود؟

با روش آندوسکوپی ما، بیمار را به اتاق عمل آورده و آرامبخش داخل وریدی تجویز می شود. تحت بیهوشی، یک لوله فلزی کوچک برای تجسم مستقیم به ستون فقرات وارد می شود. این لوله به عنوان گذرگاه ابزار جراحی عمل می کند تا ماهیچه های بیمار پاره یا بریده نشوند. سپس، پارگی حلقوی، دیسک برآمده یا فتق دیسک را می توان به راحتی تحت تجسم مستقیم که از طریق لوله نگاه می کند، پیدا کرد.

تحت هدایت فلوروسکوپی اشعه ایکس و تجسم مستقیم، یک تکه از فتق دیسک با چنگال بیرون کشیده می شود. یک برآمدگی کوچک یا پارگی حلقوی دیسک را می توان با لیزر درمان کرد، که مواد دیسک را تبخیر می کند، اعصاب درد داخل دیسک را از بین می برد و دیسک را سخت می کند تا از نشت بیشتر مواد دیسک به اعصاب اطراف جلوگیری کند. در نهایت، لوله برداشته شده و برش با یک یا دو بخیه بسته می شود.

آندوسکوپی ستون فقرات کمری و گردنی

انواع روشهای جراحی آندوسکوپی دیسک

جراحی آندوسکوپی، یک نوع رایج جراحی ستون فقرات، یک روش جراحی کم تهاجمی است که برای برداشتن مواد فتق دیسک که باعث درد در ناحیه کمر و پاها می‌شود، استفاده می‌شود.

ریزوتومی آندوسکوپی فاست

تزریق فاست یا ریزوتومی شامل تزریق بلند مدت کورتیکو استروئید و بی حسی کننده است که برای از بین بردن اعصاب آسیب دیده که باعث درد مزمن کمر و گردن می‌شوند، صورت می‌گیرد. در این روش با راهنمایی اشعه ایکس این داروها به محل مفصل فاست دردناک تزریق می‌شوند. این تزریق بدون آسیب رساندن به عضلات اطراف یا بافت نرم (برخلاف جراحی سنتی ستون فقرات)، در داخل کپسول مفصل یا در بافت اطراف کپسول انجام می شود. هر یک از مهره های ستون فقرات دارای چهار مفصل فاست هستند، یک جفت از این مفاصل به بالای مهره ها متصل هستند (فاست های بالایی) و یک جفت از آنها به زیر مهره ها متصل می باشند (فاست های تحتانی). تزریق کورتیکو استروئید می تواند کاهش التهاب و درد در ناحیه مورد نظر را به همراه داشته باشد.

فورامینوتومی آندوسکوپی

فورامینوتومی آندوسکوپی یک جراحی کم تهاجمی ستون فقرات است که برای کاهش فشار به ریشه های عصبی نخاعی، ناشی از فشردگی خارهای استخوانی و فتق دیسک انجام می شود. هدف از فورامینوتمی بزرگ کردن یا باز کردن کانال ریشه عصبی یا نخاعی باریک شده است، بنابراین اعصاب فضای بیشتری برای حرکت بدون فشار خواهند داشت. فورامینتومی آندوسکوپی از روشهای معمول در کلینیک جراحی لیزری دیسک دکتر علی نقره کار است که به بیماران مبتلا به دردهای ناشی از تنگی کانال نخاعی کمری و گردنی ارائه می‌شود. پس از عمل، معمولاً درد و احساس سوزن سوزن شدن، بی‌حسی و سوزش مرتبط با آن بلافاصله از بین می‌رود.

دکتر علی نقره کار

لامینوتومی آندوسکوپی

لامینوتومی آندوسکوپی یک روش کم تهاجمی جراحی ستون فقرات است که در بسیاری از موارد، جایگزینی برای لامینوتومی سنتی می‌باشد. این روش کم تهاجمی ترین جراحی برای درمان موثر تنگی کانال نخاعی است. لامینا بخشی از قوس استخوانی مهره است که از نخاع در برابر آسیب محافظت می کند. تقریباً هر یک از ما در اثر افزایش سن تخریب ستون فقرات را تجربه خواهیم کرد و دچار تنگی کانال نخاعی می‌شویم، یعنی تنگی کانال نخاعی ناشی از رشد شدن رباط‌های ستون فقرات (هیاپرتروفیک)، خار استخوان (آرتریت فاست) یا برآمدگی یا فتق ناشی از استئوفیت‌ها. باریک شدن کانال نخاعی به اعصاب ستون فقرات فشار وارد می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد کمردردی شود که به پایین ساق پا منتهی می‌شود. در حین عمل لامینکتومی، فوق تخصص درد بخشی از لامینا، رباط‌ها، خارهای استخوانی و یا بیرون زدگی دیسک را برمی‌دارد و با ایجاد فضای بیشتر، فشار را از روی اعصاب برمی‌دارد.

در صورتی که به تشخیص پزشک برای رفع تنگی کانال نخاعی ، مجبور به انجام عمل جراحی هستید، بهتر است در صورت امکان اقدام به جراحی باز ننموده و کلینیک جراحی دیسک کمری را بیابید که از روشهای کمتر تهاجمی برای این کار استفاده می کنند. کمتر تهاجمی بودن جراحی لیزری برای رفع فشار از روی دیسک باعث می شود؛ دوره بازیابی و ریکاوری پس از عمل جراحی به میزان قابل ملاحظه ای کمتر شود و همچنین خطرات و عوارض پس از انجام عمل جراحی هم کاهش پیدا کند.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین [ 1402-08-30 ]
دکتر نقره کار بهترین دکتر روی زمین هستند من رو هم جراحی کردن خیلی راضی هستم تو داروخانه مار میکنم ولی الان روزی ۱۳ ساعت تو داروخانه روی پا هستم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انجام کارهای سنگین چه ارتباطی با کمردرد دارند؟انجام کارهای سنگین چه ارتباطی با کمردرد دارند؟

عوامل ایجاد کمر درد شامل بلند کردن اجسام سنگین، بلند کردن ناصحیح و غیرمتعادل اجسام، خم شدن یا پیچش بدن هنگام بلند کردن یا حمل کردن جسم سنگین ... ادامه مطلب

علت، علائم و درمان جابجایی مهره کمرعلت، علائم و درمان جابجایی مهره کمر

در جابجایی مهره کمر یا اسپوندیلولیستزیس، یکی از استخوان های ستون فقرات به جلو می‌ لغزد و از جای خود خارج می شود ... ادامه مطلب

علت و درمان درد پایین کمر هنگام نشستنعلت و درمان درد پایین کمر هنگام نشستن

عوامل مختلفی باعث ایجاد درد در ناحیه کمر در حالت نشسته می شوند. دردهای حاد ناحیه پایین کمر ناشی از آسیب دیدگی عضلات، رباط‌ها، مفاصل یا دیسک ها است . ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465