تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانودکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به کمر درد / علت گردن درد کارمندانی که با کامپیوتر کار میکنند

علت گردن درد کارمندانی که با کامپیوتر کار میکنند

بسیاری از عوامل جسمی، روانی و محیطی در ایجاد درد گردن نقش دارند. کارمندان، ساعت‌های زیادی را پشت میز خود و در مقابل کامپیوتر می‌نشینند. به طور معمول این افراد هنگام نشستن به مدت طولانی خم می‌شوند و گردن آنها حالت رو به جلو به خود می‌ گیرد. این امر باعث افزایش میزان فشرده شدن مفاصل گردن شده و فشار وارد بر عضلات خلفی گردن بیشتر می‌شود. اگر این موقعیت برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، گردن را تحریک کرده و باعث ناراحتی شما خواهد شد. گردن درد یک بیماری شایع عضلانی اسکلتی است. این مشکل بخصوص در کارمندان اداری شایع است و شیوع آن بین 43-63٪ است. در حقیقت، کارمندان اداری بیشترین میزان درد گردن را در بین سایر مشاغل دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت گردن درد کارمندانی که با کامپیوتر کار میکنند؟

داشتن حالت مناسب در حین کار یکی از مهمترین فاکتورها در پیشگیری از گردن درد ناشی از کار با کامپیوتر است. متأسفانه نشستن طولانی مدت باعث می شود که بر گردن، پشت و شانه ها فشار وارد شود.

یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر ایجاد گردن درد، وضعیت میز کارتان است و اگر استانداردهای این نکته رعایت نشود، ابتلا به گردن درد نباید زیاد دور از انتظار باشد. ارتفاع یک میز کار استاندارد باعث می شود که نمایشگر، کیبورد، ماوس و متعلقات کامپیوتر همگی در ارتفاع مناسبی قرار بگیرند که ستون فقرات در حالت خنثی قرار بگیرد. در غیر این صورت باید یک قسمت جداگانه برای کیبورد در نظر بگیرید تا آرنجتان در زمان کار با کیبورد در حالت نود درجه قرار بگیرد.
اگر ارتفاع میز زیاد باشد، باید با بالا گرفتن شانه، ساعد و مچ را به سطح مناسب برسانید. بعد از مدتی با خستگی و اسپاسم عضلات گردن مواجه می شوید و تنش عضلانی ناشی از انقباض عضلات به عضلات کوچکتر پس سر منتقل می شود. این موضوع به سردرد و پیشروی درد به سمت جلوی سر و بدتر شدن نشانه ها منجر می شود.
اگر ارتفاع میز خیلی پایین باشد، برای کار با کیبورد باید قوز کنید و گردنتان را بیش از حد به سمت جلو خم کنید تا نمایشگر را به راحتی ببینید. نشستن در این حالت باعث می شود که عضلات پس سری کوتاه شوند و اسپاسم عضلانی، گردن درد و سردرد هم نشانه های این مشکل خواهند بود.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : درد گردن و شانه چگونه درمان می شود؟

یکی دیگر از دلایل اصلی بروز گردن درد ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر، وضعیت قرارگیری نمایشگر است. نمایشگر باید کمی پایین تر از سطح چشمانتان باشد تا ستون فقرات (مهره های گردنی) در زمان نگاه به نمایشگر، در حالت خنثی قرار بگیرد. اغلب نمایشگرها، ابزار و پایه هایی دارند که امکان تنظیم ارتفاع را برایشان فراهم می‌ کند.

با استفاده از صندلی نامناسب، وضعیت نشستن نامناسبی هم خواهید داشت و این موضوع به افزایش مشکلات گردنی و جسمانی دیگر منجر می شود.

علت گردن درد کارمندان

علائم و نشانه‌های درد گردن

  1. دردی که معمولاً به علت نگه داشتن سر به مدت طولانی در یک حالت به وجود می‌‌آید به عنوان مثال رانندگی کردن یا کار کردن با کامپیوتر می‌تواند باعث بروز درد در گردن شود.
  2. گرفتگی و سفتی و خشکی عضلات گردن
  3. کاهش میزان توانایی بدن برای تکان دادن سر
  4. سر درد

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

چگونه هنگام کار با کامپیوتر دچار گردن درد نشویم؟

درمانهای کم تهاجمی انواع دردهای گردن و شانه از جمله اقداماتی است که در کلینیک درد دکتر علی نقره کار قابل انجام می‌باشد. در این مرکز از روشهایی مانند بلوک عصبی ، بکارگیری امواج رادیوفرکوئنسی ، و در موارد حادتر جراحی های لیزری ستون فقرات گردنی ، برای درمان دردهای گردن و شانه استفاده می‌شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خادم [ 1402-05-29 ]
آقای دکتر من چند وقته گردن درد شدید دارم طوری که سر درد هم میگیرم البته ببشتر کارم پا سیستمه ولی گردن درد همراه با سر درد خیلی برام مشکل سازه میخواستم بدونم علتش چیه ؟

سحر [ 1402-05-29 ]
سلام .من کارم با کامپیوتره و صندلی و میز رو استاندارد تهیه کردم ولی هر کار ی می کنم باز هم قوز میکنم و کمر و گردنم به شدت درد میگیره ..آیا قوزبند به کارم میاد یا نه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندرم کم پارتمان چیست؟سندرم کم پارتمان چیست؟

کم پارتمان به فضایی اطلاق میشود که شامل بافت عضلانی، عروق خونی و اعصاب می باشد. چارچوب اطراف کم پارتمان ها استخوان ها هستند . ... ادامه مطلب

آیا تزریق کورتون برای کاهش درد مفید است یا مضر؟آیا تزریق کورتون برای کاهش درد مفید است یا مضر؟

با استفاده موضعی کورتون در مفصل یا عصب خاص، چون دارو در محل اثر تزریق میشود، با دوز بسیار کمتر دارو تاثیر چندین برابر خواهیم داشت . ... ادامه مطلب

آیا اوزون تراپی در بهبود آسیب دیدگی های ورزشی موثر است؟آیا اوزون تراپی در بهبود آسیب دیدگی های ورزشی موثر است؟

امروزه بیشتر ورزشکاران قبل از مسابقات بزرگ از اوزون تراپی استفاده می کنند. این روش باعث افزایش توانمندی آن ها می شود. ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465